Gå til innhold

Har man ikke rett til å få stengt en tråd om seg selv?

agnesbjercke

Anbefalte innlegg

Om man blir diskutert her på KG og har en egen tråd med feks SITT navn som er tydlig rettet mot en selv. Hvor alt fra måltider til kropp blir diskutert. Har man ingen rettigheter?? Kan man ikke kreve å få den slettet?

Ja det kommer alltids nye.. Ja mange av dere mener offentlige personer må tåle det osv.. men svar kun på spørsmålet er dere snille.. Trenger ikke bli diskusjon om hvorvidt man må finne seg i det eller ei.. Men har man virkelig ingenting man skulle sagt? Man har jo ikke godkjent at kvinneguiden får ha noe om seg selv her? 
Mulig jeg spør dumt å at det er selvfølgelig å skulle få diskutere Gud og hvermann men... :question:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det er en tråd som går direkte på person vil jeg tro det, men dersom man fronter noe med sin person men det er et firma bak som tjener gode penger, tror jeg at man må akseptere at det blir diskutert. Men med streng modering, naturligvis. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man f.eks en blogger, som åpenbart trenger omtale for å få klikk og tjene penger, så er det nesten gull verdt å få en egen tråd på kg. :fnise: 

Da ber man ikke om å få den slettet. Noen er kanskje til og med innom og oppretter tråder selv eller skriver i dem for å få enda mer oppmerksomhet. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Veslefrikk skrev:

Er man f.eks en blogger, som åpenbart trenger omtale for å få klikk og tjene penger, så er det nesten gull verdt å få en egen tråd på kg. :fnise: 

Da ber man ikke om å få den slettet. Noen er kanskje til og med innom og oppretter tråder selv eller skriver i dem for å få enda mer oppmerksomhet. 

Mye mulig, men det er ikke spørsmålet! :)
(ikke frekt ment <3 )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, agnesbjercke skrev:

Mye mulig, men det er ikke spørsmålet! :)
(ikke frekt ment <3 )

Det er greit, men når du spør her inne så er det ikke til å unngå at det blir en diskusjon om det. 

Spør heller på Ris og ros så får du sikkert svar av noen som vet. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil si at det handler om  at vi har ytringsfrihet  vi har i dette landet.  Dersom man ikke ønsker å bli diskutert burde man holde seg unna det offentlige rom.

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt innafor å kunne bruke kg til å diskutere folk som bevisst velger å stenge muligheten for andre til å stille kritiske spørsmål til de, kun for at se selv skal kunne fremstå som perfekte. De er minst like feige som alle som kommenterer anonymt. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna Nas

Ris og ros er nok stedet for spørsmål og svar om sensurmuligheter og Kvinneguidens retningslinjer, men det er i alle fall iht Kvinneguidens retningslinjer ikke lov til å diskutere kropp, som du nevner som eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du starter tråden på Rampelyset og har fremhevet i tråder her at du er en blogger selv, så regner jeg med at det mangler en opplysning i innlegget ditt: er navnet som diskuteres i trådene du viser til også bloggnavn?

Om man gir bloggen sin sitt eget folkeregistrerte navn, slik mange bloggere gjør, så kan det jo ikke innebære at dette sammenfallet skal skape et slags veto mot å diskutere bloggen i offentligheten, hvis den altså er offentlig tilgjengelig. Bloggen blir jo ikke identisk med personen selv om den gis samme navn.

Ellers sier jeg som de øvrige her: Det er forumsreglene på KG som gjelder mht spørsmålet ditt, og tråden bør flyttes til Ris og ros.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orfeus
4 timer siden, agnesbjercke skrev:

Om man blir diskutert her på KG og har en egen tråd med feks SITT navn som er tydlig rettet mot en selv. Hvor alt fra måltider til kropp blir diskutert. Har man ingen rettigheter?? Kan man ikke kreve å få den slettet?

Ja det kommer alltids nye.. Ja mange av dere mener offentlige personer må tåle det osv.. men svar kun på spørsmålet er dere snille.. Trenger ikke bli diskusjon om hvorvidt man må finne seg i det eller ei.. Men har man virkelig ingenting man skulle sagt? Man har jo ikke godkjent at kvinneguiden får ha noe om seg selv her? 
Mulig jeg spør dumt å at det er selvfølgelig å skulle få diskutere Gud og hvermann men... :question:

Jeg lurer virkelig på hvorfor det er så mange som har behov for å legge ut privatlivet sitt på nettet, og så vil de likevel ikke at noen skal se det og snakke om det.

Jeg lurer også på årsaken til at du starter denne tråden under fullt navn; er du blogger og har en blogg ved dette navnet? 

Setningen jeg har uthevet forstår jeg ikke helt, men tror du mener at det ikke er lov å lage reklame for egen blogg på Kvinneguiden? Men, det er jo det du gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Det er bare å lese forumsreglene: det er lov å diskutere bloggere, såfremt det ikke bryter øvrige forumsregler. Det er altså ikke lov med trakassering, trusler, krenkelser, injurier, spekulasjoner, ryktespredning og en rekke andre ting. Nå har ikke jeg sett noen tråder om deg, men jeg googlet navnet ditt, så jeg antar at du er den bloggeren som du utgir deg for å være i brukernavnet ditt. Hvis du mener det er forumsregler som brytes i trådene du leser om deg selv eller andre, så rapporter dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Aricia skrev:

Siden du starter tråden på Rampelyset og har fremhevet i tråder her at du er en blogger selv, så regner jeg med at det mangler en opplysning i innlegget ditt: er navnet som diskuteres i trådene du viser til også bloggnavn?

Om man gir bloggen sin sitt eget folkeregistrerte navn, slik mange bloggere gjør, så kan det jo ikke innebære at dette sammenfallet skal skape et slags veto mot å diskutere bloggen i offentligheten, hvis den altså er offentlig tilgjengelig. Bloggen blir jo ikke identisk med personen selv om den gis samme navn.

Ellers sier jeg som de øvrige her: Det er forumsreglene på KG som gjelder mht spørsmålet ditt, og tråden bør flyttes til Ris og ros.

Hun har sin egen blogg med meget få lesere. Å siste innlegg omhandler så klart om oss ille mennesker på kvinneguiden som sitter dag ut og dag inn og rakker ned på andre😊.

Endret av Lapper
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orfeus
18 timer siden, Lapper skrev:

Hun har sin egen blogg med meget få lesere. Å siste innlegg omhandler så klart om oss ille mennesker på kvinneguiden som sitter dag ut og dag inn og rakker ned på andre😊.

Ja, ser man det. Det var altså kun et PR-stunt fra enda en husmor-rosa-blogger. Hun kan få ha bloggen sin i fred for meg, skal ikke forstyrre :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, orfeus skrev:

Ja, ser man det. Det var altså kun et PR-stunt fra enda en husmor-rosa-blogger. Hun kan få ha bloggen sin i fred for meg, skal ikke forstyrre :briller:

Jeg kommer heller ikke til å klikke meg inn på den bloggen. Liker ikke egenreklmen som bloggerne holder på med

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ingenting2
1 time siden, orfeus skrev:

Meg og :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2017 den 17.44, orfeus skrev:

Jeg lurer virkelig på hvorfor det er så mange som har behov for å legge ut privatlivet sitt på nettet, og så vil de likevel ikke at noen skal se det og snakke om det.

Jeg lurer også på årsaken til at du starter denne tråden under fullt navn; er du blogger og har en blogg ved dette navnet? 

Setningen jeg har uthevet forstår jeg ikke helt, men tror du mener at det ikke er lov å lage reklame for egen blogg på Kvinneguiden? Men, det er jo det du gjør?

starter denne tråden under fullt navn???
Profilen min her på KG heter jeg det og her på rampelyset kan man ikke legge ut anonymt?? Så du tar nok feil.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2017 den 18.00, Lapper skrev:

Nei nå får du gi deg.. Antagelser som det er bare tøys.. Altså jeg er ikke engang aktiv på bloggen, så bare slapp av... Prøver ikke oppnå noe med det. Det er bare ett enkelt spørmål.
hadde jeg kunne lagt ut anonymt hadde jeg gjerne gjort det..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det skilles mellom offentlige personer og privatpersoner. Nå vet jeg ikke hvem person dette gjelder, men om det er deg selv, så virker det jo som du ønsker å være en offentlig person siden du bruker ditt fulle navn som nick?

Forstår at det kan være kjipt!  Folk legger seg opp i veldig mye rart, og det er ikke gøy med spekulasjoner om en selv som kan gi feil fokus, dårlig rykte eller lignende. Men sånt bør man tenke på før man velger å promotere seg selv som offentlig person. Man har også valget med å ha en anonym blogg og et pseudonym som nick.

Endret av Nuddelkopp
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...