Irja Skrevet 10. august 2017 #1 Skrevet 10. august 2017 Har dere/skal dere ha sengekant? Blir så usikker når jeg leser om økt fare for krybbedød. Hadde det med første barnet, var veldig kjekt for at bena inne skulle feste seg i sprinklene.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #2 Skrevet 10. august 2017 Vi har den man kan puste gjennom. Google safe dreams sprinkelbeskytter. Anonymkode: b20b1...a41
Gjest Sisti Skrevet 10. august 2017 #3 Skrevet 10. august 2017 Hadde ikke, men skulle han sovet i sprinkelseng nå hadde jeg vurdert det fordi han er så urolig i senga. Ett år gammel. Kan du ikke bare vente og se an behovet? Ingen vits i å innføre det før babyen faktisk har begynt å sette seg fast i/dunke i sprinklene?
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #4 Skrevet 10. august 2017 Hadde jeg aldri villet ha med den kunnskapen vi har nå. Ingen av mine barn får det. Anonymkode: f6889...310
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #5 Skrevet 10. august 2017 Vi har, men begynte med det først da han var ca. 6 mnd. Da begynte han å rulle seg over på siden, og satte bena fast mellom sprinklene. Nå som han er 10 mnd er det enda verre: han kryper rundt, setter seg opp, velter seg over på siden osv. osv. Jeg ville avventet og sett an behovet. Trenger dere det ikke, er det jo ingen grunn til å bruke sengekant, men om barnet sover veldig urolig når det blir større kan det være greit å ha. Faren for krybbedød avtar jo når de blir eldre. Anonymkode: b809a...e18
Surriball Skrevet 10. august 2017 #6 Skrevet 10. august 2017 Vi har, men begynte å bruke den etter 6 måneder. Jenta mi flytter seg opp i senga og våkner når hun stanger hodet i sprinklene. Ble bedre med sengekanten.
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #7 Skrevet 10. august 2017 7 timer siden, Sisti skrev: Hadde ikke, men skulle han sovet i sprinkelseng nå hadde jeg vurdert det fordi han er så urolig i senga. Ett år gammel. Kan du ikke bare vente og se an behovet? Ingen vits i å innføre det før babyen faktisk har begynt å sette seg fast i/dunke i sprinklene? Et år gammel er vel barnet litt over den værste 'krybbedødalderen'. Ville ikke stresset med det med en ettåring. Anonymkode: d9d98...0b0
Strawberrygirl Skrevet 10. august 2017 #8 Skrevet 10. august 2017 Jeg hadde det med førstemann, men syns ikke det hjalp noe særlig.. Når hun ble så stor at hun satte fast bena fikk hun det til tiltross for sengekanten. Med andremann leste jeg om faren for krybbedød, og da brukte jeg den aldri!
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #9 Skrevet 10. august 2017 Har det til ettåringen. Kjøpte det pga hun sprellet utrolig mye når hun skulle legge seg og slo seg i sprinklene. Anonymkode: 646d6...69a
Gjest Sisti Skrevet 10. august 2017 #10 Skrevet 10. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Et år gammel er vel barnet litt over den værste 'krybbedødalderen'. Ville ikke stresset med det med en ettåring. Anonymkode: d9d98...0b0 Jeg vet, men nå sover han ikke i sprinkelseng lenger.
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #11 Skrevet 11. august 2017 Helt fullstendig unødvendig. Barn sov i sprinkelseng fra han var nyfødt. Anonymkode: 0a834...15d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå