AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #1 Del Skrevet 9. august 2017 Jeg bor i et sameie og vi har en tavle der vi reserverer tid. Systemet fungerer greit for oss som bor her i egne leiligheter. Problemet er leieboere, spesielt de med fremmedkulturell bakgrunn. Her ser man liten respekt for andres vasketid. Ser de en ledig maskin er det "første mann til mølla"som gjelder. Mitt inntrykk er at de forstår reglene, men ikke gidder å følge de. Kjenner du til problemet? Noen forslag man kan rette til styret for å bedre situasjonen? Anonymkode: 94b73...7f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #2 Del Skrevet 9. august 2017 Ja, jeg opplever akkurat det samme her jeg bor. Jeg har ingen gode råd, da jeg opplever at generell informasjon alt mulig heller ikke blir tatt til følge av disse. Skal man liksom ha med seg tolk og gå dør til dør? Anonymkode: 63995...480 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 9. august 2017 #3 Del Skrevet 9. august 2017 Om de tar din vasketid, så stopper du maskinen og tar ut klærne. Så legger du de rett på gulvet, med en lapp om at de får respektere vaskelistene. Gjør du det noen ganger, så slutter de. Det er i hvertfall min erfaring. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #4 Del Skrevet 9. august 2017 1 minutt siden, MissPierce skrev: Om de tar din vasketid, så stopper du maskinen og tar ut klærne. Er ikke alle steder man kan stoppe maskinene. Anonymkode: 63995...480 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 9. august 2017 #5 Del Skrevet 9. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er ikke alle steder man kan stoppe maskinene. Anonymkode: 63995...480 Da tar man kontakt med styret for løsning. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #6 Del Skrevet 9. august 2017 Dra ut kontakten. Anonymkode: 21e08...85f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #7 Del Skrevet 9. august 2017 Akkurat nå, Rosalie skrev: Da tar man kontakt med styret for løsning. Her jeg bor hadde ikke dette fungert, er ikke noe styre å kontakte. Men ok, skjønner at det fungerer der man har det. Anonymkode: 63995...480 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #8 Del Skrevet 9. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dra ut kontakten. Anonymkode: 21e08...85f Ofte kan man ikke det på slike maskiner. Anonymkode: 63995...480 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #9 Del Skrevet 9. august 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor i et sameie og vi har en tavle der vi reserverer tid. Systemet fungerer greit for oss som bor her i egne leiligheter. Problemet er leieboere, spesielt de med fremmedkulturell bakgrunn. Her ser man liten respekt for andres vasketid. Ser de en ledig maskin er det "første mann til mølla"som gjelder. Mitt inntrykk er at de forstår reglene, men ikke gidder å følge de. Kjenner du til problemet? Noen forslag man kan rette til styret for å bedre situasjonen? Anonymkode: 94b73...7f4 Enig med hun som skrev: stopp maskin, ta ut klær. Legg en lapp med beskjed. Anonymkode: 5bd22...ad9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissPierce Skrevet 9. august 2017 #10 Del Skrevet 9. august 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke alle steder man kan stoppe maskinene. Anonymkode: 63995...480 Nei da må man vente til de kommer for å hente klærne sine. Så får man finne ut hvilken leilighet de bor i, og klage til utleieren. Sameie har jo også ett slags styre, vaktmester osv. De kan man også kontakte. Å miste vasketiden sin pga noen andre er veldig irriterende i en ellers så hektisk hverdag. Kan være lenge til neste ledige tid også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #11 Del Skrevet 9. august 2017 1 time siden, MissPierce skrev: Nei da må man vente til de kommer for å hente klærne sine. Så får man finne ut hvilken leilighet de bor i, og klage til utleieren. Sameie har jo også ett slags styre, vaktmester osv. De kan man også kontakte. Å miste vasketiden sin pga noen andre er veldig irriterende i en ellers så hektisk hverdag. Kan være lenge til neste ledige tid også. Styret i et sameie er jo jevnt over like oppegående som styret i et borettslag. Spørs bare hva de kan gjøre annet enn å minne på reglene. Man kan ikke forvente at den enkelte beboer etterforsker episoder for å finne ut hvem som bryter reglene. Jeg tror man må finne et system (elektronisk pålogging?) som gjør at uvedkommende ikke får tilgang til vaskeriet utenom sin egen reserverte tid. Tidligere var vaskeriet gratis, men da hadde vi kjelleren full av familie til noen beboere som benyttet vårt vaskeri da det kostet der de selv bodde. Så vi var nødt til å investere i en betalingsautomat. Nå må vi vel også bruke penger på et system som hindrer uvedkommende å benytte andres vasketid. Dette pga noen få fremmedkulturelle beboere. Hva er det i folks kultur som gjør at de ikke vil følge regler? Anonymkode: 94b73...7f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #12 Del Skrevet 9. august 2017 Her er det lås så man ikke får åpnet maskinen hvis man ikke har reservert. Anonymkode: b5793...623 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 9. august 2017 #13 Del Skrevet 9. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er ikke alle steder man kan stoppe maskinene. Anonymkode: 63995...480 Røsk ut kontakten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #14 Del Skrevet 9. august 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er det lås så man ikke får åpnet maskinen hvis man ikke har reservert. Anonymkode: b5793...623 Hvordan fungerer det? Det skulle vi hatt her også. Anonymkode: f33ef...e25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #15 Del Skrevet 9. august 2017 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan fungerer det? Det skulle vi hatt her også. Anonymkode: f33ef...e25 Vi har nøkler som settes inn under dato og klokkeslett på en tavle, og da kan kun du låse opp maskinen på det aktuelle tidspunktet. Anonymkode: b5793...623 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå