AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #21 Skrevet 12. august 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Videospill er ufarlig. Anonymkode: db71e...cbc http://www.criminaljusticedegreesguide.com/features/10-deaths-caused-by-video-games.html Alayiah Turman: Tyrone Spellman is one of the worst people you’ll ever read about. A man in love with his Xbox, Spellman went apopleptic when his 17-month-old daughter, Alayiah, accidentally pulled the cords out of the wall. Rather than ensure the child’s safety or just fix things and move on, Spellman cracked her skull repeatedly, killing her. He got up to 47 years in prison for the crime. https://amp.cnn.com/cnn/2016/07/25/health/video-games-and-violence/index.html HVORDAN vet man at ens egen unge ikke egentlig er klin gæern? Ellers er det jo bare å se på hvor grinete unger blir hvis man slår av spillingen eller tar vekk mobilen mens de spiller. Det er andre ting å gjøre enn å spille. Anonymkode: 4b113...6e3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #22 Skrevet 12. august 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til dere som mener ar voldelige dataspill til 2. klassinger er greit: Vil bare minne om at Anders Bering Breivik øvde seg med et dataspill før han dro på utøya Anonymkode: 78cef...0a1 Breivik spilte mye WoW, og han spilte skytespill også ja, men jeg har skutt med våpen, og jeg har skutt på spill, så med mindre han hadde en joystick til å skyte med er det ingen sammenligning der. Men som TS sier, battlefront (regner med det er starwars) og overwatch er to spill som gir stor forskjell fra virkeligheten. Begge er god fantasi, og får han lov til å se star wars filmene ser jeg ikke noe galt i å spille spillet. Hadde det vært battlefield eller GTA kunne jeg skjønt det da det kan kobles mot virkeligheten, ikke mtp vold, men mtp frykt og mareritt. Anonymkode: b7f63...9d2 1
Gjøksuppe Skrevet 12. august 2017 #23 Skrevet 12. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: http://www.criminaljusticedegreesguide.com/features/10-deaths-caused-by-video-games.html Alayiah Turman: Tyrone Spellman is one of the worst people you’ll ever read about. A man in love with his Xbox, Spellman went apopleptic when his 17-month-old daughter, Alayiah, accidentally pulled the cords out of the wall. Rather than ensure the child’s safety or just fix things and move on, Spellman cracked her skull repeatedly, killing her. He got up to 47 years in prison for the crime. https://amp.cnn.com/cnn/2016/07/25/health/video-games-and-violence/index.html HVORDAN vet man at ens egen unge ikke egentlig er klin gæern? Ellers er det jo bare å se på hvor grinete unger blir hvis man slår av spillingen eller tar vekk mobilen mens de spiller. Det er andre ting å gjøre enn å spille. Anonymkode: 4b113...6e3 Psykopater finner du alle steder, det har ingenting med dataspill å gjøre. Hva skjer om du tar ballen fra en gruppe barn som spiller fotball? Tapper vannet ut av bassenget ungene leker i? Tar dukken fra datteren din? Blir de grinete da, eller? 8
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #24 Skrevet 12. august 2017 2 minutter siden, Gjøksuppe skrev: Psykopater finner du alle steder, det har ingenting med dataspill å gjøre. Her er til og med fra en spillside: http://gamingbolt.com/15-crimes-that-happened-over-video-games "In 2010, two boys, aged 12 and 16, stole 5 gallons of gasoline, made several molotov cocktails, and then proceeded to use these to set fire to a garage and an apartment building. When the police arrived, they also found explicit graffiti in the area. The culprits claimed they had gotten the ideas for their actions from Grand Theft Auto." Så klart, bare si at det bare er psykopater som gjør slikt. Regner med det bare er psykopater som begår kriminelle handlinger i Norge (og resten av verden) og da. Anonymkode: 4b113...6e3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #25 Skrevet 12. august 2017 Så det er greit å la barn se på filmer som Avengers, Spiderman, Captain America, Star Wars, og King Kong. Men det er ikke greit å la barn spille spill som Battlefront fordi det er for voldelig. Okey, men spillet er jo like voldelig som filmene. Dere vet at det finnes vold i Spiderman filmer også, men det er greit siden det er film??? Anonymkode: 88a06...78e 3
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #26 Skrevet 12. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er til og med fra en spillside: http://gamingbolt.com/15-crimes-that-happened-over-video-games "In 2010, two boys, aged 12 and 16, stole 5 gallons of gasoline, made several molotov cocktails, and then proceeded to use these to set fire to a garage and an apartment building. When the police arrived, they also found explicit graffiti in the area. The culprits claimed they had gotten the ideas for their actions from Grand Theft Auto." Så klart, bare si at det bare er psykopater som gjør slikt. Regner med det bare er psykopater som begår kriminelle handlinger i Norge (og resten av verden) og da. Anonymkode: 4b113...6e3 Det er jo ren propaganda fra mainstream media å skylde på videospill. De skylder alltid på videospill. Anonymkode: 88a06...78e 4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #27 Skrevet 12. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så det er greit å la barn se på filmer som Avengers, Spiderman, Captain America, Star Wars, og King Kong. Men det er ikke greit å la barn spille spill som Battlefront fordi det er for voldelig. Okey, men spillet er jo like voldelig som filmene. Dere vet at det finnes vold i Spiderman filmer også, men det er greit siden det er film??? Anonymkode: 88a06...78e Jeg husker jeg skulle se en film på Colosseum og ei mor hadde tatt med seg begge sønnene som var under aldersgrensen (18 år) for å se. De sto i køen og sa de hadde spilt spill og at det var så fett og kult. De ble stoppet i døren av en oppegående kinovakt som sa at ungene var for unge for filmen. Skikkelig kjipt å bli avvist men så kudos til kinovakten! Hadde det vært litt mer oppegående ellers også. Anonymkode: 4b113...6e3
Gjøksuppe Skrevet 12. august 2017 #28 Skrevet 12. august 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er til og med fra en spillside: http://gamingbolt.com/15-crimes-that-happened-over-video-games "In 2010, two boys, aged 12 and 16, stole 5 gallons of gasoline, made several molotov cocktails, and then proceeded to use these to set fire to a garage and an apartment building. When the police arrived, they also found explicit graffiti in the area. The culprits claimed they had gotten the ideas for their actions from Grand Theft Auto." Så klart, bare si at det bare er psykopater som gjør slikt. Regner med det bare er psykopater som begår kriminelle handlinger i Norge (og resten av verden) og da. Anonymkode: 4b113...6e3 Gjorde selv pøbelstreker som barn, og det gjorde også mine foreldre og besteforeldre. Det er ikke på grunn av dataspill slikt skjer, tvert imot, slike ting skjer skjeldnere på grunn av dataspill.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #29 Skrevet 12. august 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så det er greit å la barn se på filmer som Avengers, Spiderman, Captain America, Star Wars, og King Kong. Men det er ikke greit å la barn spille spill som Battlefront fordi det er for voldelig. Okey, men spillet er jo like voldelig som filmene. Dere vet at det finnes vold i Spiderman filmer også, men det er greit siden det er film??? Anonymkode: 88a06...78e Han er for liten til å se disse filmene enda. Han har ikke sett noen av de. TS Anonymkode: 3c30a...fdf
Lanista1984 Skrevet 12. august 2017 #30 Skrevet 12. august 2017 Bare ikke bli for hysteriske. Alt som er forbudt, blir automatisk mer spennende. Lær dere litt mer om spillene og vis interesse, Ikke skap to generasjoner mellom dere. Det er den daglige dialogen med disse unguttene som betyr noe. Ikke om de ser på eller spiller et spill. Vær bare litt mer involvert. Det er lett å glemme, men husk hvor tidlig du selv begynte å forstå verden rundt deg. Som regel mye tidligere enn hva foreldrene trodde.
Perle Skrevet 12. august 2017 #31 Skrevet 12. august 2017 (endret) 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han er for liten til å se disse filmene enda. Han har ikke sett noen av de. TS Anonymkode: 3c30a...fdf Sønnen din kommer jo til å bli helt uttafor. Åtte år å ikke få se på superheltfilmer?! Det jo da det er stas! Endret 12. august 2017 av Perle 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #32 Skrevet 12. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: oj, så jeg er hysterisk. 7 og 8-åringer må få spille overwatch og Battlefront... da skjønner jeg hvorfor "alle andre" har spillene. Men jeg er fortsatt ikke enig. Anonymkode: 3c30a...fdf Jeg har en på 5 og jeg hadde ikke likt at han hadde fått vært i samme rom som noen som spiller slike spill. Men det har seg gjerne slik at disse ungene du kjenner har eldre søsken som får, og så har har de sett spillene blitt spilt og får da lov å prøve. Det er fort gjort Merker jeg gruer meg litt til hva det er mitt barn skal få se når han er hjemme hos andre etter skolen på besøk, men man vil gjerne at han skal være sosial.. Forskjellen er kansje at DU ikke kjøper spillene. Men snakk ihvertfall med han om det slik at han får det ut av systemet. Anonymkode: 9cd3b...51c
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #33 Skrevet 12. august 2017 Hvorfor skal barn skjermes for alt mulig hele tiden?! Verden er ikke bare myk og full av rosa skyer. Anonymkode: 70634...ee4 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #34 Skrevet 12. august 2017 Jeg er i den formening at om noen blir syk i hodet av et spill så er det noe som fra før av ikke var helt i orden. Å sette restriksjoner vil aldri fungere, det er som å si nei til forbudt kjærlighet, da blir det bare styrket. Prøv heller å snakk fornuftig om konsekvensene eller hva som er realiteten? Har ikke barn selv men jeg vet at jeg ikke har mulighet for å hindre ungen totalt fra internett, da må du i så fall ta vekk alt av det elektroniske. Var nok ikke mye til hjelp men er enig i deg med restriksjoner på Ipad, det er ikke så dumt da har du en viss kontroll. Anonymkode: 2ef0b...a41 4
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #35 Skrevet 12. august 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er til og med fra en spillside: http://gamingbolt.com/15-crimes-that-happened-over-video-games "In 2010, two boys, aged 12 and 16, stole 5 gallons of gasoline, made several molotov cocktails, and then proceeded to use these to set fire to a garage and an apartment building. When the police arrived, they also found explicit graffiti in the area. The culprits claimed they had gotten the ideas for their actions from Grand Theft Auto." Så klart, bare si at det bare er psykopater som gjør slikt. Regner med det bare er psykopater som begår kriminelle handlinger i Norge (og resten av verden) og da. Anonymkode: 4b113...6e3 Selv om de fikk ideen fra et spill, er ikke spillet årsaken til at de gjennomførte. Ungene må lære forskjellen på fantasi og virkelighet, de må ha trygge foreldre som setter gode og klare grenser, de må omgis av kjærlighet og de må oppdras til å kjenne forskjellen på rett og galt. Årsaken til at ABB gjennomførte terrorangrepet, var ikke WoW. Det var at han utviklet en alvorlig tilknytningsforstyrrelse som følge av grov emosjonell omsorgssvikt. Dataspill kan ikke klandres for at mennesker har antisosiale atferdsforstyrrelser. Det er enten medfødt, eller påført gjennom omsorgssvikt i svært tidlig barndom. Anonymkode: 05c37...254 3
Sillyline Skrevet 12. august 2017 #36 Skrevet 12. august 2017 Når det kommer til barn og spill, må du nesten se an modenheten til barnet. Ikke bare aldersgrensen på spillet. Sett deg også inn i spillet selv, og snakk om det. Du er den viktigste rollemodellen, og du må lære barn forskjell mellom spill og virkelighet. Dersom alle andre spiller slike spill, blir han jo utenfor. Men du kan ta det opp på for eksempel foreldremøte om du synes at det er ille. Selv har jeg en sønn som begynner i 4.klasse nå. Vennene hans spiller spill som GTA, noe jeg selv egentlig synes er altfor tidlig. Men jeg spiller spill selv, så jeg setter meg heller ned med ham og forklarer ting. Av og til spiller jeg Red Dead Redemption for eksempel, og da får han se hvordan det var før i tiden også. Jeg prøver å relatere det til ting han interesserer seg for. For eksempel ble han veldig interessert i ville vesten etter å ha sett RDR (selv om jeg ikke var veldig voldelig da jeg spilte det). Det resulterte i at han skrev to bøker om ville vesten. Da måtte han finne fakta, generell informasjon og ta seg tid til å virkelig fordype seg i dette temaet. Han endte også opp med å lage kostyme og sitt eget brettspill om ville vesten. Jeg synes det er masse læring i slikt. Han blir flinkere til å skrive, finne informasjon, håndarbeid og han bruker også fantasien veldig mye. Jeg husker også godt da jeg selv var liten. Selv om det var en annen generasjon, snek jeg meg for eksempel opp om natten etter at foreldrene mine hadde sovnet. Kun for å spille spill jeg ikke hadde lov til å spille. Mitt første møte med Resident Evil var for eksempel da jeg var 8-9 år. Haha, husker godt hvor vettskremt jeg ble da jeg møtte på første zombien. Jeg satt jo i et bekmørkt rom helt alene. Men jeg elsket det! Og hadde aldri mareritt eller noe. Men jeg merket garantert adrenalinet ekstra. Endte opp med at jeg snek med meg spill bort så jeg spilte det med vennene mine. Jammen har vi vokst opp til relativt fornuftige folk alle sammen. Per dags dato elsker jeg jo det meste som har med horror å gjøre, både av film og spill. Rett og slett fordi jeg har hatt gode opplevelser med det. 2
Gjest GoldenLioness Skrevet 12. august 2017 #37 Skrevet 12. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Til dere som mener ar voldelige dataspill til 2. klassinger er greit: Vil bare minne om at Anders Bering Breivik øvde seg med et dataspill før han dro på utøya Anonymkode: 78cef...0a1 1 time siden, AnonymBruker skrev: http://www.criminaljusticedegreesguide.com/features/10-deaths-caused-by-video-games.html Alayiah Turman: Tyrone Spellman is one of the worst people you’ll ever read about. A man in love with his Xbox, Spellman went apopleptic when his 17-month-old daughter, Alayiah, accidentally pulled the cords out of the wall. Rather than ensure the child’s safety or just fix things and move on, Spellman cracked her skull repeatedly, killing her. He got up to 47 years in prison for the crime. https://amp.cnn.com/cnn/2016/07/25/health/video-games-and-violence/index.html HVORDAN vet man at ens egen unge ikke egentlig er klin gæern? Ellers er det jo bare å se på hvor grinete unger blir hvis man slår av spillingen eller tar vekk mobilen mens de spiller. Det er andre ting å gjøre enn å spille. Anonymkode: 4b113...6e3 1 time siden, AnonymBruker skrev: Her er til og med fra en spillside: http://gamingbolt.com/15-crimes-that-happened-over-video-games "In 2010, two boys, aged 12 and 16, stole 5 gallons of gasoline, made several molotov cocktails, and then proceeded to use these to set fire to a garage and an apartment building. When the police arrived, they also found explicit graffiti in the area. The culprits claimed they had gotten the ideas for their actions from Grand Theft Auto." Så klart, bare si at det bare er psykopater som gjør slikt. Regner med det bare er psykopater som begår kriminelle handlinger i Norge (og resten av verden) og da. Anonymkode: 4b113...6e3 Det her er så høl i hodet at jeg blir matt. Man må ikke være rakettforsker for å skjønne at barn eller voksne som dreper i utgangspunktet ikke er riktig i hodet. Det her absolutt ikke noe med dataspill å gjøre. Så mange barn som gamer i dag så burde det jo vært rene krigssonen det ute med små barn som dreper hverandre og løper rundt med baseball køller med spikere i og skylder på Zombie apokalypse mens de hviner på mopeder og kaster brannbomber i hytt og pine. Jeg har gamet lenge og jeg har sett mye voldelige filmer lenge før "anbefalt aldersgrense". Jeg har heller ikke problemer med å se bilder av lik og groteske ting som hvordan et lik ser ut etter å ha blitt maltraktert etter visse ulykker(research grunnet makeup innen spesialeffekter). Har aldri tatt skade av det eller følt for å verken snipe noen(selv om jeg er utrolig dyktig på det i gaming), følt for å kjøre ned noen(selv om det gjøres med og uten intensjon i visse spill) eller følt for å hugge noen ned med sverd.... Å synke ned å si at Anders Breivik spilte skytespill....det er så dumt at jeg får fnatt. En skjønner at noe var feilkoblet oppi huet hans for å kunne planlegge et bombeangrep som en avledning for å kunne drepe uskyldige barn og ungdom. Ærlig talt. Noen mennesker er rett og slett skadet. Noen blir skadet pga arv, miljø, oppvekst eller andre ting. Et videospill i seg selv gjør ikke et menneske om til en morder. Å si at en finner inspirasjon i et videospill er like sannsynlig som å finne inspirasjon på TV, film eller nyhetene for den saks skyld, uansett hadde ikke normale oppegående mennesker gjort noe med det med mindre man, som sagt tidligere, er skadet.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #38 Skrevet 12. august 2017 Så dere på kvinneguiden mener at 590000 voksne mennesker som ser Dota nå er voldelige personer? I tillegg er det 600000 tilskuere på online tjenesten www.twitch.tv. Så dere mener altså at 1 million mennesker som ser på videospill turnering akkurat nå er voldelige? Spill er kultur. Dere prøver å hindre at barna deres skal delta i kulturen. Akkurat nå foregår den største spill turnering i verdenshistorien med store pengepremier. Dere kan se turneringen ved å trykke på linken under. https://www.twitch.tv/dota2ti Førstepremien er på 10,7 millioner dollar. Som dere kan se i linken under.http://www.dota2.com/international/overview/ Anonymkode: ac240...7cc
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #39 Skrevet 13. august 2017 Her i huset er barn mellom 9-15 år. Vi er relativt restriktive med aldersgrenser, men ikke helt. Jeg sjekker alltid ut spillet før jeg sier ja eller nei til å kjøpe det. 11-åringen har Battlefront og Overwatch, og spiller med venner og sine eldre søsken. 9-åringen har av og til sett på når de spillene spilles, men han får ikke spille dem selv enda. Joda, de er milde spill, men jeg ser ikke poenget med at 9-åringer spiller dem. Det holder med å drepe planter og zombier i pvz2 for den aldersgruppen der. Synes jeg. Anonymkode: 3ca59...fc7
AnonymBruker Skrevet 13. august 2017 #40 Skrevet 13. august 2017 Ikke la så små barn spille voldelige spill. Jeg jobber med barn, og noen unger henger seg for mye opp i dataspill også i virkeligheten. De prater mye om det, noen har mareritt om det, noen tar det med inn i lek på en helt feil måte. Barn er jo selvfølgelig forskjellige, og er ikke alle som blir slik, men følg med på hva som er fokus i livet til barnet. Når det begynner å gå litt over kanten, som vold i lek eller mareritt/angst, så er det jo faktisk ikke sunt! Anonymkode: 96d96...e0d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå