Gå til innhold

Kunde/konto i to banker

Gjest wada

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det mulig å være kunde/ha konto i to banker? Er kunde hos DnB, men skulle gjerne hatt en konto hos en annen bank i tillegg. Tenkte kun å bruke det som en sparekonto, for hvis jeg sparer hos DnB kan jeg fort bli frista til å overføre fra sparekonto til brukskonto hvis det er noe jeg har lyst på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest JanHelge

Ja, jeg har det.

Har brukskonto i en bank og sparekonto i en annen bank. Førstnevnte er DNB og sistnevnte er en lokal sparebank i bygda jeg er oppvokst.

Endret av JanHelge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukskonto kan du bare ha en av gangen , altså hovedkonto.  Men sparekontoer kan du opprette hos mange andre banker, ta en titt og se etter de med best rente

Anonymkode: b12b8...0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brukskonto kan du bare ha en av gangen , altså hovedkonto.  Men sparekontoer kan du opprette hos mange andre banker, ta en titt og se etter de med best rente

Sikker på dette? Rimelig sikker på at jeg har flere brukskontoer...

Anonymkode: 01f1c...e94

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan da ha så mange brukskontoer du vil. Jeg har tre, hvorav to i aktiv bruk. Og flere sparekontoer. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei? :P

Jeg har brukskonto i to banker, samt sparekonto og BSU i den ene og fond i den andre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er selvsagt bare tull. 

Jeg har 2 brukskontoer hos dnb, og en hos sparebank1. Fungerer fint det. 

Anonymkode: 74c99...886

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha så mange banker du bare vil, med brukskontoer, sparekontoer og kredittkort hos alle om du vil, eller bare noe her og noe der.

Selv shopper jeg rundt etter der jeg til en hver tid får best vilkår, så jeg har kontoer og kort i mange ulike banker.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på dette? Rimelig sikker på at jeg har flere brukskontoer...

Anonymkode: 01f1c...e94

Men har du det i samme bank? Feks jeg har konto hos dnb hvor all lønn og alt kommer inn, da jeg skulle bytte sparekonto til en lokalbank spurte jeg om flere kontoer der, og de sa at jeg kan ikke beholde kontoen i dnb og samtidig ha en annen primærkonto hos dem, da måtte jeg bytte hovedkonto fra dnb til lokalbanken.. løy de da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men har du det i samme bank? Feks jeg har konto hos dnb hvor all lønn og alt kommer inn, da jeg skulle bytte sparekonto til en lokalbank spurte jeg om flere kontoer der, og de sa at jeg kan ikke beholde kontoen i dnb og samtidig ha en annen primærkonto hos dem, da måtte jeg bytte hovedkonto fra dnb til lokalbanken.. løy de da?

Mange banker ønsker at du har dem som hovedbank og vil derfor at du skal flytte hovedkontoen til dem dersom du skal være kunde, men det er ingen generelle regler som sier at du ikke kan ha brukskonto i flere banker. Jeg har brukskonto i 3 banker for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kontoer i en rekke banker. Ingen begrensninger så lenge du passerer kredittsjekken og får bli kunde i ny bank. 

Anonymkode: 50dde...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, asterix skrev:

Mange banker ønsker at du har dem som hovedbank og vil derfor at du skal flytte hovedkontoen til dem dersom du skal være kunde, men det er ingen generelle regler som sier at du ikke kan ha brukskonto i flere banker. Jeg har brukskonto i 3 banker for øyeblikket.

Tusen takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...