AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #61 Skrevet 9. august 2017 7 minutter siden, canacas skrev: Dette er ikke bare en, men flere som antar at man er desp på å få barn. Det er 1 år siden jeg logget av sukker sist, jeg var 39 da og er 40 nå. Det er uansett ikke greit. I en bli kjent fase så får man heller spørre, ikke anta. Jeg fikk ofte meldinger som dette også "du er flott altså, men du er sikkert en sånn som bare vil ha badboys og typiske kjekkaser, og driter i ålreite menn som meg". Jeg kødder ikke. Det er fryktelig mange menn med ræva sosiale antenner, og/eller som bare må dytte ansvaret for sine fordommer over på kvinner. Så jeg forstår trådstarter godt, nettdating blir ikke mer voksent eller seriøst bare fordi vi blir eldre (og tilsynelatende) mer seriøse. Skjønner. Det er kanskje en naturlig tanke å ha for menn hvis de dater en yngre kvinne, men man kan vel ha sosiale antenner og ikke nevne det. Eller spørre hvis man er interessert nok. Badboykommentarer bare viser at det ikke er så mye å trakte etter uansett, for det er nok et tegn på dårlig sosial intelligens. Jeg skal jo innrømme at jeg har tenkt mitt når jeg har datet enkelte veldig sortkvedde/metallkvinner i mine yngre år (både med tanke på utseende, personlighet og levevis), men man sitter da for svarte ikke å sier det på date Nei, folk blir dessverre ikke mer voksne på nettdating, det er derfor jeg ikke har gjort det på mange år. Har for øvrig heller aldri registrert meg på Tinder. Mulig jeg har fordommer mot Tinder, men de aller fleste jeg kjenner har aldri funnet seriøse partnere der. Enkelte hederlige unntak kjenner jeg riktignok til, men for meg fremstår mønsteret ganske klart: Det er mye vanskeligere å finne en seriøs partner på Tinder enn i "real life". Min personlige teori er at den utstrakte tenåringsoppførselen på nettdatingplattformer skyldes at svært mange - selv i 2017 - har for dårlig nettvett. Anonymkode: 2f710...f63
Gjest Ingenting2 Skrevet 9. august 2017 #62 Skrevet 9. august 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skjønner. Det er kanskje en naturlig tanke å ha for menn hvis de dater en yngre kvinne, men man kan vel ha sosiale antenner og ikke nevne det. Eller spørre hvis man er interessert nok. Badboykommentarer bare viser at det ikke er så mye å trakte etter uansett, for det er nok et tegn på dårlig sosial intelligens. Jeg skal jo innrømme at jeg har tenkt mitt når jeg har datet enkelte veldig sortkvedde/metallkvinner i mine yngre år (både med tanke på utseende, personlighet og levevis), men man sitter da for svarte ikke å sier det på date Nei, folk blir dessverre ikke mer voksne på nettdating, det er derfor jeg ikke har gjort det på mange år. Har for øvrig heller aldri registrert meg på Tinder. Mulig jeg har fordommer mot Tinder, men de aller fleste jeg kjenner har aldri funnet seriøse partnere der. Enkelte hederlige unntak kjenner jeg riktignok til, men for meg fremstår mønsteret ganske klart: Det er mye vanskeligere å finne en seriøs partner på Tinder enn i "real life". Min personlige teori er at den utstrakte tenåringsoppførselen på nettdatingplattformer skyldes at svært mange - selv i 2017 - har for dårlig nettvett. Anonymkode: 2f710...f63 Enkelt er det ikke. Man må bli aktiv på andre måter, eller gi etter for nettdating.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #63 Skrevet 9. august 2017 12 minutter siden, canacas skrev: Enkelt er det ikke. Man må bli aktiv på andre måter, eller gi etter for nettdating. Ja, man må være litt aktiv. Og det er på godt og vondt lett å falle inn i "hverdagsfella" med jobb, andre forpliktelser, venner og øvrig familie. I tyveårene er det gjerne enklere, siden mange er studenter og/eller man oppholder seg naturlig i sammenhenger der man treffer potensielle kandidater kombinert med at mange flere er single. Når man blir litt eldre og kommer i jobb, er det vanskeligere å finne naturlige møteplasser utenom nettdating, og langt flere er også i forhold. Men ikke noe annet å gjøre enn å lete videre Selv om man ikke kjører steinhardt på for å finne seg partner for enhver pris, så kan man jo holde døren litt åpen - jobbe med seg selv slik at man ikke gjør seg uimottakelig for nye mennesker og inntrykk i livet. Anonymkode: 2f710...f63 2
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #64 Skrevet 9. august 2017 Hva er et seriøst forhold? Er det å bo sammen som er kriteriet? Dere damer har et urealistisk syn på hva et seriøst forhold er for noe i dagens samfunn. Det å bo sammen er noe som over 50% av befolkningen ikke egner seg til. Og som mann må jeg si at det går fint an å forplikte seg uten at man skal havne i et fengsel av den grunn. Anonymkode: 6f0c7...cbb 1
Gjest Ingenting2 Skrevet 9. august 2017 #65 Skrevet 9. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva er et seriøst forhold? Er det å bo sammen som er kriteriet? Dere damer har et urealistisk syn på hva et seriøst forhold er for noe i dagens samfunn. Det å bo sammen er noe som over 50% av befolkningen ikke egner seg til. Og som mann må jeg si at det går fint an å forplikte seg uten at man skal havne i et fengsel av den grunn. Anonymkode: 6f0c7...cbb Hvem har skrevet om å bo sammen?
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #66 Skrevet 9. august 2017 1 time siden, canacas skrev: Hvem har skrevet om å bo sammen? Vet du hva dette er ? ? Anonymkode: 6f0c7...cbb
Gjest Ingenting2 Skrevet 9. august 2017 #67 Skrevet 9. august 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du hva dette er ? ? Anonymkode: 6f0c7...cbb Du lager jo en avhandling basert på noe ingen har nevnt. Du kan ta det spørsmålstegnet og trykke det opp bak da vettu.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #68 Skrevet 9. august 2017 Dette ble en rar diskusjon etterhvert Men takk til alle som har kommet med fornuftige, ærlig og velbegrunnede svar! Ser at vi er flere i samme båt og det er jo en liten trøst i seg selv Anonymkode: 03c01...84f 1
AnonymBruker Skrevet 9. august 2017 #69 Skrevet 9. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er et seriøst forhold? Er det å bo sammen som er kriteriet? Dere damer har et urealistisk syn på hva et seriøst forhold er for noe i dagens samfunn. Det å bo sammen er noe som over 50% av befolkningen ikke egner seg til. Og som mann må jeg si at det går fint an å forplikte seg uten at man skal havne i et fengsel av den grunn. Anonymkode: 6f0c7...cbb Jeg er dame og jeg ser helt klart på et seriøst forhold som et samboerskap. Jeg ønsker meg en livspartner, ikke en bare en kjæreste. Det er jo trist at du anser samboerskap som fengsel. Av ren nysgjerrighet: Hva er egentlig "forpliktelse" for deg? Anonymkode: 215ff...90d 1
Lee Jones Skrevet 9. august 2017 #70 Skrevet 9. august 2017 Seriøse forhold, her samboerskap, er ikke fruktbart i det lange løp. Isåfall må partene inngå mange kompromisser. Det er alt fra å sove på separerte soverom pga snorking osv til sex som dabber av som oftest fra kvinnen etter hvert.
Gjest Ingenting2 Skrevet 9. august 2017 #71 Skrevet 9. august 2017 2 minutter siden, Lee Jones skrev: Seriøse forhold, her samboerskap, er ikke fruktbart i det lange løp. Isåfall må partene inngå mange kompromisser. Det er alt fra å sove på separerte soverom pga snorking osv til sex som dabber av som oftest fra kvinnen etter hvert. Her er det jeg som står for snorkinga da . Men personlig er ikke jeg på utkikk etter en samboer, særbo er helt genialt. Alle søker ikke det samme, og det er litt typisk at kvinner skal umiddelbart stemples som redebyggere. Vi er ikke like.
Gjest Cyrus Skrevet 9. august 2017 #72 Skrevet 9. august 2017 På 8.8.2017 den 18.31, Uffda skrev: Haha, ingen kvinner over 35 ser ut som de er rundt 25. Du manger nok litt selvinnsikt og sikter alt for høyt. Du leter ikke etter kvinner, så utdanningsnivået ditt og familieforholdene dine er fullstendig irrelevant. Dropping some truth..
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #73 Skrevet 10. august 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke derfor. De spør fordi det finnes 16 åringer som ser så pass voksne ut at de går for å være alt fra 20 til 30. Det er jo 18 årsgrense for å kunne kjøpe øl, vin og andre produkt med lavere alkoholstyrke enn 22 volumprosent, og 20 år for å kunne kjøpe brennevin eller andre produkt med alkoholstyrke på 22 volumprosent eller mer. Vinmolopolet ønsker jo dessuten at man viser leg uoppfordret om man er mellom 18-25 år. Polet er derfor ikke noe man kan lene seg trygt på. Anonymkode: dd74d...ce5 Haha du bygger jo bare opp under argumentet mitt.. Bare at jeg tror ikke jeg ser ut som jeg er 16 da 😆 Men jeg er ganske sikker på at jeg kunne jugd på meg 10 år fratrekk hvis jeg ville. Det er faktisk litt problematisk å bli sjekka opp på byen. Spes når det er folk i 20-åra blir jeg usikker på om de skjønner at jeg faktisk er 40, og jeg strever litt med å finne en måte å droppe alderen på. Det har skjedd at folk har fått sjokk dagen derpå og det er jo litt kleint 🙈 Anonymkode: 20955...95c
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #74 Skrevet 10. august 2017 Jeg tror kanskje du burde prøve å være litt overalt. Du vil alltid møte på de som er useriøse, commitment issues, ikke liker deg osv. Du skrev at nettdating ikke var for deg, men jeg tror faktisk man må gi av seg selv og lete for å finne noen. Så burde man kanskje tenker over kravene sine til en mann. Noen jenter har veldig spesifiserte ønsker, og da blir det vanskelig. Jeg har for eksempel en venninne som ønsker en mann som er halvt Islandsk, har to søstre han har god kontakt med, leilighet, utdannelse, er blond og blå øyne - altså da blir utvalget for henne ganske minimalt til slutt. Noen kvinner er også på jakt etter menn som kanskje ikke blir typisk tiltrekkt av dem. Ser du etter en mann som er tro kopi av deg selv, så vil du også få problemer med å finne en mann som blir forelsket i deg- litt vanskelig å bli forelsket i noen som ikke er annerledes. Så er datinganske perioden også mye med tålmodighet. Det er vanlig å lete i ett par år før man finner sin sjelevenn. Slik at det er viktig å ta det med ro, ikke overanalysere de som er der foran deg og også date flere. Du skriver at du liker å lese,hagearbeid, fotball osv. Det er jo også aktiviteter hvor man ikke møter menn. Du bør også oppsøke arenaer hvor menn er. Hvorfor ikke melde seg inn i noe/jobbe som frivillig? Dra på fjellturer er også ett sted hvor man kan møte menn. Har du hodet ned i plantene så hjelper jo ikke det så mye. Tror dessuten man burde være åpen. Noen leter etter spesifikke menn, og derfor går glipp av endel gode menn. Du burde tenke over hvilke krav du har til han også. Kanskje du får litt bedre utvalg da. du sier at du er over gjennomsnittet pen. Vil det si at du også kun leter etter menn som er det ? Tror det også kan begrense deg litt. Man må huske på at menn har forskjellig smak på kvinner, og at noen føler de er penere enn hva de er. Slik at du også ser muligheten ved å finne en man som kanskje ikke er typisk hunk. Poenget er hvertfall ; tenk over om kravene dine begrenser deg? Hva var problemet med de du møtte? Kan du ha noe å jobbe med ? Og viktigst; er du virkelig ute der? Og husk at det tar tid. Tror du drømmemannen kommer i løpet av 4 måneder, så tror jeg man blir litt umotivert også. Ting tar tid. Anonymkode: 86fc9...284 2
Lanista1984 Skrevet 10. august 2017 #75 Skrevet 10. august 2017 På 8.8.2017 den 18.23, AnonymBruker skrev: Jeg blir gal og sprø. Er alle bra menn tatt? Jeg er 37 år, har ett barn på 11 år, leilighet, bil, utdannelse, jobb, godt forhold til familien min, er snill, reflektert, leser bøker, opptatt av samfunn og politikk og kunst, vokst opp i ressurssterkt hjem, glad i dyr og barn, utseende over snittet og ser 10 år yngre ut enn jeg er. Hvor finner man en mann som vil noe seriøst, har gode verdier og holdninger, ikke er psycho eller ser ut som draugen? Anonymkode: 03c01...84f Hvis du er utenfor den amerikanske ambasaden i Kabul, sykler du nordøst i to dager. Du vil komme til et skilt hvor det står Kunar. Derfra tar du til venstre 4 km før du tar til høyre de neste 12 kilometerne. Etter dette leier du sykkelen oppover et ganske bratt parti som til slutt ender opp ved en fremskutt base hvor du kan velge og vrake. God fornøyelse. 1
abn Skrevet 10. august 2017 #76 Skrevet 10. august 2017 På 08.08.2017 den 18.23, AnonymBruker skrev: Jeg blir gal og sprø. Er alle bra menn tatt? Jeg er 37 år, har ett barn på 11 år, leilighet, bil, utdannelse, jobb, godt forhold til familien min, er snill, reflektert, leser bøker, opptatt av samfunn og politikk og kunst, vokst opp i ressurssterkt hjem, glad i dyr og barn, utseende over snittet og ser 10 år yngre ut enn jeg er. Hvor finner man en mann som vil noe seriøst, har gode verdier og holdninger, ikke er psycho eller ser ut som draugen? Anonymkode: 03c01...84f Vi seriøse menn finnes
AnonymBruker Skrevet 10. august 2017 #77 Skrevet 10. august 2017 Ja, de er tatt. Gå for en yngre. Det gjorde jeg. Eneste var at jeg syntes jeg måtte skaffe ham et barn, men det er nå litt koselig det også. Anonymkode: 63450...290 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #78 Skrevet 11. august 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror kanskje du burde prøve å være litt overalt. Du vil alltid møte på de som er useriøse, commitment issues, ikke liker deg osv. Du skrev at nettdating ikke var for deg, men jeg tror faktisk man må gi av seg selv og lete for å finne noen. Så burde man kanskje tenker over kravene sine til en mann. Noen jenter har veldig spesifiserte ønsker, og da blir det vanskelig. Jeg har for eksempel en venninne som ønsker en mann som er halvt Islandsk, har to søstre han har god kontakt med, leilighet, utdannelse, er blond og blå øyne - altså da blir utvalget for henne ganske minimalt til slutt. Noen kvinner er også på jakt etter menn som kanskje ikke blir typisk tiltrekkt av dem. Ser du etter en mann som er tro kopi av deg selv, så vil du også få problemer med å finne en mann som blir forelsket i deg- litt vanskelig å bli forelsket i noen som ikke er annerledes. Så er datinganske perioden også mye med tålmodighet. Det er vanlig å lete i ett par år før man finner sin sjelevenn. Slik at det er viktig å ta det med ro, ikke overanalysere de som er der foran deg og også date flere. Du skriver at du liker å lese,hagearbeid, fotball osv. Det er jo også aktiviteter hvor man ikke møter menn. Du bør også oppsøke arenaer hvor menn er. Hvorfor ikke melde seg inn i noe/jobbe som frivillig? Dra på fjellturer er også ett sted hvor man kan møte menn. Har du hodet ned i plantene så hjelper jo ikke det så mye. Tror dessuten man burde være åpen. Noen leter etter spesifikke menn, og derfor går glipp av endel gode menn. Du burde tenke over hvilke krav du har til han også. Kanskje du får litt bedre utvalg da. du sier at du er over gjennomsnittet pen. Vil det si at du også kun leter etter menn som er det ? Tror det også kan begrense deg litt. Man må huske på at menn har forskjellig smak på kvinner, og at noen føler de er penere enn hva de er. Slik at du også ser muligheten ved å finne en man som kanskje ikke er typisk hunk. Poenget er hvertfall ; tenk over om kravene dine begrenser deg? Hva var problemet med de du møtte? Kan du ha noe å jobbe med ? Og viktigst; er du virkelig ute der? Og husk at det tar tid. Tror du drømmemannen kommer i løpet av 4 måneder, så tror jeg man blir litt umotivert også. Ting tar tid. Anonymkode: 86fc9...284 Du har noen gode poenger! Spesielt det siste du skrev, om at det tar tid.. Jeg gikk jo ut av et forhold for bare 5 mnd siden og må nok påberegne at det tar en god del mer tid før jeg møter noen... Ts Anonymkode: 03c01...84f 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #79 Skrevet 11. august 2017 GAD det er ingenting som er bra nok for noen lenger jo, hvorfor skal folk gjøre noe som helst for å gjøre seg mer interessant for andre? mennesker skal gjøre noe for seg selv, de har rett til og bli likt for den de er. Gode verdier og intigritet er gull verdt i dette samfunnet der det bare stilles krav, krav og mer krav. Anonymkode: d1932...fb5
AnonymBruker Skrevet 11. august 2017 #80 Skrevet 11. august 2017 19 timer siden, abn skrev: Vi seriøse menn finnes Har ikke møtt 1. Kun kropp de vil ha. Anonymkode: d1932...fb5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå