Gå til innhold

Den store parfymetråden


Carefree

Anbefalte innlegg

På 9.8.2017 den 19.16, Rumle skrev:

Noen som vet om det finnes en nettbutikk som selger smaa proeveflasker?

Ikke helt det du spør om, men på Douglas.no får man velge 2 gratis vareprøver (bl.a. prøve på parfymer, men det er kun 2 eller 3 parfymeprøver å velge blant), når man bestiller noe.

Anonymkode: 1c79f...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 8/12/2017 den 0.10, lolle skrev:

Moro m de to innleggene over. XS fra Paco Rabanne var min aller første parfyme (nest etter Oilily som er for barn/teens), men den er jo fra midten av 90 tallet..? Da må det ha kommet en ny versjon nå tror jeg. D&G Limeratrice hadde jeg for fem år siden 😊

Jepp.

Denne versjonen er en 2017-utgave og heter Pure XS.

Skal tydeligvis være noter av typiske ''Paco Rabanne''-parfymer; men en veldig ren ingefær i følge brukere på Basenotes. De fleste måler den over 1 M og Invictus-versjonene; så tror nesten jeg bare må ''blind buy'' her altså, mens jeg tar med meg Fahrenheit i samme slengen (selv om den ikke kan brukes før vinteren).

Btw; er det noen her som er medlem i Kick's Club og vet om det er noen haker ved medlemskapet?

Ut i fra hva jeg leser så skal de bare tracke forbruksvanene dine mot at du får rabatter, gratise vareprøver osv.

Anonymkode: cdfd4...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2017 den 19.16, Rumle skrev:

Noen som vet om det finnes en nettbutikk som selger smaa proeveflasker?

Det samme har jeg lurt på til tider. Nå googlet jeg rett og slett og fant denne. Har ikke prøvd den selv, men den har to gode anmeldelser på trustpilot, men de kan for alt jeg vet være skrevet av dem som driver nettsiden :ler: .  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har som vane å ta et spray for mye enn for lite, men uavhengig av det; har noen av dere som bruker spicy-orientalske parfymer merket at mygg, veps, bie, og humle er mye mer aggresive mot dere og jakter dere mer bevisst enn andre?

Skulle tro at florale parfymer som CK2 tiltrekker seg flere insekter enn Pace Rabanne Pure XS og Hugo Boss Bottled Intense f.eks.

Uavhengig av det så bør jo insekter se forskjell på fysiske blomster og lukter av kjemikalier.

Dette vil da være enda en grunn til å ikke gå den typiske ''kardemomme, kanel, ingefær''-safeingen jeg har gjort hele tiden.

Anonymkode: cdfd4...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.8.2017 den 19.16, Rumle skrev:

Noen som vet om det finnes en nettbutikk som selger smaa proeveflasker?

Hei Rumle!

 

Jeg har brukt SurrenderToChance i en årrekke. Kan sterkt anbefale dem. Eneste som er synd er at frakten har steget de siste årene. Det er en dekanter de selger, dvs at de fyller en prøveflaske med den mengden du ønsker av parfymen. Har masse vintage og sjeldne parfymer. 👍

Anonymkode: a364f...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/9/2017 at 0:26 PM, AnonymBruker said:

TS her:

Det er litt av den samme problemstillingen jeg er i.

Å finne en parfyme solm balanserer mellom flere av kategoriene er ikke lett.

For min nese personlig føler jeg at jeg bruker en ekslusiv parfyme hvis det er en Spicy/Orientalsk variant.

En toppnote av syrlige appelsiner og kardemomme er vel en av grunnene til at jeg har kjøpt 1 Million et par ganger. Men den er igjen IKKE unik og den er IKKE Fresh.

Å lete etter en parfyme som er Fresh OG Orientalsk er som å gå ned i vekt samtidig som du går opp i vekt. Parfymen lukter jo forskjellig fra person til person, og når selv hva du spiser påvirker hvordan den lukter, så er det vanskelig med noe fasitsvar. Det viktigste når du prøver parfyme i butikk er at du prøver den på huden fremfor på papiret, og at du ikke rører den etter å ha sprayet den på.

Et alternativ kan være Paco Rabanne Invictus Aqua. Har ikke prøvd denne varianten selv, men har prøvd originalen og føler at den mangler det maskuline trekket til orientalske parfymer, men at det Freshe trekket er til stedet. Dette er uansett ikke en unik parfyme.

Du kan jo prøve å finne en orientalsk/spicy parfyme som har en ''Sport''-utgave.

Anonymkode: cdfd4...e18

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har brukt å sjekke ut bestselgerlister for å få litt inspo til ny parfyme - enten til meg selv eller kjæresten. Kanskje det kan hjelpe dere også? Sjekk ut:

https://lifestyle.nordicfeel.no/tips-guider/toppliste-dameparfymer-2017/

https://lifestyle.nordicfeel.no/tips-guider/toppliste-herreparfymer-2017/

Hilsen fra Michelle ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hvor godt kriterne på Basenotes treffer. Dette er jo et forum for nerdeparfyme-fans, og de har sikkert en mer ''forståelig nese'' enn andre. Jeg forstår godt kritikken deres av Armani Sauvage og P.R. 1M når jeg selv blir offer for å lukte den overalt, og det er ikke mulig å ta feil av at det ER de parfymene 90 % går med.

Fant noe mer i nisjekategorien med Valentino Oumo EdT. Den er så og si identisk med EdP-versjonen av Dior Pour Homme, bare at Dior har en mer dominerende ''pulverisert'' vaniljeduft, mere duften av ren vanilje, og den varer så og si evig (hjertenoten). Mens Valentino sin har et sterkere innslag av det Dior startet med i toppnoten, Iris. Så Valentino blir en mer spicy-frisk parfyme i forhold, uten å være spicy, eller frisk, i utg. Hva er duften vanilje, sånn egentlig? Umami?

Dior: Iris, deretter vanilje.

Valentino: Iris, deretter vanilje-iris.

Vil nok si at Dior er den du bruker på kalde vinterdager inne på hytta med en kakao i hånden, mens Valentino passer like bra til også høst (nå), kveldstid, og mer høytidelige anledninger.

Ønsker du en anvendelig parfyme; gå for Valentino; ønsker du en 100 % nisje for sitt spesifikke formål om vinteren; gå for Dior.

Anonymkode: cdfd4...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til Lady Million og Lady Million Eau My Gold. Guuud så godt den siste lukter!! Brukt i 6 år, blir mange fler

Anonymkode: 868dc...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen vil lukte tyggegummi så anbefaler jeg YSL Homme L'Intense EdP.

Merkelig hvordan en EdP forsvinner etter 3 timer...

Anonymkode: cdfd4...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine favoritter gjennom årene:

-Versace Bright Crystal

-Escada Cherry in the air

-Escada Agua del Sol

-Moods of Norway 

-Juicy Couture Viva La Juicy

-Marc Jacobs Daisy

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/12/2017 at 0:14 AM, AnonymBruker said:

Ikke helt det du spør om, men på Douglas.no får man velge 2 gratis vareprøver (bl.a. prøve på parfymer, men det er kun 2 eller 3 parfymeprøver å velge blant), når man bestiller noe.

Anonymkode: 1c79f...b8a

Samme med Kicks.no og Feelunique.com.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Forstår ikke hvorfor all jenteparfyme lukter det samme; altså søtt, fresht og floralt. Er det slik at det kanskje er flere bruksområder for parfyme til menn, siden de også kan gå for wood, orientalske i tillegg?

Føler at jeg ikke klarer å skille merker engang når jeg lukter jenteparfyme.

 

Noen som har prøvd Hugo Boss The Scent Intense-versjonen? For meg virker den som et kaos av masseproduksjon. Lukter helt vanlig ''godt'', men ikke noe unikt. Ville nok ikke kunne differensiert lukten fra andre lukter.

Anonymkode: cdfd4...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest JeSuisLouise

Jeg testet Bronze goddess av Estée Lauder her om dagen. Den var bare nydelig :) Ikke så mange steder man får tak i den dessverre, tror det var en summer edition... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeSuisLouise skrev:

Jeg testet Bronze goddess av Estée Lauder her om dagen. Den var bare nydelig :) Ikke så mange steder man får tak i den dessverre, tror det var en summer edition... 

Denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...