Gå til innhold

Venninne som viser en kald skulder etter at jeg har hjulpet henne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En venninne av meg ble syk i sommer og hele sommeren har jeg stilt opp for henne. Jeg har hjulpet henne med butikken hennes, og stilt opp for henne som venninne og vært der veldig mye for henne gjennom denne perioden. Selvfølgelig har jeg hjulpet henne fordi jeg er glad i henne og vil at hun skal ha det bra. 

Men... Nå som hun er friskemeldt ignorer hun alt jeg sier til henne. Noe av det har vært i forbindelse med jobb, jeg får ikke noe svar på det jeg sier / spør om og hun svarer ikke på private ting heller. Nå virker det kanskje som om jeg har mast på henne, men det er ikke tilfelllet. Det er snakk om kanskje 4/5 meldinger totalt i løpet av de siste 4 ukene. 

Hva ville dere gjort? Jeg kjenner jeg er litt lei. Her har jeg hjulpet henne gjennom hele sommeren og så sitter jeg igjen med en følelse av å ikke bli verdsatt. Så jeg har gitt litt opp og tenker jeg heller får vente til hun kommer til meg. 

Anonymkode: 554ec...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje hun har fått seg en kattungen eller en papegøye eller noe slik at hun er opptatt med det?

Anonymkode: 38bcb...a77

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en sånn venninne, dette var snakk om virkelig ekstraordinær hjelp også. Det gjentok seg gang på gang så endte med at jeg brøt. Bare å komme seg unna sånne folk.

Anonymkode: 59cc5...70f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi henne litt mer tid. Kanskje hun sliter med noe og trenger litt alenetid, men skulle det ta lang tid så spør henne på en pen måte om noe er galt. Skjønner deg, men det trenger ikke å være deg det er noe med. Håper hun svarer deg snart og at det hele er en misforståelse  :hug:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt noen sånne venner. Hadde det vært en gang eller to ganger, men når det er hver gang? Neitakk.

Anonymkode: f629b...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk sosial angst av å ha vært syk i lang periode, ignorerte bestevenner og familien. Gi henne tid.

Anonymkode: 49d1d...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun svarer alle andre enn meg, så selv om jeg gir henne tid så kan jeg ikke unngå å bli litt såret. Men vi har vært venner i over 10 år så jeg håper jo ting ordner seg. Men jeg vet ikke hva jeg kan gjøre annet enn å vente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hun svarer alle andre enn meg, så selv om jeg gir henne tid så kan jeg ikke unngå å bli litt såret. Men vi har vært venner i over 10 år så jeg håper jo ting ordner seg. Men jeg vet ikke hva jeg kan gjøre annet enn å vente. 

Dette var TS forresten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Har sett dette mange ganger her og ellers. En gir og støtter,og så blir en ignorert eller glemt. Eller får ingenting tilbake.

Det jeg vil si : ikke få andre til å gjøre deg kynisk eller bitter. Du gjør det rette med å støtte og hjelpe. Det gir ikke alltid "avkastning"nei! Men du er du,og fortsett å være deg.

En blir ikke alltid "betalt",men ikke la det forandre deg. Vær deg som du er. En dag vet du at du er den med god samvittighet. Det er det som teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror alle har hatt en eller to "venninne" som er litt sånn som det der. Når de trenger deg og hjelpen du kan gi så er det ikke måte på kontakt, og med en gang de er "friske" eller tilbake til normalen så er det ingen kontakt. Er litt greit og for du ser jo relativt raskt hvem de er så slipper du å kaste bort mer tid på de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg så syns jeg da at folk er for på i perioder, at jeg ikke trenger mas for å hente meg inn igjen. Jeg vet hvor vennene mine er og om jeg har slitt så tar jeg kontakt når jeg har hentet meg inn.

Har hun ringt spesifikk deg etter hjelp hver gang eller har du tilbydd, dukket opp og nesten presset deg på for å hjelpe? 

Anonymkode: c9bcf...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...