Gå til innhold

Frekk mot rullestolbruker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sjansen er større for at det er en kjæreste enn en assistent. Forhistorien til krangelen vet man jo ingenting om, men å være pårørende er krevende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var jo ikke pent sagt, men det er jo ikke slik at bare fordi du sitter i rullestol så skal man behandles med silkehansker 24/7. Kanskje rullestolbrukeren var en tenåring som hadde sturet i 14 dager og bannet og kranglet med foreldrene sine fire ganger om dagen fordi de ikke vil kjøpe et skateboard til 5000,- til ham - bare fordi alle kompisene hans har det. Når tenåringen da gnåler for 144. gang om det samme, så er det jo forståelig om det klikker litt for forelderen. Det er jo ikke helt uvanlig at foreldre kjefter på trassige tenåringer. 

For eksempel.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det hørtes sprøtt ut, men som flere sier så vet vi jo ikke forhistorien.

Det kan være tungt å være pårørende (også venn)  En som trenger mye hjelp kan i enkelte tilfeller være både urimelige og vanskelige. Da kan det lett bli til at en mister tålmodigheten og at en sier ting en egentlig ikke ville/burde si.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg parkerte bilen min på en gangsti. Da kom en kødd og gikk rett på bilen min. Jeg ropte: "Er du blind? se til helvette å se hvor du går!" Han var blind og beklaget for å ha gått på bilen min...

Kanskje det bare var en sånn normal misforståelse som kan ramme alle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være han ikke vil innse handikappet sitt, spesielt hvis han nylig havnet i rullestol. Det er umulig for noen av oss å vite historien bak og årsaken til at hun sa dette, men det kan hende det ikke var så ille som det så ut som. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Blod skrev:

Kan være han ikke vil innse handikappet sitt, spesielt hvis han nylig havnet i rullestol. Det er umulig for noen av oss å vite historien bak og årsaken til at hun sa dette, men det kan hende det ikke var så ille som det så ut som. 

Det var vel nettopp det omvendte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min ble lam i en ulykke for noen år siden og er rullestolbruker.  Dette var før vi ble kjent, men både ham selv og venner/familie har fortalt meg om ulykken og tiden etter.  Mannen min brukte lang tid på å akseptere at lammelsen og rullestolen ikke kommer til å forsvinne og er noe han må leve med resten av livet.  Dette var kilde til frustrasjon for flere rundt ham som så at det hindret ham i å komme videre og en av de beste kompisene hans innrømmer at han "klikket" og "lekset opp sannheten" for gubben da han for n'te gang maste om at de skulle på skiferien de alltid tok bare fysioterapeuten fikk ting på stell og sørget for at han kom seg på beina.  Dette til tross for at ha gang på gang var blitt fortalt at en ryggmargsskade er permanent og at det ikke finnes noen kur.  

Det selvsagt tøffest for den som er skadd, men jeg skjønner at det kan være frustrerende for de pårørende å forholde seg til at pasienten fornekter og nekter å akseptere realiteten.  Jeg tenker at TS var vitne til at en frustrert pårørende fikk nok og ikke klarte å holde seg lenger. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Christiane_W skrev:

Mannen min ble lam i en ulykke for noen år siden og er rullestolbruker.  Dette var før vi ble kjent, men både ham selv og venner/familie har fortalt meg om ulykken og tiden etter.  Mannen min brukte lang tid på å akseptere at lammelsen og rullestolen ikke kommer til å forsvinne og er noe han må leve med resten av livet.  Dette var kilde til frustrasjon for flere rundt ham som så at det hindret ham i å komme videre og en av de beste kompisene hans innrømmer at han "klikket" og "lekset opp sannheten" for gubben da han for n'te gang maste om at de skulle på skiferien de alltid tok bare fysioterapeuten fikk ting på stell og sørget for at han kom seg på beina.  Dette til tross for at ha gang på gang var blitt fortalt at en ryggmargsskade er permanent og at det ikke finnes noen kur.  

Det selvsagt tøffest for den som er skadd, men jeg skjønner at det kan være frustrerende for de pårørende å forholde seg til at pasienten fornekter og nekter å akseptere realiteten.  Jeg tenker at TS var vitne til at en frustrert pårørende fikk nok og ikke klarte å holde seg lenger. 

Høres merkelig ut

Anonymkode: 2fbd5...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres merkelig ut

Anonymkode: 2fbd5...39e

Hvotfor det?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
På 8/11/2017 den 18.40, amativeReflection skrev:

Jeg parkerte bilen min på en gangsti. Da kom en kødd og gikk rett på bilen min. Jeg ropte: "Er du blind? se til helvette å se hvor du går!" Han var blind og beklaget for å ha gått på bilen min...

Kanskje det bare var en sånn normal misforståelse som kan ramme alle?

Ut på sidelinjen her. Apropos. En mann stirret og stirret på meg på Kielferga en gang. Og den gang samboeren min ble irritert og konfronterte (ja,han var teit). Hvorpå kameratene hans sa : Idiot. Han er blind!

Så. En skal ikke ta alt opp i feil mening nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...