Gjest sommerfugl83 i.i. Skrevet 12. januar 2005 #1 Del Skrevet 12. januar 2005 Jeg reiser snart til Usa for å besøke kjæresten og han vil gjerne at jeg skal ta med meg litt norsk mat Dette står på den amerikanse ambassadens hjemmeside : Bringing pets, food items etc to the US For information on travelling to the US with your pet, or on what items you can bring to the U.S., please check out the information about US customs regulations at our website or the Animal & Plant Health Inpsection Service brochure "Don't pack a pest" , which enumerates what plant and animal products can and cannot be brought into the U.S. Noen som vet hvor strengt dette er? Hva jeg ikke kan og hva jeg kan ta med? Posesupper , sjokolade og ost foreksempel..... Om jeg blir stoppet med maten får jeg da bot eller tar de det bare? Om noen vet blir jeg veldig glad for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 12. januar 2005 #2 Del Skrevet 12. januar 2005 Da jeg dro til USA hadde jeg kofferten full av sjokolade, posesaus, grillkrydder og masse annet. De er ikke så nøye på sånt. Frukt og kjøtt er det verre med. Ost vet jeg ikke.. Hadde med jeg og det gikk fint. Vet ikke hva som skjer om du blir stoppa.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hel Skrevet 12. januar 2005 #3 Del Skrevet 12. januar 2005 Jeg hadde selv med loff med leverpostei i håndbaggasjen (liker ikke flymat) og den blei tatt fra meg når jeg stod og venta på kofferten min (en av de sniffebikkjene fant den ). Sikkerhetsvakten lurte på om jeg hadde med meg epler så tydligvis er det enten ikke lov eller så hadde han lyst på epler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 12. januar 2005 #4 Del Skrevet 12. januar 2005 Jeg tror de er spesielt strenge på jordbruksvarer, altså frukt, grønnsaker, blomsterløk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2005 #5 Del Skrevet 13. januar 2005 Det er ferskvarer som er problemet.. Posesuppe, sjokolade og hermetikk går fint.. (jeg hadde med meg et lass av ting.. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. januar 2005 #6 Del Skrevet 13. januar 2005 Om jeg blir stoppet med maten får jeg da bot eller tar de det bare? Man skal jo oppgi (på det hvite tolldeklarasjons-skjemaet) om man har med matvarer eller ikke. De spør som regel også om dette når du går igjennom tollen og leverer fra deg skjemaet. Regner med at det iallefall vanker en bot dersom du har svart "nei" og det ved nærmere undersøkelser viser seg at du allikevel har med noe som ikke er lov. Det sikreste er kanskje å skrive "nei" på skjemaet, og så heller vise frem varene og spørre i tollen, og si at du er svært usikker på hvordan lovverket er. Det verste som skjer da er at de tar varene fra deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå