Gå til innhold

Fryser, hvordan klare seg uten?

blondie303

Anbefalte innlegg

Jeg er så glad i fryseren min, er 45 år gammel og inntil nylig vært prisgitt frysedel i kjøleskap. Pr nå så skjønner jeg ikke hvordan jeg har klart meg uten med tanke på å handle inn når det er tilbud etc.

Ett lite tips til studenter, spesielt om man bor i kollektiv da det vel er plassmangel om man bor alene på hybel. Men om man tenker kollektiv så gå sammen å kjøp en fryser brukt, de faller ikke i pris. Dere vil mest sannsynlig ikke tape mange kronene på det. Samtidig så vil dere kunne kjøpe massevis av mat som dere kan leve på i måneder så lenge dere har muligheten til å fryse. Bare tenk på brød, enten oppskåret fra butikken eller at dere fryser halve brød.

Jeg går selv på AAP, har ikke allverdens å leve for, men pga fryseren så handler jeg inn når jeg har muligheten og trenger da ikke tenke så mye på mat om det skulle bli trangt økonomisk en liten periode.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig, savner å ha en stor fryser, men hadde bare råd til en liten leilighet. Så nå har jeg bare et kombiskap med både kjøl og frysedel. Synes frysedelen er så liten og vil helst ha større. Må vel kjøpe større kjøleskap

Anonymkode: 12fc2...b15

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig, en god og romslig (helst) fryser er gull verdt. Pr i dag har jeg bare tre skuffer i frysedelen i kombiskapet jeg har. Har ikke plass til fryser enda. I tillegg får jeg ikke disse skuffene helt åpnet, pga kjøleskapets design og i tillegg plassering inntil en vegg med dørkarm. Skuffene kan bare åpnes litt, akkurat så jeg får klemt hånden nedi og hentet opp ting såvidt.

MEN jeg skal pusse opp kjøkkenet om et par år, og da skal jeg heve kjøkkenbenken noen få cm. Den ene kjøkkenbenken er det tomrom under, og der kunne jeg hatt plass til en liten fryser med frontåpning. De rommer bare 3 skuffer ser jeg, er 85 cm høye, og DET har jeg plass til etter oppussing. Pr i dag er benken 2 cm for lav til at en slik fryser går under der.

Sammen med frysedelen i kombiskapet, vil jeg da (etter oppussing) ha tilsammen 6 skuffer fryser. Det hjelper.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men problemet med å dele på en fryser, er risikoen for at noen andre forsyner seg av dine ting... 

Anonymkode: 9be69...7e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men problemet med å dele på en fryser, er risikoen for at noen andre forsyner seg av dine ting... 

Anonymkode: 9be69...7e9

Da kan man jo heller ikke dele kjøleskap? Da er kanskje ikke kollektiv noe alternativ?

Fryser med frontåpning har jeg fakisk ikke vært borti, men man får jo fryser i samme dimensjonene med vanlig "lokk", er ikke det ett alternativ?

Jeg har ikke stor fryser selv, er vel 1,2 m bred eller noe i den dur, passer perfekt og tar ikke så stor plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig, jeg er student og kjøpte et fryseskap i mellomstor størrelse. Den kostet 2000 inkluder frakt. Prisen vil imidlertid oppveies av lavere matutgifter. Fryseskapet er en av mine beste kjøp til boligen.

Anonymkode: 53a9d...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.8.2017 den 11.20, TMB skrev:

Jeg har kombiskap og synes jeg trengte mer plass til frysevarer. Så kjøpte jeg denne på Komplett:

https://www.komplett.no/product/843314/hvitevarer/kjoel-og-frys/fryseboks/iiglo-bd-100-fryseboks#

Grisebillig (jeg betalte 2k for den den gangen) og så praktisk :)

Denne er fin og kan stå i en bod eller lignende slik at man slipper å bruke dyrebar kjøkkenplass. Vi bor i borettslag i byen og har strøm i kjellerboden slik at vi kan ha fryser der. Superpraktisk!

Anonymkode: bd7a7...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...