Gå til innhold

Den store parfymetråden


Carefree

Anbefalte innlegg

På 13.8.2017 den 10.28, Cata skrev:

Det samme har jeg lurt på til tider. Nå googlet jeg rett og slett og fant denne. Har ikke prøvd den selv, men den har to gode anmeldelser på trustpilot, men de kan for alt jeg vet være skrevet av dem som driver nettsiden :ler: .  

Og plutselig hadde jeg samples for over 20 dollar på handlelista. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20% på alt hos Doulgas. Betaler dere med Dnb kredittkort får man ytterlige 10% :Nikke: 

Anonymkode: a364f...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2017 den 17.55, AnonymBruker skrev:

Hvis du ønsker en maskulin og tung, mulig med mye dybde i, er nok ''WOOD''-kategorien for deg.

Ser på Kicks.no at du kan filtrere parfymer etter merker, pris, noter, kategorier, osv. Kanskje du finner noe?

Anonymkode: cdfd4...e18

Sjekk ny tråd nå som heter iso e super. Den hadde nok passet deg! 

Anonymkode: 10c20...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Flere som vet hvorfor Kicks ikke lenger har filter på Kampanje på den nye nettsiden sin?

Hvordan skal man da kunne handle generelt på kampanje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammanicolene

Hvorfor er det så vanskelig å få tak i one million edp for menn : PARFYME ikke au de toalette? Den er seriøst myyye bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk Rusta har endel parfymer med god lukt, og favoritten er denne til kr 49,- for 100 ml : https://www.amazon.co.uk/dp/B017Z7WL20/ref=asc_df_B017Z7WL2047501032/?tag=pric097-21&creative=22374&creativeASIN=B017Z7WL20&linkCode=df0&smid=A3P5ROKL5A1OLE

Jeg fant den ikke på nettsidene deres, så derfor er linken til Amazon, men de har den i butikkene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Hei,

Frister stort å kjøpe en av disse ferdig gaveeskene til Kicks nå.

Prisene er såpass ''bra''.

Ser at Hugo Boss Bottled EdT 50ml + Deosticken tilhørende er på 595 kr. ca. Separat sett koster parfymen 600...

Det betyr 5 kr. lavere og en ''gratis'' deo på kjøpet.

Men enda viktigere: Vet dere om de blir å finne på salg romjulen og ut i januar? Altså at lageret tømmes, eller må man kjøpe det nå for å gjøre en god deal?

Skulle gjerne sett at det var mer igjen i Mini Armani-pakken. 4 produkter til under 300 kroner. Utsolgt alle steder utenom ett sted der ingen bor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9.11.2017 at 6:34 PM, mammanicolene said:

Hvorfor er det så vanskelig å få tak i one million edp for menn : PARFYME ikke au de toalette? Den er seriøst myyye bedre!

Det som er ''1 Million EdP'' er av Paco Rabanne definert som: https://www.kicks.no/parfyme/mann/parfyme/one-million-prive-edp-50-ml

Anonymkode: cdfd4...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 19.12.2017 at 5:45 PM, Carefree said:

Hei,

Frister stort å kjøpe en av disse ferdig gaveeskene til Kicks nå.

Prisene er såpass ''bra''.

Ser at Hugo Boss Bottled EdT 50ml + Deosticken tilhørende er på 595 kr. ca. Separat sett koster parfymen 600...

Det betyr 5 kr. lavere og en ''gratis'' deo på kjøpet.

Men enda viktigere: Vet dere om de blir å finne på salg romjulen og ut i januar? Altså at lageret tømmes, eller må man kjøpe det nå for å gjøre en god deal?

Skulle gjerne sett at det var mer igjen i Mini Armani-pakken. 4 produkter til under 300 kroner. Utsolgt alle steder utenom ett sted der ingen bor...

Og der greide man ikke motstå gode tilbud.

Når nevnte over er på salg 50 % av den prisen igjen, og du ender med et type ''Ta 4 betal for 1'', eller 75 % rabatt som det rent faktisk blir, så må man jo slå til. Vet ikke hvor mye parfyme og deo jeg bruker på et år; men bør virkelig holde til neste romjulssalg er i gang.

Hvorfor gjør ikke flere det samme? Kjøper årsforbruket av ''evigvarende'' varer, når de er på salg?

Disse pakkeløsningene kan jo også gis til gaver neste år, når akkurat de samme pakkene dukker opp, men da til sin vanlige ''bare vanlig julesalgpris'' igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Merket at forbruket bare gikk opp, jo mer jeg kjøpte på julesalg. Det er jo kjipt å ha masse ubrukt parfyme, for du har samlet for hele året. Tror det beste er å enten greie å begrense seg, eller bare handle vanlig til dyre priser, så blir opplevelsen mer verdsatt?

Har noen av dere skaffet dere en topp 5-10-liste, eller oppdatert deres nåværende?

For meg står det nå:

1. Valentino Uomo EdT - Passer til høst og vinter

2. Hugo Boss Bottled Intense EdP - Passer til høst, vinter og vår

3. Prada L'Homme Intense EdP - Passer til høst, vinter og vår

4. Dior Homme Sport EdT - Passer til sommer

5. Bvlgari Aqva Atlantiqve EdT - Passer til sommer

6. CK2 EdT - Passer til sommer

7. Terre D'Hermes EdT - Passer til vinter

8. John Varvatos Artisan Pure EdT - Passer til sommer

9. Aqua Di Gio Profumo EdP - Passer alle årstider

10. 1 Million Privée EdP - Passer til vinter

.

Som dere ser er jeg en stor fan av maskuline, dype, og mystiske parfymer. Jeg tror noe av årsaken er at det matcher personligheten min kombinert med at orientalske/woody-parfyme kategorien matcher at de mer floral/fresh/friske/sommer-parfymene ikke holder særlig lenge.

Har hatt på en tester av en sommerparfyme i løpet av den tiden jeg har skrevet innlegget her f.eks. testeren fra sommerparfymen luktes såvidt av meg selv, hvis jeg prøver virkelig, mens testeren fra en som er mer egnet til vinteren merker jeg at først nå er på vei inn i bunn-noten.

En 4.-plass kommer vanligvis ikke på pallen engang, men det er der jeg først møter min sommerparfyme. Et lett dusj til en joggetur fungerer også fint for denne Dior-parfymen.

.

Valentino, Prada og Dior som merker (typiske parfymedufter) er også ganske identiske.

John Varvatos er på listen fordi det er nisje i min bok.

1 Million er med, for det er kanskje den bestselgende parfymen de siste 15 årene, men den er bare på 10.-plass, fordi alle bruker den. Den er ikke unik lenger. Så når folk kanskje har glemt den og en ny parfyme blir det nye ''alle bruker'', så kan man ta frem 1 Million igjen. 1 Million er bare for mainstream nå.

Den mest spennende er CK2. Hvis ikke ''Elektrisk touch av wasabi og våt brosteinsmose'' frister deg til å i hvert fall lete opp en tester, så vet ikke jeg.

Bvlgari er bare et merke jeg generelt liker og syns at selger mye som virkelig er ''stil'', og parfymen deres har jo en unik fasong opp mot alt annet, uansett hvor fancy, man kan finne andre steder; formet som stener i sjøen, eller hva det ligner på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Kanskje noen her kan hjelpe meg med noe jeg har lurt på en stund :) For en del år siden (10?) var det en parfyme fra Jean Paul jeg hadde lyst på. Jeg var så ung på det tidspunktet at det var uaktuelt for meg å kjøpe en så dyr duft, og jeg tror den var litt voksen for meg. Jeg husker dessverre ingenting av hva den luktet eller hva den het. Jeg lurer på om flasken kan ha vært frostet hvit/klar, ikke brun/oransje som dem som selges i dag. Er det noen som kan huske en slik parfyme fra Jean Paul? Som evt vet hva dem luktet og vet om noe tilsvarende som finnes i dag? Jeg husker ingenting av lukten, kun at jeg likte den :) 

Anonymkode: f6f6b...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje noen her kan hjelpe meg med noe jeg har lurt på en stund :) For en del år siden (10?) var det en parfyme fra Jean Paul jeg hadde lyst på. Jeg var så ung på det tidspunktet at det var uaktuelt for meg å kjøpe en så dyr duft, og jeg tror den var litt voksen for meg. Jeg husker dessverre ingenting av hva den luktet eller hva den het. Jeg lurer på om flasken kan ha vært frostet hvit/klar, ikke brun/oransje som dem som selges i dag. Er det noen som kan huske en slik parfyme fra Jean Paul? Som evt vet hva dem luktet og vet om noe tilsvarende som finnes i dag? Jeg husker ingenting av lukten, kun at jeg likte den :) 

Anonymkode: f6f6b...45a

Du kan se her om du finner noe du kjenner igjen :) : https://www.fragrantica.com/designers/Jean-Paul-Gaultier.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje noen her kan hjelpe meg med noe jeg har lurt på en stund :) For en del år siden (10?) var det en parfyme fra Jean Paul jeg hadde lyst på. Jeg var så ung på det tidspunktet at det var uaktuelt for meg å kjøpe en så dyr duft, og jeg tror den var litt voksen for meg. Jeg husker dessverre ingenting av hva den luktet eller hva den het. Jeg lurer på om flasken kan ha vært frostet hvit/klar, ikke brun/oransje som dem som selges i dag. Er det noen som kan huske en slik parfyme fra Jean Paul? Som evt vet hva dem luktet og vet om noe tilsvarende som finnes i dag? Jeg husker ingenting av lukten, kun at jeg likte den :) 

Anonymkode: f6f6b...45a

Fragile hadde en limited versjon som var frosted glass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, O.G. skrev:

Fragile hadde en limited versjon som var frosted glass. 

Tusen takk! Jeg googlet det og kan ikke huske at den så sånn ut, men jeg husker jo egentlig ingenting

Anonymkode: f6f6b...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk! Jeg googlet det og kan ikke huske at den så sånn ut, men jeg husker jo egentlig ingenting

Anonymkode: f6f6b...45a

Tror det var en jule edition som såg ut sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere forresten hvor lenge Limited Edition parfyme ligger ute?

Har funnet favorittparfymen min for dagtid utendørs på sommeren, men den er bare i ''begrenset mengde''.

Anonymkode: cdfd4...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 8.10.2017 den 1.03, Peonjenta skrev:

Og plutselig hadde jeg samples for over 20 dollar på handlelista. :rolleyes:

Bestilte du fra den nettbutikken? 

Ble du fornøyd? 

Er på utkikk etter en ny parfyme, og synes det er håpløst å lukte mer enn en av gangen på et parfymeri... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Crow skrev:

Bestilte du fra den nettbutikken? 

Ble du fornøyd? 

Er på utkikk etter en ny parfyme, og synes det er håpløst å lukte mer enn en av gangen på et parfymeri... 

Eeeeh, nå må jeg tenke.  Jeg tror jeg lot vær å bestille fordi frakta ble høy.  Husker ikke.  Men burde gjort det. Er uvanlig kresen og har bare EN parfyme jeg liker for tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Peonjenta skrev:

Eeeeh, nå må jeg tenke.  Jeg tror jeg lot vær å bestille fordi frakta ble høy.  Husker ikke.  Men burde gjort det. Er uvanlig kresen og har bare EN parfyme jeg liker for tiden. 

Takk for svar 😊

Vurderer å legge inn en bestilling. Må prøve en parfyme noen ganger for å finne ut om jeg liker den. Har flere bomkjøp stående og støve ned på badet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Crow skrev:

Takk for svar 😊

Vurderer å legge inn en bestilling. Må prøve en parfyme noen ganger for å finne ut om jeg liker den. Har flere bomkjøp stående og støve ned på badet... 

Jeg har ca 8 stk.  Noen blir jeg så fort lei, og favorittene går jo ut av produksjon.  Den jeg bruker daglig har jeg sluttet å lukte på meg selv for evigheter siden.  Jeg har luktet på parfymer mange ganger på parfymeri for så og kjøpe og likevel brukt de lite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...