AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #41 Skrevet 7. august 2017 3 timer siden, CaramelDevil skrev: Dersom du virkelig ikke ønsker barnet, kan du ta kontakt med barnevernstjenesten angående å få adoptert bort barnet ditt. Men jeg vil tro at når du kjenner barnet bevege seg i magen din og får det til deg etter fødsel, vil du knytte bånd. Så jeg ville ventet litt med å bestemme noe. Det er ikke gitt at barnet vil bli allergisk. Men allergimedisinene ville jeg ikke tatt under svangerskapet uten å forhørt meg med lege. Hvis vi går for adopsjon vil vi jo gjerne gjøre dette med en gang barnet blir født, litt som ved surrogati. Men man vet jo ikke om barnet blir allergisk.. Så vi må gå litt i tenkeboksen ang dette. Kanskje ikke så dumt å ta kontakt med barnevernet og diskutere mulighetene. Det skader jo ikke. Å gi barnet til en familie som virkelig ønsker seg barn er jo en fin ting. Jeg synes det er vanskelig å si om barnet er ønsket eller ikke, føler hjernen min er helt omtåket av bekymringer akkurat nå. Må få litt tid på oss. Vi har jo lenge vurdert å skaffe et fosterbarn eller være krisehjem. Vi er jo glad i barn. Ts Anonymkode: cbfb7...d66 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #42 Skrevet 7. august 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spiller ingen rolle.. Hundene er livet vårt, vi har mange, vi jobber med dette og vi bruker hele vårt liv på hund og hundesport. Det er ikke snakk om å ha en liten kosehund. Dette er livet vårt! Hele vårt sosiale nettverk osv. Uten hundene ser jeg ingen særlig mening med livet. Jeg hadde blitt dypt dypt ulykkelig uten dem. Så ja, jeg velger hunder over barn, det var derfor vi hadde valgt bort barn. Anonymkode: cbfb7...d66 Beklager å være krass, men da burde du ha tatt abort før 12 uker. For meg virker det som om du er/er på vei inn i en depresjon/svangerskapsdepresjon. Gå til legen!! Alle får livet snudd på hodet når de får barn. Alle. Akkurat nå krisemaksimerer du - det er ikke sikkert barnet blir allergisk engang. Det du skriver er rett og slett ikke helt rasjonelt, men du ser det ikke selv. Gå til legen! Anonymkode: 83265...389 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #43 Skrevet 7. august 2017 Forresten - jeg tipper du driver med hundekjøring? Det er fullt mulig å drive på med det med barn. Barnet kan være med ganske tidlig, og når det blir større, kan det dele hobbyen/livsstilen/interessen deres fullt ut. Anonymkode: 83265...389
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #44 Skrevet 7. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager å være krass, men da burde du ha tatt abort før 12 uker. For meg virker det som om du er/er på vei inn i en depresjon/svangerskapsdepresjon. Gå til legen!! Alle får livet snudd på hodet når de får barn. Alle. Akkurat nå krisemaksimerer du - det er ikke sikkert barnet blir allergisk engang. Det du skriver er rett og slett ikke helt rasjonelt, men du ser det ikke selv. Gå til legen! Anonymkode: 83265...389 Jeg fant det ut for 2 dager siden... I uke 17+ 3 Mens jeg gikk på p sprøyte og legen sa jeg ikke kunne få barn Anonymkode: cbfb7...d66
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #45 Skrevet 7. august 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forresten - jeg tipper du driver med hundekjøring? Det er fullt mulig å drive på med det med barn. Barnet kan være med ganske tidlig, og når det blir større, kan det dele hobbyen/livsstilen/interessen deres fullt ut. Anonymkode: 83265...389 Driver ikke med hundekjøring. Hundene våre bor inne og er som familiemedlemmer. Driver ned kurs og driver med rehabilitering, driver også med trening av redningshunder Anonymkode: cbfb7...d66
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #46 Skrevet 7. august 2017 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis vi går for adopsjon vil vi jo gjerne gjøre dette med en gang barnet blir født, litt som ved surrogati. Anonymkode: cbfb7...d66 Jeg anbefaler deg å sette deg litt inn i hvordan dette fungerer i Norge. Blant annet kan du tidligst gi samtykke til adopsjon når barnet er 2 mnd gammelt, og frem til da har du foreldreansvaret. Barnet bor i beredskapshjem. Du kan også ombestemme deg helt til adopsjonen er gjennomført - og det tar tid. Jeg sier ikke dette for å være slem eller kjip, bare for at du skal forstå at prosessen er veldig komplisert og tung i Norge. Det står ikke lykkelige adoptivforeldre klare når barnet kommer til verden. Anonymkode: da437...86f
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #47 Skrevet 7. august 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg anbefaler deg å sette deg litt inn i hvordan dette fungerer i Norge. Blant annet kan du tidligst gi samtykke til adopsjon når barnet er 2 mnd gammelt, og frem til da har du foreldreansvaret. Barnet bor i beredskapshjem. Du kan også ombestemme deg helt til adopsjonen er gjennomført - og det tar tid. Jeg sier ikke dette for å være slem eller kjip, bare for at du skal forstå at prosessen er veldig komplisert og tung i Norge. Det står ikke lykkelige adoptivforeldre klare når barnet kommer til verden. Anonymkode: da437...86f Dette viste jeg ikke. Det er jo virkelig ikke det beste for barnet. Det beste for barnet er jo å komme til sine endelige foreldre med engang. Får bestille en samtale Anonymkode: cbfb7...d66 1
Mynona Skrevet 7. august 2017 #48 Skrevet 7. august 2017 Tråden er ryddet for hets og svar til dette. Mynona, mod. 1
Carrot Skrevet 7. august 2017 #49 Skrevet 7. august 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjenner jeg allerede syns synd på dette barnet, han eller hun kommer alltid til å bli nedprioritert til fordel for dyr. Anonymkode: ba1c9...4fc Nå må du og andre gi dere - at TS er proaktiv og tenker seg nesten syk på grunna v dette betyr jo nettopp at barnet og dets beste er i hennes og mannens tanker, de vurderer situasjonen sin, livet sitt - fremtiden på alle tenkelige måter. Og det er slett ikke alle som tror at egne barn er den eneste meningen med livet. Det gjør så absolutt ikke hverken TS eller mannen til monstre, tvert imot. Det er mye bedre å vurdere alternativene tidlig enn å få barn og så innse at dette ikke var noe særlig og så skal barnet kanskje måtte "lide" etterpå - så kommentarene om å drepe, nedprioritere osv kan dere spare dere. TS sier ikke at hvis barnet kommer og alt går bra blir det nedprioritert, tvert imot er alle signaler at barnet vil bli inkludert. TS sier at hundene er livet slik de kjenner det og uten dem vil de ikke være hverken lykkelige eller gode foreldre - det er en erkjennesle, ikke en dom. TS - om du vil kan vi god snakke på pm bare ta kontakt. 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #50 Skrevet 7. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg fant det ut for 2 dager siden... I uke 17+ 3 Mens jeg gikk på p sprøyte og legen sa jeg ikke kunne få barn Anonymkode: cbfb7...d66 Ok. Jeg tror rett og slett du må snakke med profesjonelle i stedet for å få hets på forum. Akkurat nå er du i sjokk, det er ikke sikkert du tenker klart i det hele tatt. Du vil høyst sannsynlig ikke få ta senabort, så du må belage deg på at du må føde barnet. Hva som skal skje etterpå, kan du få hjelp til å finne ut av. Det er en enorm omstilling å bli foreldre, og dere har nå blitt kastet ut i en situasjon dere aldri ønsket. Men nå er den her, og dere må gjøre det beste ut av det. Be om hjelp til å sortere tankene - mange av problemene du nå ser for deg, finnes det en løsning på. Du vil også få informasjon og veiledning rundt adopsjon, hvis det er det dere ønsker. Men gi deg selv tid og be om hjelp og rådgiving før du bestemmer deg for noe så drastisk! Det har gått to dager, du har lov til å være fortvilet og forvirret Anonymkode: 83265...389
Minlillelykke Skrevet 7. august 2017 #51 Skrevet 7. august 2017 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Jeg tror rett og slett du må snakke med profesjonelle i stedet for å få hets på forum. Akkurat nå er du i sjokk, det er ikke sikkert du tenker klart i det hele tatt. Du vil høyst sannsynlig ikke få ta senabort, så du må belage deg på at du må føde barnet. Hva som skal skje etterpå, kan du få hjelp til å finne ut av. Det er en enorm omstilling å bli foreldre, og dere har nå blitt kastet ut i en situasjon dere aldri ønsket. Men nå er den her, og dere må gjøre det beste ut av det. Be om hjelp til å sortere tankene - mange av problemene du nå ser for deg, finnes det en løsning på. Du vil også få informasjon og veiledning rundt adopsjon, hvis det er det dere ønsker. Men gi deg selv tid og be om hjelp og rådgiving før du bestemmer deg for noe så drastisk! Det har gått to dager, du har lov til å være fortvilet og forvirret Anonymkode: 83265...389 Av ren nyskjerrighet, får man senabort så sent? I mitt hodet trodde jeg grensen var 16 uker?
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #52 Skrevet 7. august 2017 Utifra hva jeg kan lese på nhi sine sider kan du søke om sen abort, om det er dette du ønsker. Men da ville jeg gjort det umiddelbart. Anonymkode: c20bc...1a3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #53 Skrevet 7. august 2017 1 time siden, Carrot skrev: Nå må du og andre gi dere - at TS er proaktiv og tenker seg nesten syk på grunna v dette betyr jo nettopp at barnet og dets beste er i hennes og mannens tanker, de vurderer situasjonen sin, livet sitt - fremtiden på alle tenkelige måter. Og det er slett ikke alle som tror at egne barn er den eneste meningen med livet. Det gjør så absolutt ikke hverken TS eller mannen til monstre, tvert imot. Det er mye bedre å vurdere alternativene tidlig enn å få barn og så innse at dette ikke var noe særlig og så skal barnet kanskje måtte "lide" etterpå - så kommentarene om å drepe, nedprioritere osv kan dere spare dere. TS sier ikke at hvis barnet kommer og alt går bra blir det nedprioritert, tvert imot er alle signaler at barnet vil bli inkludert. TS sier at hundene er livet slik de kjenner det og uten dem vil de ikke være hverken lykkelige eller gode foreldre - det er en erkjennesle, ikke en dom. TS - om du vil kan vi god snakke på pm bare ta kontakt. Tusen takk Anonymkode: cbfb7...d66
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #54 Skrevet 7. august 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utifra hva jeg kan lese på nhi sine sider kan du søke om sen abort, om det er dette du ønsker. Men da ville jeg gjort det umiddelbart. Anonymkode: c20bc...1a3 Det vil aldri bli innvilget på det grunnlaget der. Det skal tungtveiende grunner til da det tross alt er få uker til barnet kan overleve utenfor magen. Anonymkode: 79e11...df4 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #55 Skrevet 7. august 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vil aldri bli innvilget på det grunnlaget der. Det skal tungtveiende grunner til da det tross alt er få uker til barnet kan overleve utenfor magen. Anonymkode: 79e11...df4 Det er en mulighet ts kan vurdere. Jeg hadde aldri gjort det selv, men vil barnet få det godt med foreldre som ikke ønsker det? Anonymkode: c20bc...1a3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #56 Skrevet 7. august 2017 Oj. Dersom du bestemmer deg for at adopsjon ikke er deres vei å gå, så må du legge disse tankene bam deg og forsøke å planlegge at du skal bli mor. Om barnet blir født mens du er totalt distansert fra det, så er du i gøy risiko for fødselsdepresjon, og det. Kan slå stygt ut for både deg, forholdet, hundene og barnet. Allergi er liten sjans. Jeg har et par allergier og fikk også prematur bed keisersnitt. Keisersnitt sies å øke sjansen for astma og allergier, det samme med prematur. Og vi har mye astma og allergier i familien. Barnet mitt ser helt frisk og koser med dyr støtt. Fordi statistisk sett så er sjansen aller størst for å være helt frisk. En liten sjanse for p trenge medisiner. Aldeles totalt helt mikroskopisk sjanse for at dere må velge mellom barnet og hundene. Gratulerer, du skal bli mor. Og for et heldig barn som får vokse opp med fine, firbeinte søsken! Anonymkode: 5e268...1a1 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #57 Skrevet 7. august 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er en mulighet ts kan vurdere. Jeg hadde aldri gjort det selv, men vil barnet få det godt med foreldre som ikke ønsker det? Anonymkode: c20bc...1a3 Det er jo ikke noe å vurdere om det ikke blir innvilget. TS har nevnt adopsjon som en mulighet. Det er klart abort kunne vært en mulighet om hun fant ut om svangerskapet tidligere, men når man er kommet så langt ut så vil ikke en nemd vurdere frykt for allergi som god nok grunn. Det skal være ganske strengt hvem som får innvilget senabort. Anonymkode: 79e11...df4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #58 Skrevet 7. august 2017 37 minutter siden, Minlillelykke skrev: Av ren nyskjerrighet, får man senabort så sent? I mitt hodet trodde jeg grensen var 16 uker? Senabort innvilges ved alvorlig sykdom hos barnet (kanskje allergi er selvfølgelig ikk nok) eller sykdom/tungtveiende grunner (incest, voldtekt ect) hos mor. Anonymkode: ba1c9...4fc
Minlillelykke Skrevet 7. august 2017 #59 Skrevet 7. august 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Senabort innvilges ved alvorlig sykdom hos barnet (kanskje allergi er selvfølgelig ikk nok) eller sykdom/tungtveiende grunner (incest, voldtekt ect) hos mor. Anonymkode: ba1c9...4fc Så det er ingen grense. Det er flott at et er strengt altså.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #60 Skrevet 7. august 2017 6 minutter siden, Minlillelykke skrev: Så det er ingen grense. Det er flott at et er strengt altså. Grensen er 22 uker. Man ønsket at det skulle skille en uke fra når man kan redde et barn som blir født for tidlig, og man er vel nede i 23 uker i Norsk helsevesen (premature som reddes) Anonymkode: 79e11...df4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå