Gå til innhold

Kjenner ingen i student hybelen, tips?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ok, det er strengt tatt en enorm boligblokk full av studenthybler der de aller fleste har flyttet inn en god stund før skolestart. Likevel er plassen skikkelig øde, ingen i gangene, ingen på utearealet, og hvis man først ser noen så er ingen interessert i å hverken smile tilbake eller bli kjent. 

Studiene og linjeforeningene starter ikke før om en liten uke. Hvordan kan man bli kjent med folk i mellomtiden? :( 

Anonymkode: 393c3...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ups, dette hørtes ut som der jeg bodde før. Mitt tips: hold ut i en liten uke. Det blir bedre!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, plastfolien skrev:

Ups, dette hørtes ut som der jeg bodde før. Mitt tips: hold ut i en liten uke. Det blir bedre!

Hvor bodde du før? :( Har utrolig lyst til å bli kjent med noen. Enten å dra på senteret sammen, ut og spise, sitte ute i sola, ha filmkveld på hybelen, osv. Ikke lett dette her

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med deg kortstokk e.l, noe å drikke og tygge på. Bank på dører og inviter til spill og hygge på fellesområdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare en uke, du klarer en uke uten å være bestis med naboene. Det er helt vanlig at man ikke blir kjent med folk i studentblokker. Det bytter ofte hvert semester også, så du rekker knapt bli kjent med noen før de er borte igjen. Sats heller på å få venner på ditt eget studie. 

Anonymkode: 1e35c...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Forundret.. skrev:

Ta med deg kortstokk e.l, noe å drikke og tygge på. Bank på dører og inviter til spill og hygge på fellesområdet.

Så utadvendt er jeg dessverre ikke :( Men skal forsøke å ta tak i noen i gangen dersom jeg ser noen andre i dag

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare en uke, du klarer en uke uten å være bestis med naboene. Det er helt vanlig at man ikke blir kjent med folk i studentblokker. Det bytter ofte hvert semester også, så du rekker knapt bli kjent med noen før de er borte igjen. Sats heller på å få venner på ditt eget studie. 

Anonymkode: 1e35c...9dc

Har egentlig ikke planer om å bli "bestis" med noen, men å ha noen å møte opp på universitetet med den første dagen, bare få litt grunnleggende nettverk med dem jeg bor med. 

Skal selvsagt få venner på mitt eget studie, men hadde jo også vært veldig praktisk å få litt bekjentskaper med dem som bor i samme bygning som meg :) 

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du må prøve å gå utenfor komfortsonen din her. Hva er verst? Å sitte i fellesarealet og lese en bok, i håp om at noen kanskje kommer forbi, eller å ikke kjenne noen på studenthybelen? Du får gjøre den vurderingen. Vær sosial på studiet og si ja til sosiale sammenkomster i fadderuka og etterpå. Dette ordner seg, men det gjelder å gi folk muligheten til å ta kontakt med deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor bodde du før? :( Har utrolig lyst til å bli kjent med noen. Enten å dra på senteret sammen, ut og spise, sitte ute i sola, ha filmkveld på hybelen, osv. Ikke lett dette her

Ts 

Bodde i Oslo. Hvor i landet er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, plastfolien skrev:

Bodde i Oslo. Hvor i landet er du?

Oslo....

Nå har jeg vært ute på senteret og det var ingen i gangene i det hele tatt :( Noe som er "morsomt" med tanke på at det er i alle fall 1000 stk som bor her minst 

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så utadvendt er jeg dessverre ikke :( Men skal forsøke å ta tak i noen i gangen dersom jeg ser noen andre i dag

Ts 

Hva med å henge opp en lapp på fellestavla om det da?

Du er nok ikke alene om føle deg som du gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oslo....

Nå har jeg vært ute på senteret og det var ingen i gangene i det hele tatt :( Noe som er "morsomt" med tanke på at det er i alle fall 1000 stk som bor her minst 

Ts 

Bodde i Oslo selv. Er det gjennom SiO? Av erfaring er det mange som er på ferie på denne tiden. Fylles nok opp med studenter til helgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, plastfolien skrev:

Bodde i Oslo selv. Er det gjennom SiO? Av erfaring er det mange som er på ferie på denne tiden. Fylles nok opp med studenter til helgen. 

Nei er ikke gjennom SiO. Veldig stille på dagtid, men på kveldstid driver folk og har på høy musikk og tv, så det er nok folk her 

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Forundret.. skrev:

Hva med å henge opp en lapp på fellestavla om det da?

Du er nok ikke alene om føle deg som du gjør.

Finnes ingen fellestavle :(

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær smilende og hyggelig de gangene du møter folk - ikke bare hast forbi. Ha klar litt spørsmål i hodet som du kan bruke til å innlede samtaler når du treffer noen. Kanskje blir det en samtale it av det, kanskje ikke. Så tar du det derfra :-)

Anonymkode: 2ae79...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...