Gå til innhold

Negativitet, tror det hindrer meg i alt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har rett og slett kommet i en ond sirkel. Jeg føler at jeg havner på det dårligste hele tiden. Jeg føler at hele livet bremses. :/ og jeg lurer på om negativiteten merkes. Jeg er ikke sur mot folk, men stille, gir ikke av meg selv og har ikke så mye energi. Det er fordi jeg er "under" alle på min alder karrieremessig. Slik som jeg alltid har vært. Hadde en samtale med broren min i kveld. Han er 22, jeg 25. Han sa at mamma har blitt bekymret for meg, for holdningen til meg selv. Jeg tror jeg kanskje utstråler en negativitet. Men hvordan utstråler man positivitet om man er så misfornøyd?

Anonymkode: fb900...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva med å ta et steg av gangen for å forandre livet ditt til det mer positive?

Prøv å være fornøyd med deg selv, tenk over de positive sidene du har. Alle har noe! Både negativt og positivt men det er hva DU velger å gjøre med de evnene og kvalitetene du har som betyr noe. Hva fokuserer du på? Fokuserer du på det negative så blir livet negativt, fokuser på positive ting og livet blir bra. Selvsagt, alle har skjær i sjøen men hvis du legger deg ned og slutter å kjempe for deg selv og ditt liv så er du et offer. 

Mantra: En fot foran den andre. Museskritt.

Anonymkode: 5850c...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å være fornøyd med deg selv, tenk over de positive sidene du har. Alle har noe! Både negativt og positivt men det er hva DU velger å gjøre med de evnene og kvalitetene du har som betyr noe. Hva fokuserer du på? Fokuserer du på det negative så blir livet negativt, fokuser på positive ting og livet blir bra. Selvsagt, alle har skjær i sjøen men hvis du legger deg ned og slutter å kjempe for deg selv og ditt liv så er du et offer. 

Det tar så alt for lang tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts: det er to utfall. La oss si at jeg balanserer på en linje. Jeg kan falle til høyre eller venstre. Faller jeg til venstre overlever jeg, til høyre er døden. Hvorfor er sjansen så mye større for å falle til høyre? Jeg er litt redd for at jeg faller til høyre og blir gående bitter resten av livet. For alt jeg ikke klarte. :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har rett og slett kommet i en ond sirkel. Jeg føler at jeg havner på det dårligste hele tiden. Jeg føler at hele livet bremses. :/ og jeg lurer på om negativiteten merkes. Jeg er ikke sur mot folk, men stille, gir ikke av meg selv og har ikke så mye energi. Det er fordi jeg er "under" alle på min alder karrieremessig. Slik som jeg alltid har vært. Hadde en samtale med broren min i kveld. Han er 22, jeg 25. Han sa at mamma har blitt bekymret for meg, for holdningen til meg selv. Jeg tror jeg kanskje utstråler en negativitet. Men hvordan utstråler man positivitet om man er så misfornøyd?

Skriv en takknemlighetsliste (liste over ting du er takknelig for og som du liker ved deg selv) og sammenlig deg heller med de som har det verre. Jeg er i samme situasjon og prøver å se det positive i det meste selv om det ikke er lett. Det kan være alt fra å bo i Norge, være ung (regner med at du er det), jeg er ikke det lenger, frisk fysisk hvis du er det, pene sider på utsiden og innsiden av deg selv, mennesker du er glad i, prestasjoner gjennom livet etc.

Anonymkode: 2adbe...1d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det tar tid, men det er verdt det i lengden. Det å havne på bunn før man kan klatre opp igjen er noe jeg er takknemlig for å ha gjort. Det tok meg mange år å komme meg ovenpå igjen, men igjen er jeg mer ovenpå nå enn noen gang før! 

Begynn med små skritt. Ikke fornøyd med jobben? Søk ny! Ikke fornøyd med skole, se hvordan du kan ta grep. Ta små grep hele tiden, plutselig er det minste lysglimt tusen ganger mer verdt for deg. 

Livet mitt begynte med en mor avhengig av piller. Jeg ble født for tidlig og lå i kuvøse de første 3 mnd av livet mitt. Jeg var mye syk og det kom frem både sterk astma og ødelagt tarmsystem. 

Her snakker vi en oppvekst og ungdomstid med vold, psykiske overgrep, voldtekt fra nær venn, voldelig kjæreste, ingen utdannelse, problemer med å finne fast jobb. Hvorfor var det alltid jeg som trakk det korteste strået?

Jeg har snudd om på alt i livet mitt! Alt! Mot alle odds, uten støtte fra noen, uten at noen har trodd på meg. Alt jeg gjorde var å kikke på problemet, tenke ut en løsning og prøve løsningen. Fungerte ikke første løsningen så fantes alltid andre og tredje. 

Anonymkode: a8def...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Snakke om det, skrive ned ønskene og hvordan de kan oppnås, og finne en fysisk aktivitet du kan gjøre jevnlig som lar deg lette på trykket. Og være klar over at ønsker kan forandre seg over tid. Og det er helt greit.

Fint at du har to personer i livet ditt som bryr seg om deg. 

Anonymkode: aeac9...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...