Gå til innhold

Bli eller gå i forholdet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Vi har vært sammen 4 år, jeg er 26 - han 30. For meg er det viktig å få barn, en gang. Aller helst, om ikke alt for mange år. Han har hele tiden sagt at han ikke vet hvilken dag han våkner og får lyst på barn, men han vil ha barn en gang...

For meg begynner dette å bli vanskelig å forholde seg til. 

Kan dere hjelpe meg med noen tanker? Står så fast, så vil gjerne høre andres synspunkt på situasjonen.. Hva hadde du gjort?

Anonymkode: 041af...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde gått. Han er 30 år, dere har vært sammen i 4 år alt. 

Anonymkode: 7ebde...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Vi har vært sammen 4 år, jeg er 26 - han 30. For meg er det viktig å få barn, en gang. Aller helst, om ikke alt for mange år. Han har hele tiden sagt at han ikke vet hvilken dag han våkner og får lyst på barn, men han vil ha barn en gang...

For meg begynner dette å bli vanskelig å forholde seg til. 

Kan dere hjelpe meg med noen tanker? Står så fast, så vil gjerne høre andres synspunkt på situasjonen.. Hva hadde du gjort?

Anonymkode: 041af...b3e

Jeg og samboeren er 24 år gamle, og for ett år siden følte jeg meg gradvis klar for barn. På det tidspunktet var ikke han på samme sted, og var mer "kanskje om noen år"/"på et tidspunkt", men han var ikke klar. Nå, et år senere, er vi prøvere. Men igjen, så er vi 24 år... Har vært sammen i fem år, fire år da jeg begynte å dele ønsket om barn. Hvor lenge har dere snakket om det? Kanskje han bare trenger modning? 

Om dere har snakket om det i 1-2 år og han fremdeles ikke føler mer på lysten, samtidig som du bare blir mer og mer klar, ville jeg hatt en veldig åpen samtale om nettopp det. Jeg hadde flere samtaler med samboeren underveis om at jeg synes det var vanskelig å forholde seg til at han ikke var på samme sted som meg, fordi jeg følte der var en ubalanse i forholdet - samtidig respekterte jeg at han synes at det var like vanskelig at jeg ikke var på bølgelengde med han. Om du ikke har vært så spesifikk før, kan kanskje det være en idé? Forklare at det er vanskelig for deg å være i et forhold der du ikke føler at dere er på bølgelengde, og at du helt ærlig ikke ser for deg å vente i mye lenger tid før du ønsker å bli gravid. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du poster dette på dette underforumet som er fylt av kvinner med et høyt ønske om å få barn, så vil du få svar som preges av dette...

For meg så høres det ut som om dere egentlig er enige. Begge har lyst på barn, men ikke akkurat nå. Hva er det du ønsker han skal si da - gi deg et definitivt svar at om så og så mange år så begynner dere å prøve? Jeg skjønner ikke at dette er slå-opp-grunn, med mindre at det er mange andre ting som ikke fungerer i forholdet.

Anonymkode: a349b...a1d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er 26 år, hvorfor har du det så travelt? Han vil jo ha barn, han har bare ikke kommet dit at han er klar enda.. Om du elsker ham og kan se for deg et liv med ham (noe jeg regner med at du kan, ettersom du vil ha barn med ham), ville jeg definitivt blitt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk todelt. En del av meg sier: "du er fortsatt ung, løp ut og finn deg en mann som sier han vil lage barn med deg! Gå fra denne mannen!"

En annen side kjenner meg veldig igjen.  Jeg brukte såå lang tid på å få mannen min med på å lage barn, men nå er han endelig med på det. Han har også snakket som det var frem i tid siden vi ble sammen og der var en stor omstilling for han å prøve, men nå er vi i gang og jeg er såå glad jeg ventet!

Anonymkode: 8865c...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv å ha en samtale og finn ut hva han føler må være på plass først. Vil han ha bedre økonomi, reise til drømmemålet, feste ferdig, eller annet? Da blir det kanskje noe mer konkret å forholde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...