Gå til innhold

Voldelige dataspill

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 8/12/2017 den 19.36, Gjøksuppe skrev:

Voldelige dataspill er faktisk ikke noen å bekymre seg for. Barn er i stand til å se at hva som er på et spill eller i en film er fiksjon. Har dere for eksempel lest Asbjørnsen og Moe eller Brødrene Grim? De kjennte og kjære eventyrene er fulle av ting som er værre en hva gutten finner på overwatch.

Skjerm heller barnet for nyheter, dagsrevyen, nettaviser ol. DET er noe som virkelig kan påvirke barns psyke! Å se døde og skadde barn i krigsområder, vold, krig, sult, innslag etter innslag om barnevernet, overgrep mm. Barnet som kan se at dataspill er fiksjon er og veldig klar over at det som vises på nyhetene er ekte.

Feil. Merkelig hvordan du kaller deg "kristen", men oppfører deg som en ateist 

Anonymkode: 609f6...b06

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Feil. Merkelig hvordan du kaller deg "kristen", men oppfører deg som en ateist 

Anonymkode: 609f6...b06

Imponerende resonnement, jeg blir riktig målløs av slike som deg, ab. I en diskusjon om hvorvidt dataspill bør eller ikke bør tillates for barn under den aldresgrense spillet fremmer må du synke så lavt at du angriper andre personers tro... har du ingen argumenter for hvorfor jeg tar feil? Er det bare personangrep og sinne du kan komme med? Jeg synes virkelig synd på deg, ab.

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke la så små barn spille voldelige spill. Jeg jobber med barn, og noen unger henger seg for mye opp i dataspill også i virkeligheten. De prater mye om det, noen har mareritt om det, noen tar det med inn i lek på en helt feil måte.

Barn er jo selvfølgelig forskjellige, og er ikke alle som blir slik, men følg med på hva som er fokus i livet til barnet. Når det begynner å gå litt over kanten, som vold i lek eller mareritt/angst, så er det jo faktisk ikke sunt! 

Anonymkode: 96d96...e0d

Heller ikke her, er det spillet i seg selv som er problemet. Det er foreldrenes grenser eller mangel på grenser rundt hva som er akseptabel lek, som gjør at ungene leker voldelige leker. Så lenge det finnes et klart skille mellom fantasi/spillverden og virkelighet, med tydelige grenser for hva som er akseptabelt, vil de fleste barn ikke oppføre seg uakseptabelt som følge av voldelige spill. 

Mareritt er en annen sak, barn bør ikke eksponeres for underholdning som gir dem mareritt, det er jeg enig i.

Anonymkode: 05c37...254

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heller ikke her, er det spillet i seg selv som er problemet. Det er foreldrenes grenser eller mangel på grenser rundt hva som er akseptabel lek, som gjør at ungene leker voldelige leker. Så lenge det finnes et klart skille mellom fantasi/spillverden og virkelighet, med tydelige grenser for hva som er akseptabelt, vil de fleste barn ikke oppføre seg uakseptabelt som følge av voldelige spill. 

Mareritt er en annen sak, barn bør ikke eksponeres for underholdning som gir dem mareritt, det er jeg enig i.

Anonymkode: 05c37...254

Ja, det er jo ikke spillet i seg selv som er den underliggende årsaken i slike tilfeller. Det handler jo om barn som har angst e.l uansett. Men kjenner jeg blir litt oppgitt når de forteller om hva de får lov til hjemme av slike aktiviteter... Når de tydelig ikke klarer å takle det. Når det er sagt så vet jeg jo om barn som spiller diverse men likevel klarer å skille spill og virkelighet. 

Anonymkode: 96d96...e0d

Skrevet

Det er fortvilende, rett og slett! Men du må bare stå på ditt, snakk med andre foreldre og med barna. Ikke gi deg, du har rett!

Anonymkode: c82bb...966

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...