Blodets rett Skrevet 12. august 2017 #1 Skrevet 12. august 2017 Neda Amin har skrevet om Iran for Times of Israel med base i Tyrkia. Da Erdogan truet med å sende henne hjem, åpnet Israel dørene. Hun holdt pressekonferanse kort tid etter at hun ankom Israel fra Tyrkia, hvor hun har bodd siden 2014. 32-åringen forteller at hun forlot Iran etter å ha blitt truet med fengsel for å ha skrevet kritiske tekster om regjeringen i Teheran. Boken hennes "The Chain", som handler om kvinneundertrykkelse i Iran, ble forbudt av iranske myndigheter. Årsaken til at hun nå har reist til Israel, er at tyrkiske myndigheter nylig fortalte henne at hun kom til å bli deportert til Iran, opplyser Amin. Neda Amin opplyser også om at hun er veldig glad for å komme til Israel. Det er som om Israel er mitt land, sier hun. Jeg tror det er mitt land, og jeg føler at jeg er trygg nå, sier 32-åringen, som blogger for Times of Israels persiskspråklige utgave. Tenke seg til, muslimene vil ikke ha henne og hennes ytringer, så nå føler hun seg endelig trygg i Israel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå