Gå til innhold

Hvor mange angrer på abort?

Horten Market

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, denfinekatten skrev:

Jeg forstår meg ikke på folk som tar abort. Det er jo psykisk tøft å gå rundt å vite at man har drept barnet sitt. Hvorfor ikke bare la naturen gå sin gang, føde barnet og adoptere bort barnet. Det finnes en haug av folk som ønsker seg barn, hvorfor ikke glede dem med ditt barn? Så kan man selv sitte med god samvittighet å vite at barnet kan være sjeleglad for at det er i live. Det gjelder å sette pris på livet man har og hvor unik man er i denne store verdenen. Abort er bare fysj.

Man må være litt ekstra hysterisk om man ser på abort som å drepe barnet sitt. Koko!

Anonymkode: aca45...d7c

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei jeg angrer ikke. Ja jeg fikk tilstrekkelig informasjon. Ja jeg ville fortsatt tatt abort. Noe som muligens kan skje i fremtiden forandrer ikke hva som var best  :) 

Anonymkode: 7b70f...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, denfinekatten skrev:

Jeg forstår meg ikke på folk som tar abort. Det er jo psykisk tøft å gå rundt å vite at man har drept barnet sitt. Hvorfor ikke bare la naturen gå sin gang, føde barnet og adoptere bort barnet. Det finnes en haug av folk som ønsker seg barn, hvorfor ikke glede dem med ditt barn? Så kan man selv sitte med god samvittighet å vite at barnet kan være sjeleglad for at det er i live. Det gjelder å sette pris på livet man har og hvor unik man er i denne store verdenen. Abort er bare fysj.

Janei,  å gå gjennom 9 mnd svangerskap, fødsel og alle medfølgende kroppsforvandlinger og hormoner, for så å gi fra seg barnet er sikkert enmye mindre psykisk belastning.. 

Anonymkode: d0b88...383

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Simbyxor skrev:

Ønsker du barn, da? 

Hvorfor spør du meg? Jeg bare kommenterte det du skrev.

Anonymkode: abd9c...447

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, denfinekatten skrev:

Fordi både graviditet og fødsel er en enorm påkjenning for både kropp og sinn, og ikke alle ønsker å gå igjennom det, spesielt ikke om de skal gi bort barnet? Jeg tok abort etter en grusom voldtekt. Hadde aldri klart å bære frem det barnet, samme hvor glad jeg visste det kunne gjøre noen fremtidige adoptivforeldre. Det var mitt valg, ikke noe du eller andre skal ha noe å si om. Også er det ei heller en garanti at barnet vil være sjeleglad for at det er i live, mange barn skulle ønske de aldri ble født, spesielt de under barnevernet eller de som vet at de ikke var ønsket av sine biologiske foreldre. At du er imot abort er din egen sak, men abort er tross alt et personlig valg. 

Anonymkode: 9849c...8f2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er 7,4 milliarder mennesker i verden, folk føder veldig mange barn mens noen forblir barnløse. hele meningen med livet er jo å videreføre sine gener eller stifte familie, med mindre man ser jobb og penger som meningen i livet. det er nok best å la naturen gå sin gang synes jeg. abort eller utskrapning er jo helt grusomt spør du meg. etter en voldtekt skal man også vite at barnet er helt uskyldig i den situasjonen. selvfølgelig er kvinnen også uskyldig men tenk hvor glad du kan være for at du overlevde voldtekten, og ikke ble voldtatt og drept.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, denfinekatten skrev:

det er 7,4 milliarder mennesker i verden, folk føder veldig mange barn mens noen forblir barnløse. hele meningen med livet er jo å videreføre sine gener eller stifte familie, med mindre man ser jobb og penger som meningen i livet. det er nok best å la naturen gå sin gang synes jeg. abort eller utskrapning er jo helt grusomt spør du meg. etter en voldtekt skal man også vite at barnet er helt uskyldig i den situasjonen. selvfølgelig er kvinnen også uskyldig men tenk hvor glad du kan være for at du overlevde voldtekten, og ikke ble voldtatt og drept.

Med mindre du selv har blitt voldtatt og gravid som følge av dette, synes jeg ikke du skal uttale deg noe om det. Er rett og slett respektløst.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man må være litt ekstra hysterisk om man ser på abort som å drepe barnet sitt. Koko!

Nå er jeg for fri abort, men synes det er rart at man fornekter hva det handler om. Det er ikke koko å kalle en spade en spade. 

Anonymkode: 49212...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes bare abort er grusomt. det er så deilig å være i live at jeg kan puste. veldig mange kvinner drømmer om familie, men vil ikke innse at livet også byr på problemer. det er ikke et problem for kvinner som tar abort og ikke angrer. men hvordan er familie livet etter en abort og man vet at man skulle hatt et barn ekstra i stedet for den lykkelige familien man nå sitter med i ettertid. det er ikke en gang slik at kvinner som tar abort ender opp med en kjernefamilie som planlagt. behold barnet og adopter bort barnet. mother of a dead baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg for fri abort, men synes det er rart at man fornekter hva det handler om. Det er ikke koko å kalle en spade en spade. 

Anonymkode: 49212...031

Det er koko å sidestille det å ta abort med drap av barn. Skam dere som sier sånt! Drap av barn er grusomt og alvorlig, abort er lovlig.

Faen så syke enkelte kan bli...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, denfinekatten skrev:

jeg synes bare abort er grusomt. det er så deilig å være i live at jeg kan puste. veldig mange kvinner drømmer om familie, men vil ikke innse at livet også byr på problemer. det er ikke et problem for kvinner som tar abort og ikke angrer. men hvordan er familie livet etter en abort og man vet at man skulle hatt et barn ekstra i stedet for den lykkelige familien man nå sitter med i ettertid. det er ikke en gang slik at kvinner som tar abort ender opp med en kjernefamilie som planlagt. behold barnet og adopter bort barnet. mother of a dead baby.

Syns du burde la være å få barn.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

abort er lovlig, men det er jo faktisk å drepe et barn. barnet blir til når egget og sædcellen skaper et foster. Et foster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abortion is basically killing a innocent babe that is alive in it's mothers womb. People try to say that the baby isn't alive and it's totally unaware. But in reality its heart and brain are the first things to develop. Not only does the baby die but the mother feels the loss. This should automatically tell you there is something wrong with abortion. What if God decided that he didn't want you to be born and killed you? Would that be right? No of course not! So why would it make sense to justify a mother killing her baby? What if a mother had a baby prematurely and decided she didn't want it? Would that be right? I mean, some people get their babies killed at that time. For these reasons I consider abortion wrong and it is murder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, denfinekatten skrev:

Abortion is basically killing a innocent babe that is alive in it's mothers womb. People try to say that the baby isn't alive and it's totally unaware. But in reality its heart and brain are the first things to develop. Not only does the baby die but the mother feels the loss. This should automatically tell you there is something wrong with abortion. What if God decided that he didn't want you to be born and killed you? Would that be right? No of course not! So why would it make sense to justify a mother killing her baby? What if a mother had a baby prematurely and decided she didn't want it? Would that be right? I mean, some people get their babies killed at that time. For these reasons I consider abortion wrong and it is murder.

På tide å formulere seg på egen hånd?

Anonymkode: 20961...3d5

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kan godt formulere meg på egenhånd. Gud har skapt mennesket for å lage barn, spre seg på jorda, og bli mange. Et foster som opereres ut av magen til moren er en baby, eller om det bløs ut med en pille. det er faktisk et levende foster , ikke et solsikkefrø som har gått i vranglås i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri angret på at jeg tok abort! 😉

Anonymkode: edcc4...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, denfinekatten skrev:

Ja, jeg kan godt formulere meg på egenhånd. Gud har skapt mennesket for å lage barn, spre seg på jorda, og bli mange. Et foster som opereres ut av magen til moren er en baby, eller om det bløs ut med en pille. det er faktisk et levende foster , ikke et solsikkefrø som har gått i vranglås i magen.

Det at Gud har skapt mennesket er ikke fakta, men tro. Ikke bring tro inn i en faktabasert diskusjon er du grei. Så lenge fosteret i magen ikke kan overleve uten mor, skal mors prioriteringer komme først. En skal ikke tvinge en kvinne til å bære frem et barn og gjennomgå en smertefull fødsel, om hun ikke ønsker det - enten hun ikke brukte prevensjon, kondomen sprakk eller hun ble voldtatt. Antar at du med disse meningene mener at abort burde bli ulovlig? Abort har jo vært ulovlig tidligere, og det som skjedde da var at kvinner tok abort i skjul, i skitne kjellere og brukte farlige objekter. Er dette bedre enn at de får tilgang til å gjøre det på sykehuset i trygge hender? Abort vil skje, eneste forskjellen er at det vil være en trygg prosedyre om det er lovlig. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var klar over at det kunne oppstå konsekvenser som ufrivillig barnløshet senere, men det var fortsatt riktig valg for meg å ta. Jeg angrer ikke i det hele tatt, og har fullført planene mine og oppnådd mye jeg ikke ville ha gjort hvis jeg beholdt. Det var bare ikke riktig tidspunkt på noen som helst måte. Det var et grundig gjennomtenkt valg, som var riktig for meg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

På tide å formulere seg på egen hånd?

Anonymkode: 20961...3d5

:fnise::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det påvirker ikke fertiliteten din. Det KAN i sjeldne tilfeller, på samme måte som du KAN dø av orgasme og få hjerteinnfark. Er så sjeldent at det ikke blir nevnt. Og medisinsk abort (mest vanlig) er ikke alvolig (iforhold til kirurhisk). 

Anonymkode: 953c4...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...