Gå til innhold

Hvor finne en mann?!?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tinder! Datet en kjempesnill mann på 41. Ble ikke oss da. Jeg er 28 år. Vet ikke om aldersforskjell ble for stor. Han har tenåringsbarn, bra jobb og ser bra ut for alderen. Vi var vel ikke på samme nivå her i livet egentlig:) 

Anonymkode: 52c4b...015

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiller ingen rolle noen av de tingene  du nevte 

Så rett på sak. Er du pen nok? Deilig nok? Attraktiv? Vis ja så har du god sjangs og må bare treffe menn på en sosial arena. Byn f.eks

Så lenge du er økonomisk selvstendig og har noenlunde grei personelighet er det dessverre utseende som teller mest

Hva forhold du har til familien din, om du leser bøker og opptatt av samfunn og politikk spikler ingen rolle

Anonymkode: 8a8dc...df0

Ok det mener du, men jeg klarer ikke helt å tro på at dette er virkeligheten? Både helt normalt pene og mindre pene folk får seg kjærester hver eneste dag. 

Og hvis det kun var de deilige og sexy damene som fikk seg menn, så hadde jo veldig mange menn vært single?

De fleste er jo helt gjennomsnittlige utseendemessig. Og med det mener jeg at de ikke er sånn miste-pusten-vakker. Det er ikke jeg heller, bare så det er sagt😁 ts 

Anonymkode: 03c01...84f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Når TS har utseende med seg, holdningene med seg og karrièren er bare et pluss, vel da er det kanskje personligheten som trekker ned?

Anonymkode: 6f0c7...cbb

AnonymBruker
Skrevet

For en deprimerende tråd. Jeg tror jeg skal skaffe meg noen issues som menn på min egen alder. At dette er alt menn på min alder ser etter i kvinner er nitrist, og jeg er lite ivrig på eldre menn som har barnebarn som tar meg fordi jeg har bedre utseende en 50 år gamle damer. Det er ikke akkurat kjærlighet. Rødvin, masse, nå. Alkoholisme here I come..

Kvinne 38

Anonymkode: 9bd18...01f

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når TS har utseende med seg, holdningene med seg og karrièren er bare et pluss, vel da er det kanskje personligheten som trekker ned?

Anonymkode: 6f0c7...cbb

Vel, det er nok flere sider med meg som ikke er positive, som med alle andre. Jeg har heller ikke fremhevet karrieren min annet enn å skrive at jeg er utdannet. Jeg har 4 års utdannelse og en vanlig jobb med middels lønn.

Poenget mitt var ikke at jeg er feilfri, fantastisk og smoking hot. 

Poenget mitt var at jeg er en normal person som har livet greit nok på stell og jeg har et utseende som appellerer til mange menn, det er vel lov å si det uten at jeg er innbilsk og selvdigger? Skal jeg lyve og si at jeg er uattraktiv, stygg og fæl da?

Og jo, utseendet teller på en eller annen måte for de aller fleste, derfor jeg nevnte det....

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For en deprimerende tråd. Jeg tror jeg skal skaffe meg noen issues som menn på min egen alder. At dette er alt menn på min alder ser etter i kvinner er nitrist, og jeg er lite ivrig på eldre menn som har barnebarn som tar meg fordi jeg har bedre utseende en 50 år gamle damer. Det er ikke akkurat kjærlighet. Rødvin, masse, nå. Alkoholisme here I come..

Kvinne 38

Anonymkode: 9bd18...01f

I feel ya.. Ts.

• Liker 3
Skrevet
23 minutter siden, canacas skrev:

Tipper du tenkte du skrev et sabla godt innlegg her nå. Men du gjorde ikke det. Prøv gjerne igjen. 

Det hjelper ikke å være bitter i forhold til hva menn ser etter og finner attraktivt.

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok det mener du, men jeg klarer ikke helt å tro på at dette er virkeligheten? Både helt normalt pene og mindre pene folk får seg kjærester hver eneste dag. 

Og hvis det kun var de deilige og sexy damene som fikk seg menn, så hadde jo veldig mange menn vært single?

De fleste er jo helt gjennomsnittlige utseendemessig. Og med det mener jeg at de ikke er sånn miste-pusten-vakker. Det er ikke jeg heller, bare så det er sagt😁 ts 

På den annen side er det nok av menn som får seg kvinne selv om de ikke når spesielt høyt opp i forhold til hva kvinner etterspør og finner attraktivt. Dette er bare ønsker, ikke forutsetninger skrevet i stein. De fleste forstår jo at de er nødt til å fire litt på kravene hvis de ikke får det de aller helst vil ha.

AnonymBruker
Skrevet

I din alder er faktisk de fleste bra menn tatt ja. De fleste menn og kvinner etablerer seg med kjæreste og familie innen 30 år og i starten av 30 årene. Det er selvfølgelig noen bra, som bare har vært uheldige og for eksempel skilt fra den man først har etablert seg med sånn som deg, men de er vanskelig å finne.. 

Jeg syntes du høres ut som en kjempe smart, bra og flott dame med gode holdninger og interesser og ønsker deg lykke til uansett! :) 

Anonymkode: 3ca57...c8a

• Liker 5
Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for et seriøst og ærlig svar!

Hva ser menn i den alderen etter? Vær gjerne så ærlig som du får blitt 😉

Jeg har nok ikke gått aktivt inn for å treffe noen fordi jeg vet ikke hvor/hvordan. 

Før møtte jeg lettere mennesker gjennom venner, jobb, ute på byen etc.

Har sjekket innom sukker, tinder, og er på byen en gang i blant. Er lite å hente. Nettdating ligger ikke for meg uansett.

Hei!

Det er nok veldig individuelt hva menn ser etter i kvinner, så her skal jeg ikke prøve meg på noe generalisering. Spør du ti menn kan du få ti forskjellige svar. Men det trenger ikke å være så mye. Det er vel ikke tatt fra løse luften at menn ofte kan være litt mer "enkle" enn kvinner.

Jeg vet jeg generaliserte ovenfor med å påpeke at de fleste ikke brydde seg om en del som var listet opp, fordi DET er mer en sannhet.

Å ta I bruk nettdating er helt klart kvinners marked. Med de forutsetningene du beskriver vil du være veldig "attraktiv" på nettdatemarkedet. Ulempen her er at det kan være veldig vanskelig for deg å luke ut de "useriøse" nettopp for at de kan fremstå som seriøse. 

Jeg vet Tinder har et rykte for seg å være en sexapp, men jeg føler det er mer seriøse der i den alderen du er i.

På sukker tror jeg det er enda lettere for deg å luke ut hva du er ute etter, men ulempen med sukker er at menn du avviser som skriver til deg fort kan bli furtene. På tinder så velger du jo selv hvem du eventuelt vil ha kontakt med.

Du vil finne en del menn både på tinder og sukker som kun er ute etter sex og det er her det kan være vanskelig å luke. Disse mennene er ofte attraktive og vet akkurat hva du vil høre. De kan også fremstå som seriøse. Det er på dette punktet en del kvinner brenner seg. Når de kommer på nettdating så får de så mye responds at de føler de kanskje er mer attraktive enn i real life, nettopp pga oppmerksomhet fra de som kun er ute etter sex (og ser bra ut). Så ender de opp med å brenne seg gang på gang.

Det er disse kvinnene som ofte klager over at "alle menn er drittsekker" osv som du kan lese om her inne.

Men med litt sunn fornuft luker du disse ut etterhvert :)

De beste og mest seriøse mennene som fremdeles er single i denne i aldersgruppa er kanskje de mer tafatte mennene. Dette fordi de er dårlig på å gjøre fremstøt eller "konkurrere" om en kvinne. Disse forblir single fordi de er tafatte. Kvinner tar sjeldent kontakt og det blir oppfattet som de ikke er interesserte.

De tre "beste", snilleste og mest empatiske i min vennegjeng er også de tre mest tafatte når det gjelder å gjøre fremstøt. Derfor forblir de også single.

Det å være tafatt når det gjelder sjekking er jo en kvalitet de fleste kvinner ikke ønsker, men dette betyr jo ikke at mannen er tafatt på andre områder. Disse kategoriserer jeg også som de som har minst sjanse til å være utro.

Jeg skjønner veldig godt at du ønsker å utelukke nettdating, det er en helt annen arena. Jeg er mann og har ingen lyst til å "konkurrere" på nett. Dessuten blir det veldig mye filtrering på feil premisser. På nettdating kan man ofte finne en ting som gjør at du dropper vedkommende med en gang, mens i det virkelige liv hadde du fint oversett dette pga andre kvaliteter.

Personlig tror jeg nettdating har gjort det "vanskligere" å finne kjæreste enn tidligere, da det nå er mye mer overfladisk og "bruk/kast" mentalitet. Det positive er at det er helt klart mye lettere å treffe folk. Så det er fordeler og ulemper.

Jeg synes uansett ikke du skal gi opp. De som virkelig ønsker kjæreste lykkes veldig ofte på nettdating er mitt inntrykk. Det er vel heller de som ikke helt hva de vil, eller håper det skal dukke opp noe bedre på neste kandidat som ofte mislykkes.

Dette var bare min subjektive mening og det er helt sikkert flere som er uenig med meg.

PS! Bor du i typ storby eller lite sted? Tinder/Sukker er helt klart størst i Oslo omegn.

Endret av Mr_Kindle
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Mr_Kindle skrev:

Hei!

Det er nok veldig individuelt hva menn ser etter i kvinner, så her skal jeg ikke prøve meg på noe generalisering. Spør du ti menn kan du få ti forskjellige svar. Men det trenger ikke å være så mye. Det er vel ikke tatt fra løse luften at menn ofte kan være litt mer "enkle" enn kvinner.

Jeg vet jeg generaliserte ovenfor med å påpeke at de fleste ikke brydde seg om en del som var listet opp, fordi DET er mer en sannhet.

Å ta I bruk nettdating er helt klart kvinners marked. Med de forutsetningene du beskriver vil du være veldig "attraktiv" på nettdatemarkedet. Ulempen her er at det kan være veldig vanskelig for deg å luke ut de "useriøse" nettopp for at de kan fremstå som seriøse. 

Jeg vet Tinder har et rykte for seg å være en sexapp, men jeg føler det er mer seriøse der i den alderen du er i.

På sukker tror jeg det er enda lettere for deg å luke ut hva du er ute etter, men ulempen med sukker er at menn du avviser som skriver til deg fort kan bli furtene. På tinder så velger du jo selv hvem du eventuelt vil ha kontakt med.

Du vil finne en del menn både på tinder og sukker som kun er ute etter sex og det er her det kan være vanskelig å luke. Disse mennene er ofte attraktive og vet akkurat hva du vil høre. De kan også fremstå som seriøse. Det er på dette punktet en del kvinner brenner seg. Når de kommer på nettdating så får de så mye responds at de føler de kanskje er mer attraktive enn i real life, nettopp pga oppmerksomhet fra de som kun er ute etter sex (og ser bra ut). Så ender de opp med å brenne seg gang på gang.

Det er disse kvinnene som ofte klager over at "alle menn er drittsekker" osv som du kan lese om her inne.

Men med litt sunn fornuft luker du disse ut etterhvert :)

De beste og mest seriøse mennene som fremdeles er single i denne i aldersgruppa er kanskje de mer tafatte mennene. Dette fordi de er dårlig på å gjøre fremstøt eller "konkurrere" om en kvinne. Disse forblir single fordi de er tafatte. Kvinner tar sjeldent kontakt og det blir oppfattet som de ikke er interesserte.

De tre "beste", snilleste og mest empatiske i min vennegjeng er også de tre mest tafatte når det gjelder å gjøre fremstøt. Derfor forblir de også single.

Det å være tafatt når det gjelder sjekking er jo en kvalitet de fleste kvinner ikke ønsker, men dette betyr jo ikke at mannen er tafatt på andre områder. Disse kategoriserer jeg også som de som har minst sjanse til å være utro.

Jeg skjønner veldig godt at du ønsker å utelukke nettdating, det er en helt annen arena. Jeg er mann og har ingen lyst til å "konkurrere" på nett. Dessuten blir det veldig mye filtrering på feil premisser. På nettdating kan man ofte finne en ting som gjør at du dropper vedkommende med en gang, mens i det virkelige liv hadde du fint oversett dette pga andre kvaliteter.

Personlig tror jeg nettdating har gjort det "vanskligere" å finne kjæreste enn tidligere, da det nå er mye mer overfladisk og "bruk/kast" mentalitet. Det positive er at det er helt klart mye lettere å treffe folk. Så det er fordeler og ulemper.

Jeg synes uansett ikke du skal gi opp. De som virkelig ønsker kjæreste lykkes veldig ofte på nettdating er mitt inntrykk. Det er vel heller de som ikke helt hva de vil, eller håper det skal dukke opp noe bedre på neste kandidat som ofte mislykkes.

Dette var bare min subjektive mening og det er helt sikkert flere som er uenig med meg.

PS! Bor du i typ storby eller lite sted? Tinder/Sukker er helt klart størst i Oslo omegn.

Er du selv i TS alder og kvinne? Hvordan ellers vet du at kandidater i "hennes alder" er mer seriøse? De av som har prøvd kan glatt tilbakevise den påstanden. 

Anonymkode: 793a2...3d9

• Liker 1
Skrevet

Til TS ikke hør på alle som skal være negative. Finnes selvsagt slike menn du ønsker og om du fortsetter å lete så får du en også.

• Liker 7
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du selv i TS alder og kvinne? Hvordan ellers vet du at kandidater i "hennes alder" er mer seriøse? De av som har prøvd kan glatt tilbakevise den påstanden. 

Anonymkode: 793a2...3d9

Hei! Her har det nok skjedd en misforståelse. Jeg er litt usikker på hva du sikter til. Hvis du sikter til hva jeg skriver om Tinder, så er mitt intrykk at det brukes mer som sexapp i aldersgruppen 20-25 enn foreks 35-40. Det kan godt hende andre har andre erfaringer rundt dette. Selvsagt finnes det de som kun er ute etter sex i 35-40 også. Disse beskriver jeg også ovenfor. 

Endret av Mr_Kindle
Skrevet

Bortsett fra at jeg ikke har sjans på over gjennomsnittet pene kvinner på 37 som ser ti år yngre ut enn de er, så hadde jeg vært en perfekt match for deg! 😜

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spiller ingen rolle noen av de tingene  du nevte 

Så rett på sak. Er du pen nok? Deilig nok? Attraktiv? Vis ja så har du god sjangs og må bare treffe menn på en sosial arena. Byn f.eks

Så lenge du er økonomisk selvstendig og har noenlunde grei personelighet er det dessverre utseende som teller mest

Hva forhold du har til familien din, om du leser bøker og opptatt av samfunn og politikk spikler ingen rolle

Anonymkode: 8a8dc...df0

Tragisk at en fjoms som deg tror han snakker på vegne av alle menn. SELVSAGT spiller det noen rolle hva slags personlighet dama har. Forholdet til familien er også av vesentlig betydning. At dama har interessert som matcher mine kommer høyt opp, og ellers at hun har et interessant liv for seg selv. At hun er samfunnsengasjert og har sine meninger betyr mye for oppegående menn. Men fra det selskapet er jo du ekskludert.

• Liker 7
Gjest Herr Heftig
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir gal og sprø.

Er alle bra menn tatt?

Jeg er 37 år, har ett barn på 11 år, leilighet, bil, utdannelse, jobb, godt forhold til familien min, er snill, reflektert, leser bøker, opptatt av samfunn og politikk og kunst, vokst opp i ressurssterkt hjem, glad i dyr og barn, utseende over snittet og ser 10 år yngre ut enn jeg er. 

Hvor finner man en mann som vil noe seriøst, har gode verdier og holdninger, ikke er psycho eller ser ut som draugen?

At du har barn på 11 er et kjempeminus for alle som ikke selv har barn. Menn bryr seg ikke om du har bil og leilighet. At du har et godt forhold til familien din kan likegjerne være negativt som positivt, ettersom mange menn vil ha så lite som mulig med svigerfamilien å gjøre.

At du er snill, reflektert, leser bøker og er opptatt av samfunn og politikk, og kunst teller bare positivt hvis han er enig i dine konklusjonene dine. Det er bedre å date ei som ikke har noen meninger enn å date en med forskjellige verdier.

Å være glad i dyr og barn er vel et minstekrav.

Du gjør litt samme øvelsen som de såkalte "nice guy'ene" gjør. For kvinner heter dette "basic bitch". Basert på det du skriver her, kan jeg ikke se at du har noe å komme med som ikke 100 000 andre norske kvinner også kan tilby. Hva gjør du for at menn skal falle for deg? Det er ingen som kommer til å falle for leiligheten eller bokhylla di. Og selv om man blir tiltrukket av utseende så blir man ikke forelsket i en person ene og alene på grunn av det.

Hva med å skaffe deg noen hobbier som kan gjøre deg til en mer interesant person for menn?

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Herr Heftig skrev:

At du har barn på 11 er et kjempeminus for alle som ikke selv har barn. Menn bryr seg ikke om du har bil og leilighet. At du har et godt forhold til familien din kan likegjerne være negativt som positivt, ettersom mange menn vil ha så lite som mulig med svigerfamilien å gjøre.

At du er snill, reflektert, leser bøker og er opptatt av samfunn og politikk, og kunst teller bare positivt hvis han er enig i dine konklusjonene dine. Det er bedre å date ei som ikke har noen meninger enn å date en med forskjellige verdier.

Å være glad i dyr og barn er vel et minstekrav.

Du gjør litt samme øvelsen som de såkalte "nice guy'ene" gjør. For kvinner heter dette "basic bitch". Basert på det du skriver her, kan jeg ikke se at du har noe å komme med som ikke 100 000 andre norske kvinner også kan tilby. Hva gjør du for at menn skal falle for deg? Det er ingen som kommer til å falle for leiligheten eller bokhylla di. Og selv om man blir tiltrukket av utseende så blir man ikke forelsket i en person ene og alene på grunn av det.

Hva med å skaffe deg noen hobbier som kan gjøre deg til en mer interesant person for menn?

Jeg vil gjerne finne en mann som har mange av de samme interessene som meg og som kommer fra en noenlunde lik oppvekst og bakgrunn som meg. Det vil si at jeg foretrekker en som liker å lese, som følger med på nyheter og har litt tanker og meninger om samfunn og det som skjer i verden. 

Hvilke hobbyer gjør meg mer interessant da mener du? Blir jo litt krampaktig å tilegne meg interesser jeg ikke har for å bli bedre likt? Jeg liker friluftsliv, ala skiturer og fjellturer, hytteturer o.l. Jeg spiller et instrument, jeg maler/tegner, ser på serier/film, går på konserter, hagearbeid, tar et språkkurs, og spiller fotball når jeg har tid. 

Synes selv dette er varierte hobbyer og interesser og forventer ikke at en kjæreste skal like alle de samme tingene, men noe av det hadde vært fint om vi kunne dele.

I fare for å igjen fremstå innbilsk og selvgod så har jeg aldri i mitt voksne liv hatt problemer med å få oppmerksomhet fra menn. Og dét er ikke basert på at jeg er noen superhot Megan Fox. Men jeg opplever at utseendet mitt er det som først gjør at de tiltrekkes men at det som regel er det at jeg har en litt "annerledes" personlighet som gjør at de vil noe mer.

Problemet er at det er vanskelig å treffe menn som jeg ønsker å skape et liv og en fremtid med, uten at jeg synes at mine krav er urimelige. Fordi det virker som de aller fleste på min alder som har det jeg ønsker meg, er etablert i et forhold/ekteskap nå. Samtidig innbiller jeg meg at det sitter en god del interessante single menn i 30-åra der ute, som ikke er på sukker eller byn.. Hvordan skal man inne hverandre.. :laugh:

Angående det at jeg har et barn så er er min erfaring at menn ofte er mye mer "åpen" for stefarrollen enn det kvinner er for å bli stemor. Menn ser gjerne ikke på det som et minus, de er mer sånn "det går nok fint" og overtenker ikke så mye.. Og som noen andre nevnte, jeg har kun ett barn, veldig mange har to eller tre... Og jeg er så klart innstilt på at en fremtid kjæreste også har barn fra før. Min forrige kjæreste hadde barn og det var i grunnen bare positivt da vi begge forsto på samme plan hva foreldrerollen innebærer. 

AnonymBruker
Skrevet

Hallo, man kan vel bedømme selv hvor gammel man ser ut. Feks hvis man jevnlig må vise leg på polet, vet man jo at de spør alle de som de tror er rundt 25-30. Hilsen dame (40)) 😎

Anonymkode: 20955...95c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hallo, man kan vel bedømme selv hvor gammel man ser ut. Feks hvis man jevnlig må vise leg på polet, vet man jo at de spør alle de som de tror er rundt 25-30. Hilsen dame (40)) 😎

Anonymkode: 20955...95c

Støttes, jeg har aldri opplevd å _ikke_ bli spurt om leg på både polet og matbutikken, og på byen.. Uten unntak. Selv om mine venninner slipper inn/får kjøpt uten leg før og etter meg i køen, jeg blir alltid spurt. Fikk også barnebillett på bussen da jeg ikke hadde bil, altså frem til jeg var 28.

Kollegene mine trodde jeg var i midten av 20åra før de visste alderen min. Alle jeg møter som gjetter alderen min tipper mellom 24 og 28..

Vet om flere kvinner og menn som ser mye yngre ut enn de er, er vel ikke så utenkelig det... Hilsen ts.

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, canacas skrev:

De finnes ikke. Menn på vår alder, som er single, drukner i issues og forpliktelsesangst. De lar heller en god greie passere, enn å jobbe med seg selv. Sorry.  :)

Hva legger du i forpliktelsesangst?

Anonymkode: 2f710...f63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...