AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #1 Del Skrevet 9. august 2017 Hei. Jeg var 6-7 uker på vei da jeg mistet nå på søndag. Begynte å få mensblødninger og murringer i magen. Dette fortsatt på mandagen. Gikk til legen og fikk en innvendig UL der det viste seg at det ikke var noe der. Har vært utrolig redd og lei meg og jeg så virkelig fram til å få vårt første barn. Har så lyst til å prøve igjen, men fikk beskjed at det var anbefalt å vente en syklus før vi prøvde igjen. Føler at det eneste som kan hjelpe meg er at jeg blir gravid igjen. Har dere noen erfaringer å dele med meg, hvor lenge ette SA ble dere gravide igjen? Har det gått bra? Veldig takknemlig for svar. Trenger å snakke med noen om dette. Utrolig trist og føler meg nesten desperat etter å bli gravid igjen:( jeg har enda blødninger og håper at det gir seg snart slik at vi kan prøve på nytt... Er det lurt? Anonymkode: 68774...02a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #2 Del Skrevet 9. august 2017 Forstår hvordan du har det, var igjennom det samme selv første graviditet. Kom en sorgreaksjon etterpå jeg ikke var forberedt på. Hadde det veldig vanskelig i mange uker og alt jeg tenkte på var å bli gravid igjen. Det eneste som hjalp den tiden alt var svart var å tenke at ting kommer til å bli bedre. Husk at du ikke kommer til å være trist for alltid. Jeg fikk igjen mensen ca 6 uker etter spontanaborten og ble gravid etter det. Hadde mye ubeskyttet sex rett etter også(når jeg var ferdig å.blø) men ble ikke gravid. Tenker at kroppen ikke blir gravid før den er klar uansett. Med den besettelsen om å bli gravid som følger etter en spontanabort vil jeg virkelig anbefale deg å vente en syklus ja. Det hjalp for min del, å være på et "bedre sted" mentalt før jeg ble gravid igjen. Ta deg tid til å sørge over det som ikke ble, det er en helt naturlig reaksjon du har nå. Og jeg lover deg; alt kommer til å føles bedre snart. <3 Anonymkode: 04f6f...63f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #3 Del Skrevet 9. august 2017 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forstår hvordan du har det, var igjennom det samme selv første graviditet. Kom en sorgreaksjon etterpå jeg ikke var forberedt på. Hadde det veldig vanskelig i mange uker og alt jeg tenkte på var å bli gravid igjen. Det eneste som hjalp den tiden alt var svart var å tenke at ting kommer til å bli bedre. Husk at du ikke kommer til å være trist for alltid. Jeg fikk igjen mensen ca 6 uker etter spontanaborten og ble gravid etter det. Hadde mye ubeskyttet sex rett etter også(når jeg var ferdig å.blø) men ble ikke gravid. Tenker at kroppen ikke blir gravid før den er klar uansett. Med den besettelsen om å bli gravid som følger etter en spontanabort vil jeg virkelig anbefale deg å vente en syklus ja. Det hjalp for min del, å være på et "bedre sted" mentalt før jeg ble gravid igjen. Ta deg tid til å sørge over det som ikke ble, det er en helt naturlig reaksjon du har nå. Og jeg lover deg; alt kommer til å føles bedre snart. <3 Anonymkode: 04f6f...63f Tusen takk for svar<3 trist å høre at du også har opplevd dette. Unner ingen det! Gikk alt bra med det andre svangerskapet ditt etter SA? Jeg føler meg så tom, denne graviditeten var virkelig ønsket. Så jeg håper at jeg kan bli gravid på ny. Har en veldig snill og omsorgsfull samboer som har trøstet meg mye, så det har hjulpet meg veldig. Men allikevel så er det noe som "mangler". Jeg var jo ikke veldig langt på vei, men tror det er like vondt om man er 6 eller 12 uker på vei uansett.. <3 Anonymkode: 68774...02a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #4 Del Skrevet 10. august 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar<3 trist å høre at du også har opplevd dette. Unner ingen det! Gikk alt bra med det andre svangerskapet ditt etter SA? Jeg føler meg så tom, denne graviditeten var virkelig ønsket. Så jeg håper at jeg kan bli gravid på ny. Har en veldig snill og omsorgsfull samboer som har trøstet meg mye, så det har hjulpet meg veldig. Men allikevel så er det noe som "mangler". Jeg var jo ikke veldig langt på vei, men tror det er like vondt om man er 6 eller 12 uker på vei uansett.. <3 Anonymkode: 68774...02a Ja det gikk veldig bra! Han er en frisk og fin gutt på snart 5 år Jeg var heller ikke så langt på vei, rundt 7-8 uker. Men det er like vondt allikevel ja. Dessverre opplevde jeg det samme igjen før jeg ble gravid med barn nr 2, men det var litt lettere å takle for da visste jeg at sorgen kom til å gå over, selv om jeg var veldig lei meg i noen uker. Prøv å husk at dette (dessverre) er veldig vanlig, og at neste svangerskap mest sannsynlig kommer til å gå bra! Le når du kan, gråt når du må. Det er lov å være lei seg! Og når alt føles håpløst så vær så snill å husk at ting blir bedre. Den tanken hjalp meg hvertfall Anonymkode: 04f6f...63f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #5 Del Skrevet 10. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja det gikk veldig bra! Han er en frisk og fin gutt på snart 5 år Jeg var heller ikke så langt på vei, rundt 7-8 uker. Men det er like vondt allikevel ja. Dessverre opplevde jeg det samme igjen før jeg ble gravid med barn nr 2, men det var litt lettere å takle for da visste jeg at sorgen kom til å gå over, selv om jeg var veldig lei meg i noen uker. Prøv å husk at dette (dessverre) er veldig vanlig, og at neste svangerskap mest sannsynlig kommer til å gå bra! Le når du kan, gråt når du må. Det er lov å være lei seg! Og når alt føles håpløst så vær så snill å husk at ting blir bedre. Den tanken hjalp meg hvertfall Anonymkode: 04f6f...63f Godt å høre at det gikk bra med deg😊 Jeg skal prøve å tenke positivt fremover, å glede meg til vil skal prøve på nytt. Har så lyst til å bli gravid nå og helst i går! Så jeg håper det går denne gangen. Føler allerede at det går litt bedre, utrolig hva som hjelper bare man får snakket litt om det. Jeg tenkte jo med en gang at det var jeg som hadde gjort noe galt, men har lest ganske mye om dette nå og det er som du sier "dessverre" veldig vanlig. Og jeg tenker også at da var det ikke levedyktig noe som er en mager trøst. Vet du om jeg kan regne denne blødningen som en forsinket mens for å ha litt kontroll på hvor jeg er i syklusen min? <3 Anonymkode: 68774...02a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #6 Del Skrevet 10. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Godt å høre at det gikk bra med deg😊 Jeg skal prøve å tenke positivt fremover, å glede meg til vil skal prøve på nytt. Har så lyst til å bli gravid nå og helst i går! Så jeg håper det går denne gangen. Føler allerede at det går litt bedre, utrolig hva som hjelper bare man får snakket litt om det. Jeg tenkte jo med en gang at det var jeg som hadde gjort noe galt, men har lest ganske mye om dette nå og det er som du sier "dessverre" veldig vanlig. Og jeg tenker også at da var det ikke levedyktig noe som er en mager trøst. Vet du om jeg kan regne denne blødningen som en forsinket mens for å ha litt kontroll på hvor jeg er i syklusen min? <3 Anonymkode: 68774...02a Så bra det hjelper Det kommer kanskje litt an på hvor lenge blødningen varer og at det er sikkert det er tomt der? Hcg kan henge igjen en stund(noen uker) og så lenge den gjør det tror jeg ikke man kan bli gravid. Du kan jo sjekke om to uker, om du tester negativt da. Det letteste er sikkert å vente på en mensen, for da vet du sikkert. Dere kan jo sikkert kjøre på ut en beskyttelse og se hva som skjer frem til du (eventuelt) får mensen . Husker dette var en slitsom periode for min del, fordi mensen ikke kom før etter 6 uker. Tenkte veldig mye på at jeg kanskje var gravid siden mensen ikke kom, ble maaange negative tester de ukene, hehe. Hva sa legen din da? Anonymkode: 04f6f...63f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #7 Del Skrevet 10. august 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Så bra det hjelper Det kommer kanskje litt an på hvor lenge blødningen varer og at det er sikkert det er tomt der? Hcg kan henge igjen en stund(noen uker) og så lenge den gjør det tror jeg ikke man kan bli gravid. Du kan jo sjekke om to uker, om du tester negativt da. Det letteste er sikkert å vente på en mensen, for da vet du sikkert. Dere kan jo sikkert kjøre på ut en beskyttelse og se hva som skjer frem til du (eventuelt) får mensen . Husker dette var en slitsom periode for min del, fordi mensen ikke kom før etter 6 uker. Tenkte veldig mye på at jeg kanskje var gravid siden mensen ikke kom, ble maaange negative tester de ukene, hehe. Hva sa legen din da? Anonymkode: 04f6f...63f Jeg tok en graviditetstest på mandag, andre dag med blødning - og den va negativ. Regner med at hvg er ute av kroppen da. Skjedde isåfall veldig fort, positiv test på fredag - negativ på mandag. Blør enda, men det er ikke skikkelig blo. Så føler at det avtar nå.. Så håper jeg kan regne dette som en forsinket mens og prøve igjen. Legen og gyn. anbefalte at jeg ventet en syklus for å prøve på ny, men er ikke det fordi da er det lettere å regne termin? Har lest at det er veldig mange meninger om hva man burde gjøre. Men jeg tenker at kroppen blir ikke gravid igjen hvis den ikke er klar... 😊 Anonymkode: 68774...02a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #8 Del Skrevet 10. august 2017 Hcg** Anonymkode: 68774...02a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #9 Del Skrevet 10. august 2017 Hadde en sa i uke 6 i februar, i februar/mars ble jeg gravid igjen på første forsøk. Venter en liten jente i november. Droppet mensen i mellom og hoppet rett på det to uker etter Vi følte oss klare for å prøve igjen så fort da, noen trenger en måned eller to før de orker å prøve. Det at legene sier du skal vente en syklus er for at det skal være lettere å beregne termin.. Lykke til Anonymkode: ba4a7...1a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #10 Del Skrevet 10. august 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde en sa i uke 6 i februar, i februar/mars ble jeg gravid igjen på første forsøk. Venter en liten jente i november. Droppet mensen i mellom og hoppet rett på det to uker etter Vi følte oss klare for å prøve igjen så fort da, noen trenger en måned eller to før de orker å prøve. Det at legene sier du skal vente en syklus er for at det skal være lettere å beregne termin.. Lykke til Anonymkode: ba4a7...1a3 Så lei å høre at du også har opplevd dette, men enda bedre å høre at det har gått bra for deg. 😊 hvordan regnet du termin når du ble gravid uten å ha mensen i mellom? Regnet du ut fra første blødningsdag av SAen? Jeg føler meg også veldig klar for å prøve på nytt, det er noe som mangler å noe jeg savner.. <3 Anonymkode: 68774...02a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruccula Skrevet 10. august 2017 #11 Del Skrevet 10. august 2017 Jeg mistet første gang i fjor høst, ble gravid igjen med en gang uten å få mensen først... Så mistet jeg igjen, på akkurat samme tid. Så hoppet jeg over en syklus og ble gravid igjen... Denne babyen har foreløpig holdt seg på plass er 32 uker i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineG Skrevet 10. august 2017 #12 Del Skrevet 10. august 2017 Forstår veldig godt hva du går igjennom da jeg opplevde det samme i mai. Utrolig tungt når man står oppi det. Jeg har nå blitt gravid igjen uten å vente en syklus er ca 7 uker på vei nå. (Tok en tidlig ultralyd som var med på å sette hvor mange uker jeg var på vei) Kjenner så klart angsten for å miste enda og skal ta ultralyd til mandag for å dobbeltsjekke hvor langt på vei jeg egentlig er da det er litt usikkert og se at alt er som det skal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #13 Del Skrevet 10. august 2017 11 minutter siden, Ruccula skrev: Jeg mistet første gang i fjor høst, ble gravid igjen med en gang uten å få mensen først... Så mistet jeg igjen, på akkurat samme tid. Så hoppet jeg over en syklus og ble gravid igjen... Denne babyen har foreløpig holdt seg på plass er 32 uker i morgen Trist å høra at du har mistet to ganger..det er det jeg er livredd for. Gratulerer så mye med kommende baby i magen. 😊 koselig å høra at det gikk bra til slutt!🌸 Anonymkode: 68774...02a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #14 Del Skrevet 10. august 2017 10 minutter siden, LineG skrev: Forstår veldig godt hva du går igjennom da jeg opplevde det samme i mai. Utrolig tungt når man står oppi det. Jeg har nå blitt gravid igjen uten å vente en syklus er ca 7 uker på vei nå. (Tok en tidlig ultralyd som var med på å sette hvor mange uker jeg var på vei) Kjenner så klart angsten for å miste enda og skal ta ultralyd til mandag for å dobbeltsjekke hvor langt på vei jeg egentlig er da det er litt usikkert og se at alt er som det skal Godt å høre at det har gått bra med deg så langt. Krysser alt jeg har for at spiren sitter denne gangen💗 jeg er også veldig redd for å miste en gang til. Men tror ikke det har noen sammenheng om jeg venter en syklus eller ikke? Regnet du SAen som en forsinket mens med tanke på å regne hvor langt du er på vei? Eller er det derfor du har hatt en tidlig ultralyd? 😊 Anonymkode: 68774...02a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineG Skrevet 10. august 2017 #15 Del Skrevet 10. august 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Godt å høre at det har gått bra med deg så langt. Krysser alt jeg har for at spiren sitter denne gangen💗 jeg er også veldig redd for å miste en gang til. Men tror ikke det har noen sammenheng om jeg venter en syklus eller ikke? Regnet du SAen som en forsinket mens med tanke på å regne hvor langt du er på vei? Eller er det derfor du har hatt en tidlig ultralyd? 😊 Anonymkode: 68774...02a Takk 😊❤ Altså jeg fikk ikke beskjed om å vente så. Tok SAen som en mens ja men kan ikke regne ut hvor langt jeg er på vei med å bruke den. Da ville jeg vært hvertfall 4 uker lengre noe som ikke er mulig noe vi så på ultralyden sist. Men legen regnet den som siste mens som telte da 😛 Jeg tror jeg fant ut ca når jeg hadde eggløsning og at det passer med hvor mange uker jeg er på vei. Men får vite bedre til mandag om det 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #16 Del Skrevet 10. august 2017 3 timer siden, LineG skrev: Takk 😊❤ Altså jeg fikk ikke beskjed om å vente så. Tok SAen som en mens ja men kan ikke regne ut hvor langt jeg er på vei med å bruke den. Da ville jeg vært hvertfall 4 uker lengre noe som ikke er mulig noe vi så på ultralyden sist. Men legen regnet den som siste mens som telte da 😛 Jeg tror jeg fant ut ca når jeg hadde eggløsning og at det passer med hvor mange uker jeg er på vei. Men får vite bedre til mandag om det 😊 Okei 😊 spennende! Masse lykke til på mandag, og videre i svangerskapet! 💗🌸 Anonymkode: 68774...02a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #17 Del Skrevet 11. august 2017 Jeg mistet i fjor høst, ble gravid igjen i februar, mistet i mars, gravid igjen i juli, mistet i august. I der minste går det ganske raskt å bli gravid.. har ikke hoppe over en PP med vilje noegang, bare ikke hatt flaks måneden etter jeg har mistet. Anonymkode: d9da9...424 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #18 Del Skrevet 11. august 2017 På 10.8.2017 den 17.08, AnonymBruker skrev: Så lei å høre at du også har opplevd dette, men enda bedre å høre at det har gått bra for deg. 😊 hvordan regnet du termin når du ble gravid uten å ha mensen i mellom? Regnet du ut fra første blødningsdag av SAen? Jeg føler meg også veldig klar for å prøve på nytt, det er noe som mangler å noe jeg savner.. <3 Anonymkode: 68774...02a Ja de tok utgangspunkt i når SA-blødningen startet, etterhvert tar de utgangspunkt i størrelsen på fosteret uansett Jeg forsto så fort at det var en spontanabort som var i gang og det føltes aldri helt rett med magen, hadde liksom en følelse av at noe var galt allerede fra positiv test. Tror det var derfor det gikk så greit å prøve på nytt med en gang også. Anonymkode: ba4a7...1a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2017 #19 Del Skrevet 12. august 2017 Jeg var nesten 11 uker på vei da jeg hadde en MA/SA i fjor sommer. Det var veldig trist. Det tok ca 6 uker før jeg fikk mensen på nytt, og enda noen sykluser før vi prøvde igjen. Den satt etter 4-5 runder med prøving, og jeg er nå i uke 29 og håper alt går fint. For meg var det viktig for både kropp og sjel å få litt ro før jeg startet på ny runde. Legene anbefaler å vente en syklus, men det er jo flere som blir gravid nokså umiddelbart før de har fått mensen på nytt. Håper det går fint framover :-) Anonymkode: 99310...267 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå