AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #1 Del Skrevet 8. august 2017 http://www.klikk.no/kvinneguiden/penger/ta-lanet-selv-om-du-ikke-trenger-det-2656777 Leker med tanken om å ta opp lån og sette pengene i fond? Hva hadde dere gjort her?🙂 Anonymkode: 5dc59...d03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #2 Del Skrevet 8. august 2017 Jeg skal ta opp studielån selv om jeg ikke trenger det. Jeg skal sette pengene på sparekonto. Det er mye bedre for meg å ha lån i Lånekassen istedet for å kanskje måtte ta opp forbrukslån for å fikse bilen osv Anonymkode: 4013d...26b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 8. august 2017 #3 Del Skrevet 8. august 2017 (endret) Jeg tenker at et lån er noe som bør unngås generelt sett.. uansett hvor "gunstig" det sies at et studielån er. Hvis du sparer alle pengene og står på alle eksamenene dine, så vil du jo få strøket 40% av lånet, MEN hvis du sitter så godt i det at du ikke egentlig trenger lånet så kan det hende du har for mye i formue til at du i det hele tatt får lån og/eller at du tjener for mye til at du får noe omgjort. Husk at lånekassen har ekstra gebyr du må betale for tapte renter for dem om du betaler tilbake hele lånet med en gang du er ferdig å studere, så det kan hende vinningen går litt opp i spinningen. Det er et regnestykke du må ta basert på risikonivået på fondet og lignende.... Edit: Og om du skal betale det ned over flere år, så er det ikke sikkert det du tjener på fondet vil veie opp for rentene på studielånet.... Endret 8. august 2017 av altflyter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #4 Del Skrevet 8. august 2017 Hadde aldri tatt noe lån hvis jeg ikke trengte det. Å være gjeldsfri er frihet. Anonymkode: 0370f...712 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #5 Del Skrevet 8. august 2017 Forbrukerøkonomene anbefalte jo å ta opp lånet selvom man ikke trenger det? Nettopp pga de gunstige rentene... Anonymkode: 5dc59...d03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #6 Del Skrevet 8. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde aldri tatt noe lån hvis jeg ikke trengte det. Å være gjeldsfri er frihet. Anonymkode: 0370f...712 Man bruker jo ikke opp de pengene som man putter i fondet, det er jo bare for at pengene skal stige. De månedlige regningene på lånet er jo snakk om 1 tusen lapp i måneden. Og mens pengene stiger i fondet, så innen lånet er nedbetalt så kan det hende pengene har stiger 3 ganger så mer. Folk er så uviten om hva slags sparings mulighet som er lurest i dagens samfunn. Anonymkode: 5dc59...d03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mass Skrevet 8. august 2017 #7 Del Skrevet 8. august 2017 Det er jo kanskje bedre å spare de pengene man må bruke for å betale ned lånet i etterkant. Da slipper man jo unna renter. Et studielån er seigt å betale på. Spesielt om man faktisk ikke trengte det i utgangspunktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #8 Del Skrevet 8. august 2017 Hvorfor er dette lånet gunstig? Og kan man ta studielån uten å studere, eller hvordan gjør folk det for å tjene på dette lånet? 🙄 Hilsen ei som har lest alt på nettet og likevel ikke forstår er bær. Anonymkode: 5dc59...d03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 8. august 2017 #9 Del Skrevet 8. august 2017 Jeg tjener fett og tar opp studielån. Det er billigere enn alle andre lån og putter man det på BSU så tjener man penger. 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er dette lånet gunstig? Og kan man ta studielån uten å studere, eller hvordan gjør folk det for å tjene på dette lånet? 🙄 Hilsen ei som har lest alt på nettet og likevel ikke forstår er bær. Anonymkode: 5dc59...d03 Rentene er lavere enn alle andre lån. Trenger du billån er studielån bedre, skal du kjøpe bolig er studielån bedre, skal du spare på BSU er studielån lønnsomt. Selv på en høyrentekonto vil du få mer renter og kan bruke som buffer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleprinsesse Skrevet 8. august 2017 #10 Del Skrevet 8. august 2017 (endret) På 9.8.2017 den 1.08, amativeReflection skrev: Jeg tjener fett og tar opp studielån. Det er billigere enn alle andre lån og putter man det på BSU så tjener man penger. Rentene er lavere enn alle andre lån. Trenger du billån er studielån bedre, skal du kjøpe bolig er studielån bedre, skal du spare på BSU er studielån lønnsomt. Selv på en høyrentekonto vil du få mer renter og kan bruke som buffer. . Endret 24. september 2017 av Lilleprinsesse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleprinsesse Skrevet 8. august 2017 #11 Del Skrevet 8. august 2017 (endret) . Endret 24. september 2017 av Lilleprinsesse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 8. august 2017 #12 Del Skrevet 8. august 2017 Akkurat nå, Lilleprinsesse skrev: Åja. Men når må man betale dette studielånet tilbake? Og kan jeg bare ta det opp uten å velge en skole og gå på eller ta eksamen? I såfall vil jeg ta opp dette lånet! Selvsagt må du gå på skole. Du må betale det noen måneder etter avsluttet studie. DU slipper hvis du dør, blir ufør eller arbeidsledig. Derfor bedre enn boliglån. Ta et tullstudie som nordisk eller afrikastudier. Alle består og så har du en bachelor i idioti om tre år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleprinsesse Skrevet 8. august 2017 #13 Del Skrevet 8. august 2017 (endret) På 9.8.2017 den 1.12, amativeReflection skrev: Selvsagt må du gå på skole. Du må betale det noen måneder etter avsluttet studie. DU slipper hvis du dør, blir ufør eller arbeidsledig. Derfor bedre enn boliglån. Ta et tullstudie som nordisk eller afrikastudier. Alle består og så har du en bachelor i idioti om tre år. . Endret 24. september 2017 av Lilleprinsesse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleprinsesse Skrevet 8. august 2017 #14 Del Skrevet 8. august 2017 (endret) På 9.8.2017 den 1.15, Lilleprinsesse skrev: Hvordan studie mener du jeg skal velge i såfall? Jeg jobber fulltid...😋 Det må isåfall være nettskole! . Endret 24. september 2017 av Lilleprinsesse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GT-R Skrevet 8. august 2017 #15 Del Skrevet 8. august 2017 Det lønner seg. Har fått 60 000 kr på å ta opp lån jeg ikke trenger. + renter, men det er ikke så mye. Har satt alt jeg får i lån inn på en egen konto så jeg ser hva som egentlig ikke er mine penger. Så betaler jeg bare alt når jeg slutter å studere så jeg slipper renter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleprinsesse Skrevet 8. august 2017 #16 Del Skrevet 8. august 2017 (endret) På 9.8.2017 den 1.16, GT-R skrev: Det lønner seg. Har fått 60 000 kr på å ta opp lån jeg ikke trenger. + renter, men det er ikke så mye. Har satt alt jeg får i lån inn på en egen konto så jeg ser hva som egentlig ikke er mine penger. Så betaler jeg bare alt når jeg slutter å studere så jeg slipper renter. . Endret 24. september 2017 av Lilleprinsesse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 8. august 2017 #17 Del Skrevet 8. august 2017 4 minutter siden, Lilleprinsesse skrev: Hvordan studie mener du jeg skal velge i såfall? Jeg jobber fulltid...😋 Det må isåfall være nettskole! Mange studier har ikke oppmøteplikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleprinsesse Skrevet 8. august 2017 #18 Del Skrevet 8. august 2017 (endret) På 9.8.2017 den 1.20, amativeReflection skrev: Mange studier har ikke oppmøteplikt. . Endret 24. september 2017 av Lilleprinsesse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GT-R Skrevet 8. august 2017 #19 Del Skrevet 8. august 2017 2 minutter siden, Lilleprinsesse skrev: Så smart! Men siden jeg jobber ved siden av hva slags studie er det snakk om at jeg må ta da? Jeg har jo ikke tid til å sitte på skolebenken. Er det nettskole, eller bare hjemmelekser også eksamen, eller hvordan gjøres dette? Og i hvor mange år? Haha. Beklager mange spørsmål. Hvis det er til hjelp så fullførte jeg aldri vidregående😋😋 Du får så så mye for hvert fag du tar. Jeg har tatt fulltidsstudier. Om du bare skal ta et fag ved siden av jobb får du ikke mye. Vet ikke om du får noe i det hele tatt siden du har jobb. Det er jo bare å gå inn på lånekassen sin lånekalkulator å se selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lilleprinsesse Skrevet 8. august 2017 #20 Del Skrevet 8. august 2017 (endret) På 9.8.2017 den 1.24, GT-R skrev: Du får så så mye for hvert fag du tar. Jeg har tatt fulltidsstudier. Om du bare skal ta et fag ved siden av jobb får du ikke mye. Vet ikke om du får noe i det hele tatt siden du har jobb. Det er jo bare å gå inn på lånekassen sin lånekalkulator å se selv. . Endret 24. september 2017 av Lilleprinsesse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå