Gå til innhold

Bygge hus uten lån?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

mannen min og jeg drømmer om å bygge hus, han er tømrer, og har tenkt til å gjøre alt(han kan) selv, og med hjelp av venner som er både rørleggere og elektrikere. Vi har allerede en tomt. 

Noen som har erfaring med å bygge hus selv, uten lån? 

Anonymkode: e51af...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det koster ganske mye selv om dere ikke trenger arbeidskraften da... Så lenge du har penger til det, så går det selvfølgelig fint uten lån.

Anonymkode: 2736c...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg er en dårlig plan. Dersom han er tømrer er det veldig fort at han blir dritlei bygging og lar hjemmeprosjektet ligge. Det er KREVENDE å gjøre slikt selv. Mannen min er elektriker, men han ordner aldri noe hjemme. Det absolutt siste han vil når han kommer hjem fra jobb er elektrogreier. Er knapt så jeg får han til å skifte en lyspære. 

Det er en flott drøm nå, å han tenker ikke så hardt på det sikkert - men det betyr snekring både på jobb og hvert ledige minutt på fritiden. Jeg tror han må tenke seg svært, svært godt om før han begir seg ut på dette. Det høres ut som starten på et typisk sinnasnekker-oppdrag :P 

vi gikk i gang og skulle restaurere. Mannen er nevenyttig og vi har gode venner som er håndverkere så det kom til å gå sååå fint! Men vennene var opptatt og orket ikke, mannen ble sliten og lei, jeg ble sur og irritert på manglende fremgang og alt ble bare dritt. Etter 8 mnd stuck på samme rom måtte vi kaste inn håndkle og kontakte en byggmester..

Anonymkode: 11818...2d3

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med over.elendig ide. Svært få lykkes.

Anonymkode: 75aa9...8a8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at arbeidet er skattepliktig når profesjonelle går sammen på denne måten.

Anonymkode: da07d...c6e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må huske på at det må stå firma bak som har ansvarsrett. Det må på byggesøknad/igangsettelsessøknadtil kommunen påføres hvilke firmaer som stiller ansvarlig for de ulike fagene.

Anonymkode: 95eb0...305

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg er en dårlig plan. Dersom han er tømrer er det veldig fort at han blir dritlei bygging og lar hjemmeprosjektet ligge. Det er KREVENDE å gjøre slikt selv. Mannen min er elektriker, men han ordner aldri noe hjemme. Det absolutt siste han vil når han kommer hjem fra jobb er elektrogreier. Er knapt så jeg får han til å skifte en lyspære. 

Kjenner meg igjen. Jobber i Afghanistan og når jeg kommer hjem til mor og søsken, er det siste jeg kan tenke meg å skyte noen.

Nei, uff. Det virket bedre i hodet enn på papir. Eller på skjerm. Beklager den. Den var faktisk skikkelig dårlig.

Endret av Lanista1984
feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lanista1984 skrev:

Kjenner meg igjen. Jobber i Afghanistan og når jeg kommer hjem til mor og søsken, er det siste jeg kan tenke meg å skyte noen.

Nei, uff. Det virket bedre i hodet enn på papir. Eller på skjerm. Beklager den. Den var faktisk skikkelig dårlig.

Jeg skjønner hva du mener. Jeg er selv sykepleier, og holder på å tørne når noen hjemme er syke og forventer pleie. Barna måå jeg jo ta meg av - men mannen får null sympati eller pleie :P Jeg pleier syke, svake (og ofte utakknemmelige) folk hele dagen på jobb - jeg nekter å gjøre det hjemme ;)  Skomakerens barn går uten sko og alt det der :P 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner hva du mener. Jeg er selv sykepleier, og holder på å tørne når noen hjemme er syke og forventer pleie. Barna måå jeg jo ta meg av - men mannen får null sympati eller pleie :P Jeg pleier syke, svake (og ofte utakknemmelige) folk hele dagen på jobb - jeg nekter å gjøre det hjemme ;)  Skomakerens barn går uten sko og alt det der :P 

Sant nok:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en utrolig dårlig ide. Først jobbe ute med andres hus hele dagen, å så må han bygge sitt eget etterpå? Blir som de som er sammen med en kokk som forventer storslagen middag hele tiden, enn blir gjerne veeeldig lei hvis man må gjøre en ting hver dag, for så å komme hjem å måtte gjøre det samme hele kvelden igjen. 

Anonymkode: 4fe52...05d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg gjette par i begynnelsen av 20 åra?

Anonymkode: 75aa9...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du slite ut venner og bekjente samt ha et "sinnasnekkerenprosjekt" etter noen går, så er vel dette den perfekte oppskriften. 

Anonymkode: 9c15f...4a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...