Gå til innhold

Feil lønn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er ferievikar i kommunen, og fikk nettopp lønnsslippen. Har trodd at jeg har hatt 161 kroner i timen, fordi det står i kontrakten min at årslønn er på 282 000, som vil si at timelønna er på 161 kr. Sjefen min sa også at timelønna mi er på 161 kroner. I stedet får jeg "bare" 150 kroner i timen, noe jeg regner med er fast for ferievikarer. Er dette noe jeg burde klage på? Har jo på en måte blitt "lovd" 161 kroner timen i arbeidskontrakten, og det er jo litt surt når det viser seg at lønna er mindre.

Anonymkode: 9e047...e8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I alle dager, har brukt den der før og da sto det 161 kroner. Sjefen var også veldig klar på at timelønna var 161 kroner. Nå er jeg forvirra

Hvis du har timesbetalt og det står i kontrakten at du har 161 kr/t så er det det som er riktig.

Anonymkode: 1c51f...854

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør nok snakke med sjefen, men hvorfor er det oppgitt årslønn i kontrakten når du får utbetalt timelønn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har oppgitt årslønn på 282.000,- i kontrakt. At din leder har klart å regne feil i overgang fra årslønn til timeslønn er uheldig, men også irrelevant, da du har fått lønn etter kontrakt. Så nei, du har absolutt ingenting å klage på.

Endret av Rosalie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ikke stemme at du har 161 kr i timen med årskontrakt på 282 000. Jobber du innenfor helse? Selv med turnus med 35,5 t uke så blir en årslønn på 282 000 ikke over 160 kr i timen, det du har fått nå høres logisk ut. Jeg har kontrakt med 35,5 timers arbeidsuke og har 302 100 i årslønn og 163,27 kr i timen. I fjor hadde jeg årskontrakt på 294 000 og timelønn på 159 kr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nok regnet helt feil, både jeg og sjefen ser jeg :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...