AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #1 Del Skrevet 10. august 2017 Jeg liker å bli kjent med nye mennesker og syns det er koselig når folk tar kontakt. Liker å prate med folk og har en del guttevenner, og syns det fungerer veldig greit. For to uker siden var jeg på fjelltur med en stor gjeng og der ble jeg kjent med en gutt som har kjæreste, vi fikk en god (vennskapelig) tone. Etter denne turen tok han kontakt med meg og vi har hatt kontakt etter denne turen. Tonen mellom oss er vennskapelig, ingen flørting (noe som selvfølgelig er uaktuelt for min del) og han er veldig hyggelig. Jeg tar sjelden kontakt med fyren, men han gjør det ofte. Men, jeg er redd for at dama hans skal syns det er ubehagelig/ikke greit. Vi har mange fellesvenner, jeg og kjæresten hans, men jeg kjenner ikke henne. Jeg har som sagt mange guttevenner, men når det gjelder denne personen er jeg redd for at ting skal misforståes... Hva syns dere? Anonymkode: a0e66...152 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #2 Del Skrevet 10. august 2017 Tenker egentlig at det er opp til han å håndtere Jeg bryr meg ikke om kjæresten har kvinnelige venner, men etter å ha lest her på kg er det mange som gjør det Så hvem vet hvordan denne dama er. Anonymkode: 942a6...51b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #3 Del Skrevet 10. august 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker egentlig at det er opp til han å håndtere Jeg bryr meg ikke om kjæresten har kvinnelige venner, men etter å ha lest her på kg er det mange som gjør det Så hvem vet hvordan denne dama er. Anonymkode: 942a6...51b Det er sant, men vil ikke at det skal oppstå misforståelser. Jeg er ikke den personen som fløter med folk som har kjæreste, og kjedelig hvis det oppfattes sånn. Vi har som nevnt mange fellesvenner og vil ikke at det skal bli noe drama. Ville bare høre hva andre tenker om dette. Takk for svar Anonymkode: a0e66...152 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #4 Del Skrevet 10. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er sant, men vil ikke at det skal oppstå misforståelser. Jeg er ikke den personen som fløter med folk som har kjæreste, og kjedelig hvis det oppfattes sånn. Vi har som nevnt mange fellesvenner og vil ikke at det skal bli noe drama. Ville bare høre hva andre tenker om dette. Takk for svar Anonymkode: a0e66...152 Du kan være litt sneaky og ha en fest med fellesvenner, inkludert de to, så får dere hengt sammen alle sammen Anonymkode: 942a6...51b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #5 Del Skrevet 10. august 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan være litt sneaky og ha en fest med fellesvenner, inkludert de to, så får dere hengt sammen alle sammen Anonymkode: 942a6...51b Det kommer nok ikke til å skje med et første da vi bor i forskjellige byer. Vi har hatt mye kontakt, derfor jeg ble redd for at ting kan misforståes, spesielt siden jeg ikke kjent fyren før de ble sammen og ikke har noe kontakt med henne. Anonymkode: a0e66...152 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #6 Del Skrevet 10. august 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker egentlig at det er opp til han å håndtere Jeg bryr meg ikke om kjæresten har kvinnelige venner, men etter å ha lest her på kg er det mange som gjør det Så hvem vet hvordan denne dama er. Anonymkode: 942a6...51b 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan være litt sneaky og ha en fest med fellesvenner, inkludert de to, så får dere hengt sammen alle sammen Anonymkode: 942a6...51b Takk forresten! Ble litt lettet nå, for jeg tenker jo også som deg at det må da være lov til å ha venner av det motsatte kjønn uten at det betyr noe. Men en vet jo aldri hva folk tenker! Anonymkode: a0e66...152 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #7 Del Skrevet 10. august 2017 Hvorfor er du redd for at ting skal misforståes med akuratt denne gutten? Sender han eller du noe som kan tolkes som flørtende eller misforståes? Det er veldig bra at du tar hensyn til hva kjæresten hans skulle føle om kontakten deres Jeg pleier å alltid skrive "bro/bror" eller "kompis" til guttevenner med kjæreste sånn at hun ikke skal føle seg truet (for det er en jævlig følelse), og sjeldent bruke smiletegn, aldri blunketegn eller hjerter, men skrive litt mere guttete og kort! Inviterer også kjæresten med på ting selvom jeg ikke kjenner hun, skriver av og til "bare å ta med dama" , og om han foreksempel ikke kan møtes en gang jeg spør og han sier han skal være hjemme med damen så skriver jeg "ok hygg dere masse " istedet for bare ok. Har flere guttevenner enn jentevenner og av og til måttet forholde meg til veldig sjalue damer og det lager jo ubehag for oss alle så det er viktig å gjøre det veldig tydelig at jeg ikke er noe trussel eller flørtende med gutten. Anonymkode: fb8c8...b4e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #8 Del Skrevet 10. august 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er du redd for at ting skal misforståes med akuratt denne gutten? Sender han eller du noe som kan tolkes som flørtende eller misforståes? Det er veldig bra at du tar hensyn til hva kjæresten hans skulle føle om kontakten deres Jeg pleier å alltid skrive "bro/bror" eller "kompis" til guttevenner med kjæreste sånn at hun ikke skal føle seg truet (for det er en jævlig følelse), og sjeldent bruke smiletegn, aldri blunketegn eller hjerter, men skrive litt mere guttete og kort! Inviterer også kjæresten med på ting selvom jeg ikke kjenner hun, skriver av og til "bare å ta med dama" , og om han foreksempel ikke kan møtes en gang jeg spør og han sier han skal være hjemme med damen så skriver jeg "ok hygg dere masse " istedet for bare ok. Har flere guttevenner enn jentevenner og av og til måttet forholde meg til veldig sjalue damer og det lager jo ubehag for oss alle så det er viktig å gjøre det veldig tydelig at jeg ikke er noe trussel eller flørtende med gutten. Anonymkode: fb8c8...b4e Det er mest på grunn av at jeg ikke kjente han før de ble sammen og at jeg ikke har noe forhold til kjæresten hans. At det bare er vi som har kontakt. Det er jo nesten bare han som tar kontakt, men jeg oppfatter det ikke som flørting, bare vennskapelig. Han er en morsom og trivelig fyr som det er hyggelig å prate med. Han er interessert i å bli kjent, stiller spørsmål, osv., men dette er jo ting en gjør når en holder på å bli kjent. Føler heller ikke at jeg og kjæresten hans har kjemi, tror vi er ganske ulike, kanskje det gjør at jeg er litt ekstra redd for at hun skal misforstå. Vi har nettopp blitt kjent, derfor ville det vært rart å skrive bror/kompis til han. Jeg vet at jeg ikke sender meldinger som kan oppfattes som flørtende. Blunketegn og hjerter sender jeg ikke (det gjør ikke han heller). Når vi prater, sender vi korte og presise meldinger Folk er så forskjellige at det er vanskelig å vite hvordan ting oppfattes. Men jeg tenker vel at han er en sosial person som har kontakt med mange og at kjæresten hans er vant til det. Håper jeg. Anonymkode: a0e66...152 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 11. august 2017 #9 Del Skrevet 11. august 2017 Jeg ville holdt avstand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #10 Del Skrevet 11. august 2017 Er helt for vennskap mellom kjønn. Likevel så tror jeg de fleste damer som har levd en stund har erfaring med at det ikke alltid er bare vennskap fra den hyggelige og tilsynelatende kompisaktige fyrens side. Ikke alle er like trofaste og det å søke spenning/bekreftelse andre steder - om så bare via litt FB-chat - er ikke uvanlig. Så jeg ville i hvert fall holdt øynene åpne og ikke vært naiv. Et godt tegn er om han nevner kjæresten sin på eget initiativ når han forteller om ting fra sitt liv, og det er mer suspekt om kjæresten sjelden nevnes og han ikke er interessert i å inkludere henne. Ikke at det er ditt ansvar at han er trofast, men det er likevel ganske irriterende å bruke tid på noen man trodde var en potensiell ny venn, og så bikker han gradvis over i flørt og hentydninger likevel. Anonymkode: 09fe5...a09 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnPerson Skrevet 11. august 2017 #11 Del Skrevet 11. august 2017 I følge mange jeg kjenner, er dette absolutt ikke akseptabelt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #12 Del Skrevet 11. august 2017 Hvorfor vil du etablere et "vennskap" med en i et forhold? Det er jo tydelig at han ikke ser på det slik du gjør. Anonymkode: 8de0d...a01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #13 Del Skrevet 11. august 2017 Virker mer som du lager et problem. Han vil være venn og har dame, og du bare vil ha vennskap. Da skjønner jeg ikke problemet. Det er ikke noe problem at gutter og jenter bare er venner, men da må det være klart for begge sider. Mitt råd er å prøve å bli kjent med kjæresten. Om det er sjeldent du møter denne fyren ansikt til ansikt, og derfor liten sannsynlighet du møter kjæresten. Så ha henne i tankene når dere snakker. Skriv hva skal dere i ferien, i steden for å skrive du. Da går du ut ifra at han skal noe med kjæresten. Og hold det vennskapelig, feks ikke videochat når dama hans er bort osv. Hvis du merker han vil noe mer enn vennskap må du slå det rett ned. Det er viktig du avviser hver eneste mulighet for han å flørte med deg. Etter hvert vil disse tingene gå av seg selv. Dere vil få deres egen måte å være på. Så lenge han ikke flørter, og dama hans har ikke sagt noe så er det jo greit. Det virker som det er sånn nå. Det er jo ingen problemer. Hvis det blir problemer får du ta det da, men da kan jo kontakten deres vise at dere ikke har flørtet eller at det er noe mellom dere. Anonymkode: 756b4...e09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #14 Del Skrevet 12. august 2017 16 timer siden, O.G. skrev: Jeg ville holdt avstand. Det er ikke slik at jeg IKKE holder avstand, men jeg ser ikke problemet med å ha kontakt når kontakten er vennskapelig. Har flere guttevenner og det går veldig bra, i motsetning til det noen tror. 7 timer siden, EnPerson skrev: I følge mange jeg kjenner, er dette absolutt ikke akseptabelt Kan jeg spørre hvorfor det ikke er akseptabelt? Det høres veldig rart ut å ikke kunne ha venner av det motsatte kjønn. Faktisk høres det ut som sykelig sjalusi. Ikke et sunt forhold i hvert fall. 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor vil du etablere et "vennskap" med en i et forhold? Det er jo tydelig at han ikke ser på det slik du gjør. Anonymkode: 8de0d...a01 Hvorfor ikke! Hvordan er det tydelig at han ikke ser det sånn jeg gjør? 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Er helt for vennskap mellom kjønn. Likevel så tror jeg de fleste damer som har levd en stund har erfaring med at det ikke alltid er bare vennskap fra den hyggelige og tilsynelatende kompisaktige fyrens side. Ikke alle er like trofaste og det å søke spenning/bekreftelse andre steder - om så bare via litt FB-chat - er ikke uvanlig. Så jeg ville i hvert fall holdt øynene åpne og ikke vært naiv. Et godt tegn er om han nevner kjæresten sin på eget initiativ når han forteller om ting fra sitt liv, og det er mer suspekt om kjæresten sjelden nevnes og han ikke er interessert i å inkludere henne. Ikke at det er ditt ansvar at han er trofast, men det er likevel ganske irriterende å bruke tid på noen man trodde var en potensiell ny venn, og så bikker han gradvis over i flørt og hentydninger likevel. Anonymkode: 09fe5...a09 Takk for et reflektert bidrag. Det finnes menn (og damer også) som er ute etter noe mer, men nettopp derfor er det viktig å sette klare grenser, som f.eks å avslutte samtalen hvis en begynner å mistenke at vedkommende ikke er av den trofaste typen. For jeg er som sagt ikke ute etter å flørte med folk som har kjæreste - men å ha venner av det motsatte kjønn er jeg for. Noen av de beste vennene jeg har er jo gutter. Nå har jeg ikke kjent denne personen så lenge at vi har snakket om personlige ting og derfor har han ikke nevnt om kjæresten sin, men han vet jo at jeg vet at han har kjæreste og samtalene våre er veldig uskyldige. Anonymkode: a0e66...152 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #15 Del Skrevet 12. august 2017 Tipper alle disse guttevennene dine ville hatt seg med deg om de fikk anledning til det. Inklusive han som har kjæreste. Det er i alle fall skuffende ofte sånn vennskap mellom kjønn egentlig er. En part er venn, den andre er venn fordi det er det eller ingenting som er alternativet. Anonymkode: 57877...a46 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #16 Del Skrevet 12. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Virker mer som du lager et problem. Han vil være venn og har dame, og du bare vil ha vennskap. Da skjønner jeg ikke problemet. Det er ikke noe problem at gutter og jenter bare er venner, men da må det være klart for begge sider. Mitt råd er å prøve å bli kjent med kjæresten. Om det er sjeldent du møter denne fyren ansikt til ansikt, og derfor liten sannsynlighet du møter kjæresten. Så ha henne i tankene når dere snakker. Skriv hva skal dere i ferien, i steden for å skrive du. Da går du ut ifra at han skal noe med kjæresten. Og hold det vennskapelig, feks ikke videochat når dama hans er bort osv. Hvis du merker han vil noe mer enn vennskap må du slå det rett ned. Det er viktig du avviser hver eneste mulighet for han å flørte med deg. Etter hvert vil disse tingene gå av seg selv. Dere vil få deres egen måte å være på. Så lenge han ikke flørter, og dama hans har ikke sagt noe så er det jo greit. Det virker som det er sånn nå. Det er jo ingen problemer. Hvis det blir problemer får du ta det da, men da kan jo kontakten deres vise at dere ikke har flørtet eller at det er noe mellom dere. Anonymkode: 756b4...e09 Jeg er vel bare redd for at ting skal misforståes. Når han tar kontakt så merker jeg at jeg er redd for at hun vil reagere. Hun la meg til på insta etter at han begynte å ta kontakt, men det trenger vel ikke å bety noe? Vi har som sagt lite til felles. Når folk skriver at en ikke skal sende flørte- meldinger, hva betyr det egentlig? Mener dere at å tulle er å flørte? Det er en gang jeg reagerte og det var da han tok kontakt midt på natta, meldingen jeg fikk var uskyldig, men ja. Jeg må legge til at jeg er 100% sikker på at han bare vil at vi skal være venner. Videochat er uaktuelt. Det virker bare rart å videochatte med han. Anonymkode: a0e66...152 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #17 Del Skrevet 12. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tipper alle disse guttevennene dine ville hatt seg med deg om de fikk anledning til det. Inklusive han som har kjæreste. Det er i alle fall skuffende ofte sånn vennskap mellom kjønn egentlig er. En part er venn, den andre er venn fordi det er det eller ingenting som er alternativet. Anonymkode: 57877...a46 Du kan ikke snakke for alle menn, selv om dette gjelder for deg, gjelder det ikke for alle. Jeg kan heller ikke snakke for alle kvinner. Hvis han er ute etter å være utro, da er det greiere å finne noen ute på byen, og ikke ta kontakt med en jente som har fellesvenner med kjæresten hans, og bruke tid på å chatte om irrelevante ting. Anonymkode: a0e66...152 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #18 Del Skrevet 12. august 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er vel bare redd for at ting skal misforståes. Når han tar kontakt så merker jeg at jeg er redd for at hun vil reagere. Hun la meg til på insta etter at han begynte å ta kontakt, men det trenger vel ikke å bety noe? Vi har som sagt lite til felles. Når folk skriver at en ikke skal sende flørte- meldinger, hva betyr det egentlig? Mener dere at å tulle er å flørte? Det er en gang jeg reagerte og det var da han tok kontakt midt på natta, meldingen jeg fikk var uskyldig, men ja. Jeg må legge til at jeg er 100% sikker på at han bare vil at vi skal være venner. Videochat er uaktuelt. Det virker bare rart å videochatte med han. Anonymkode: a0e66...152 Du er 100 % sikker på at han bare vil være venn? Hvorfor kontakter han deg på natten da? Det syns jeg er litt rart. Om typen min ble kontaktet på natten eller han kontaktet en ny venninne på natten så hadde jeg tenkt at det var veldig rart. En ting du må tenke på er at du kjenner faktisk ikke fyren i det hele tatt. Han virker hyggelig og vennlig, og det er han sikkert å. Du vet ingenting om hans forhold til dama og hvordan han behandler henne. Kanskje han søker litt for mye ut mot andre? Du har vært på en tur med han og dere har tekstet, hvorfor vil du absolutt ha han som en ny kompis? Du skrev jo selv at du har mange kompiser, så det kan jo ikke være at du er ensom. Jeg tenker at du kanskje liker litt oppmerksomheten du får av han, selv om du tenker at dere bare skal være venner. Anonymkode: 0f074...6fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #19 Del Skrevet 12. august 2017 At dama hans allerede har begynt å følge deg på Instagram vitner jo om at du allerede er et issue i forholdet dems. Hun har vel lurt på hvorfor i alle dager du snakker så mye med han og vil følge med på om du er pen, singel og om han liker bildene dine. Nå trekker du deg unna, du taper ikke på det, du kjenner knapt fyren og har andre guttevenner å være med. Og ja, hvis du ikke kan skille tullinga deres fra flørting så flørter dere. All bruk av hjerter, smileys, blunketegn osv kan oppfattes som flørt for en utenforstående. At han ikke engang har nevnt kjæresten sin til deg vitner om at han ikke ser på deg som en ny kompis, han ser på deg som en søt jente fra fest som han kan oppføre seg singel mot og få oppmerksomhet fra og en fersk spennende connection mange i forhold lengter etter og savner muligheten til å få igjen siden de er i forhold. Det er ikke akseptabelt å inngå sånne type "vennskap" med det motsatte kjønn når man er i forhold, det er sånt som lokker gutten til å stadig flytte og tøye grensene for utroskap og selvom det ikke skjer med deg nødvendigvis vil det å snike rundt på den måten tøye moralen hans i det minste og øke sjansen for utroskap senere. Anonymkode: fb8c8...b4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #20 Del Skrevet 12. august 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er 100 % sikker på at han bare vil være venn? Hvorfor kontakter han deg på natten da? Det syns jeg er litt rart. Om typen min ble kontaktet på natten eller han kontaktet en ny venninne på natten så hadde jeg tenkt at det var veldig rart. En ting du må tenke på er at du kjenner faktisk ikke fyren i det hele tatt. Han virker hyggelig og vennlig, og det er han sikkert å. Du vet ingenting om hans forhold til dama og hvordan han behandler henne. Kanskje han søker litt for mye ut mot andre? Du har vært på en tur med han og dere har tekstet, hvorfor vil du absolutt ha han som en ny kompis? Du skrev jo selv at du har mange kompiser, så det kan jo ikke være at du er ensom. Jeg tenker at du kanskje liker litt oppmerksomheten du får av han, selv om du tenker at dere bare skal være venner. Anonymkode: 0f074...6fa Fordi han var full, derfor tok han kontakt. Det var helt uskyldig. Han skrev til meg i dag og spurte hvordan det gikk. Vi snakker om hverdagslige ting. Det er sant at jeg ikke kjenner han, men jeg kjenner meg selv og vet at jeg aldri ville ha flørtet med vedkommende. Det er ikke sånn at jeg er på jakt etter etter nye kompiser, men hvorfor skal jeg avvise en som ønsker å bli venn med meg? Anonymkode: a0e66...152 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå