Gå til innhold

Venninne dukket ikke opp i går. Ble bare sittende å vente. Skuffet.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er jo ikke så rart. Enten ombestemte hun seg eller så var det ikke greit for den andre venninna at hun tok med noen. Så visste hun ikke hvordan hun skulle si det til deg sikkert. Så tok hun det feige valget og unngikk deg. Mest sannsynlig kommer du ikke til å få noen forklaring. 

Anonymkode: 59e7d...ce2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes også det er rart hun ikke svarer. Når hun klarer å være aktiv på FB, så klarer hun å svare på en melding. Vet ikke hva som har skjedd, men synes det er dårlig gjort å ikke ta kontakt 

Jeg ville krevd en forklaring. Hvert fall når hun kaster bort lørdagskvelden din

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, smalls skrev:

Siden hun har lest meldingene på Facebook, så har hun neppe vært med i en ulykke eller noe sånt. Hvis man ikke kan møte opp, så gir man beskjed. Det burde ikke være så vanskelig, men noen gir bare faen 🙄

Tvilsomt at hun selv har vært utsatt for noe. Men om det har skjedd noe tragisk med noen hun kjenner så kan det jo være at hun ikke orker å svare, særlig om personen som skriver bare spør om hvor hun ble av og bare uttrykker sinne.

Det går jo iallefall an å gi uttrykk for bekymring før man viser sinne...

Anonymkode: 99831...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tvilsomt at hun selv har vært utsatt for noe. Men om det har skjedd noe tragisk med noen hun kjenner så kan det jo være at hun ikke orker å svare, særlig om personen som skriver bare spør om hvor hun ble av og bare uttrykker sinne.

TS har jo ikke gitt uttrykk for sinne. At hun er skuffet er jo helt forståelig, men hun har vel bare ringt venninnen og spurt hvor hun var. 

Jeg var selv i en situasjon der jeg gikk litt under bakken i noen dager på grunn av noe som hadde skjedd. Jeg hadde imidlertid ingen avtaler med noen, og de som hadde skrevet melding til meg oppdaterte jeg etter noen dager. Noe annet hadde ikke føltes greit. Når denne venninnen 1) bryter en avtale uten å si ifra og 2) ignorerer i etterkant selv om hun har lest det TS har skrevet er det noe som skurrer her, og det er ikke TS som skal prøve å innynde seg hos denne venninnen fordi tenk hvis ditt eller datt har skjedd. Hvis det er noe som har skjedd vil man naturlig nok høre noe i løpet av kort tid selv om man ikke skriver noe mer. 

Når det er sagt er det også noen som bare er drittsekker, så det kan jo likefullt være tilfelle her også. 

Anonymkode: 66aaa...416

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig TS :( Her har nok enten venninnen din glemt seg fullstendig bort, eller så fikk hun andre planer og turte ikke si det til deg. Ufattelig dårlig gjort av henne uansett og jeg hadde nok krevd en forklaring fra henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, Mass skrev:

Enkelte mennesker klarer bare ikke å respektere andre og deres tid. Det tar 2 sek å skrive at man ikke kommer likevel. 

Kjenner at jeg er så lei av slike oppførsler og det som på meg virker som at de lever i en boks hvor fokuset er på eget behov ene og alene. 

Helt enig! Det er så irriterene. 

Akkurat som de lever i deres egen værden.

Jeg har en venn som er sånn, jeg har prøvd å fortelle henne det men hun sier bare at hun er sånn å ikke kan forandre det😏

Anonymkode: 4050c...de5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor står det at jeg er sinna? :klo: Jeg har ikke vist noen tegn til sinne. Men jeg har all rett til å være skuffet. Det hadde de aller fleste blitt i min situasjon. Så har kanskje noe grusomt skjedd, men burde hun ikke svare når hun ser jeg prøvd å ta kontakt? Hun trenger ikke å si hva som har skjedd (hvis det har skjedd noe grusomt) men synes hun kan gi lyd fra seg enn å bare overse meg 

Anonymkode: 6d5e0...796

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS ikke fortvil over dette. Glem henne og gå videre. Finn deg andre venner :)

Anonymkode: 41253...2fa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig! Det er så irriterene. 

Akkurat som de lever i deres egen værden.

Jeg har en venn som er sånn, jeg har prøvd å fortelle henne det men hun sier bare at hun er sånn å ikke kan forandre det😏

Anonymkode: 4050c...de5

Herlighet altså. Visst kan hun forandre det. Har man en avtale så holder man den eller gir beskjed viss man ikke kan likevel slik at man da får mulighet til å planlegge noe annet. 

Ingenting irriterer meg mer.. man jo setter av tid og kanskje takker nei til andre invitasjoner pga avtalen, så et varsel i god tid hadde vært fint altså. Sånn "varsel i siste liten" (funker kun viss det er akutt sykdom, uhell eller dramatiske situasjoner som plutselig oppstår) eller "at de plutselig gjør noe helt annet" faller aldri i god jord her. Jeg gir så klar beskjed i forbannelse at det har bedret seg med noen. 

For noe jeg kjenner mye på er at jeg da kanskje tar kontakt med de som jeg avslo pga avtalen jeg hadde, som igjen tenker  "åja god nok nå når NN ikke kunne likevel". Det er jo ikke tilfelle, men har jeg en avtale så holder jeg den. 

Dette er så standard at jeg spyr. 

Folk må også bli bedre på å tørre å gi tilbakemeldinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor står det at jeg er sinna? :klo: Jeg har ikke vist noen tegn til sinne. Men jeg har all rett til å være skuffet. Det hadde de aller fleste blitt i min situasjon. Så har kanskje noe grusomt skjedd, men burde hun ikke svare når hun ser jeg prøvd å ta kontakt? Hun trenger ikke å si hva som har skjedd (hvis det har skjedd noe grusomt) men synes hun kan gi lyd fra seg enn å bare overse meg 

Hvor står det at jeg sier du er sinna?

Ut i fra tilbakemeldinggene her derimot så ser det ut som om du burde være sinna og gi uttrykk for det. Selv tror jeg ikke det er beste fremgangsmåte for å få henne i tale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kutt ut "venninna"! Jeg har ei svigerinne som stadig behandler meg sånn, kan liksom ikke kutte ut henne.. Det er rett og slett dårlig oppførsel. Jeg misunner deg som bare kan kutte henne ut 😉

Anonymkode: 135ae...57a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg ikke fått en rimelig god forklaring, hadde jeg dumpet henne. Folk som ikke har respekt for andres tid og følelser er ikke noe å samle på. Hadde også ei venninne som støtt og stadig "glemte" å avlyse planene vi hadde, og selv om hun hver eneste gang spilte offeret og klagde på at hun var glemsom, var det til slutt meg det gikk utover, som måtte sitte å vente i timesvis, for å så føle meg elendig og ensom når ingen dukket opp. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kan være dårlige sosiale antenner. Men jeg skjønner at du blir skuffet og dette var veldig respektløst. 

Men jeg gjorde en del lignende da jeg var yngre. I tenårene. Kunne avtale å møtes, men bare sovne eller ble distrahert av noe annet som jeg fant på i stedet. Og var rett og slett for lat til å si fra. Nå dreide ikke dette seg om å hente, men å møte opp sammen med et par andre. Møtte de ved en senere anledning og ble konfrontert da ja. De hadde stått og ventet på meg lenge.. 

Anonymkode: 563a1...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får si i fra om du får en forklaring fra henne, selv om jeg tviler på at du kommer til å få det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Herregud, glemte helt å svare her 🙈

Fikk svar i går og hun begynte først med at hun liksom ikke fant tlf. Jeg lurte på hvorfor hun ikke kunne kontakte meg på FB, men kom hun seg ikke inn på profilen. Så bare dårlig unnskyldninger 🙄 Hun ville vel ikke ha meg med på festen likevel eller ville gjøre noe annet, men var for feig til å si ifra. Tror ikke jeg gidder å lage avtaler med henne på lenge, ikke når hun gir så faen 

Ta.

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, glemte helt å svare her 🙈

Fikk svar i går og hun begynte først med at hun liksom ikke fant tlf. Jeg lurte på hvorfor hun ikke kunne kontakte meg på FB, men kom hun seg ikke inn på profilen. Så bare dårlig unnskyldninger 🙄 Hun ville vel ikke ha meg med på festen likevel eller ville gjøre noe annet, men var for feig til å si ifra. Tror ikke jeg gidder å lage avtaler med henne på lenge, ikke når hun gir så faen 

Ta.

Det hørtes ut som dårlige unnskyldninger ja 🙄 Hadde hun rotet bort telefonen kunne hun sendt deg en melding (i værste fall på facebook) fra en annens telefon/profil. Det er virkelig ikke vanskelig å få gitt en beskjed nå i 2017!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
40 minutter siden, Sirah skrev:

Det hørtes ut som dårlige unnskyldninger ja 🙄 Hadde hun rotet bort telefonen kunne hun sendt deg en melding (i værste fall på facebook) fra en annens telefon/profil. Det er virkelig ikke vanskelig å få gitt en beskjed nå i 2017!

Det er ikke vanskelig i det hele tatt. Tar henne 2 min å gå til mora liksom. Mye hun kunne ha gjort, men velger å ikke kontakte henne mer. Hun sa ikke en gang unnskyld, så tror ikke hun har dårlig samvittighet heller 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke vanskelig i det hele tatt. Tar henne 2 min å gå til mora liksom. Mye hun kunne ha gjort, men velger å ikke kontakte henne mer. Hun sa ikke en gang unnskyld, så tror ikke hun har dårlig samvittighet heller 

Ja ikke sant. Se videre du. Det er ikke alle som er verdt å spare på. Når hun ikke engang kan beklage seg...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...