Gå til innhold

Befruktet egg på fryst - abort ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler d nesten som en provosert abort om de befruktete eggene ikke blir brukt :( vet liksom at d er små liv som kunne blitt til barn.. hvordan følte dere det- dere som ikke har brukt alle befruktete eggene? :/

Anonymkode: 39408...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det blir trist den dagen de destrueres!! Men bå vet man jo at mange befruktede egg aldri fester seg, så med din tankegang skjer jo og abort hver mentrausjon en har i prøveperioden bår det feks blir befruktning som ikke får festa seg... forskjellen er at våre ligger i en fryser bare...

Anonymkode: 86dab...2ad

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det blir trist den dagen de destrueres!! Men bå vet man jo at mange befruktede egg aldri fester seg, så med din tankegang skjer jo og abort hver mentrausjon en har i prøveperioden bår det feks blir befruktning som ikke får festa seg... forskjellen er at våre ligger i en fryser bare...

Anonymkode: 86dab...2ad

Ja, d er sant. Klarer bare ikke legge fra meg tanken om at det kunne blitt et barn :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man 5 befruktede egg på frys så kan man jo ikke sette inn alle 5. Da risikerer man å få 5 barn. Det har ikke vi lyst til. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tre egg på frys. Ønsket ikke å bruke noen av dem siden vi fikk tvillinger og hadde mer nok med dem. Har tenkt at det kunne jo hende at ett eller flere av dem ble til en baby, men man kan jo ikke tenke sånn.

Har også tenkt på om det var sånn her som det er i Danmark, at overskuddsegg kan bli til donoregg, regner med at det da er ubefruktede. Hadde jeg gitt de bort? Har lyst til å si både ja og nei, hadde nok endt på ja. 

Anonymkode: c0885...aba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du 3 befruktete egg på frys?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du 3 befruktete egg på frys?

Jeg? Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville du latt en annen kvinne bære de frem for deg da hvis ikke du kan få flere selv?

Anonymkode: a0a51...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er trist. Er ferdig med barn etter at nr 3 kommer i år, og de fleste fryseeggene mine har det ikke blitt noe av selv om de har "fått sjansen".

Er dog for embryoadopsjon. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det på samme måte. Ekstra ille er det fordi jeg ønsker flere barn, men mannen gjør det ikke. Det er kun 2, så realistisk å sette inn begge, og likevel under 50% sjanse for ett barn. Det er 2 år igjen av lovlig lagringstid. Mannen føler også på det etiske. Vårt skjønne barn kunne like godt vært en av dem som ble frosset i første omgang, tenk om vi faktisk har en levedyktig liten en på vent i fryseren?

Pragmatisk sett, vi fikk mange embryoer, mer enn et fotballag, allerede på første forsøk. Vi hadde ikke hatt noen som helst sjanse til å gi over 10 embryoer en sjanse med innsett, men nesten alle falt fra før de var 2 dager gamle i vårt tilfelle.

Endret av Biloba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 7 blastocyster på frys. Det føles veldig vanskelig å ikke få prøvd å bli gravid engang. Det er våre egg som jeg  har jobbet hardt for. Jeg vil ikke at disse bare destrueres 

Anonymkode: 9b88a...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan man jo like gjerne tenke det samme hver gang man mensen. Det er egg.... 

Anonymkode: 64f8d...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid, men hadde i tillegg fem blastocyster på frys. Det var lenge rart å tenke på at barnet vårt hadde fem 'søsken, og hvor tilfeldig det var at akkurat hun var den som skulle gå vokse seg ferdig i magen min.

Anonymkode: 1dbba...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er mer enn bare egg.

Anonymkode: 1dbba...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, dette er befruktede egg. Som man i tillegg har gått igjennom hormonkurer og smerte for å få ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si noe ang fryseegg. For innimellom så kommer det i media om kvinner som føder "tvillinger" med flere års mellom rom. Altså at de bruker fryseeggene som var i samme forsøk som barnet de da fikk. Da kjenner jeg at jeg blir oppgitt. En ting er at media hauser dumme ting opp, men at foreldrene selv godkjenner dette er helt utrolig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, d blir absolutt ikke d samme synes jeg.. eggene jeg snakker om er befruktet :/ allerede et lite menneskespire. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke det samme. Egg på frys er befruktet av sædceller og har allerede startet utviklingen mot et menneske 

Anonymkode: 9b88a...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk opp This Gathered Nest på yt. Etter å ha sett hennes svangerskap for å få to nydelige små piker, er jeg helt for embryoadopsjon heller enn at embryo skal destrueres! 

Anonymkode: 25752...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må bare si noe ang fryseegg. For innimellom så kommer det i media om kvinner som føder "tvillinger" med flere års mellom rom. Altså at de bruker fryseeggene som var i samme forsøk som barnet de da fikk. Da kjenner jeg at jeg blir oppgitt. En ting er at media hauser dumme ting opp, men at foreldrene selv godkjenner dette er helt utrolig. 

Hva er galt med det?

Anonymkode: 0f596...3cd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...