Gå til innhold

Jenter, hvor mye sparer dere i mnd?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nettoinntekt: 39 000

Sparer: i snitt 9 000

Resten går med til å drifte AS Familien :-)

Anonymkode: b89ca...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 timer siden, isw skrev:

Jeg har store problemer med å tro på at de som tjener 20-25.000 i mnd sparer 10-15.000. 

Bare bokostnader er for de fleste 10-15.000 i mnd (regninger og lån/felleskost) i tillegg kommer alt forbruk. 

Samme tenkte jeg, lurer veldig på hvordan utgiftsposten deres ser ut.  

Jeg tjener 20 000 og bare bolig uten strøm og TV/Internett er jo 10 000

Anonymkode: ac022...cdc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme tenkte jeg, lurer veldig på hvordan utgiftsposten deres ser ut.  

Jeg tjener 20 000 og bare bolig uten strøm og TV/Internett er jo 10 000

Anonymkode: ac022...cdc

Spørsmål om sparing til jenter er åpenbart som spørsmål om penislengde til gutter. Det smøres på. 

Sett at du har en normal leilighet med 1,3 mill i boliglån. Betaler du avdrag, som du bør (ja, jeg inkluderer avdrag i bokostnader selv om det strengt talt er betaling til deg selv) så er det rundt 8.000 i mnd. Så har du gjerne et par tusen i felleskost, et par tusen til strøm, telefon, bredbånd og TV, og et par tusen til diverse dill og dall (interiør, reparasjoner, hvitevarer som ryker, osv). Da er du på 13.000 bare der. De fleste bruker også ca 10.000 i mnd alt i alt til forbruk. Og da lever du relativt nøkternt.

Min teori er at de som påstår å spare slike beløp, enten: 

1. Lyver

2. Bor hos foreldre

3. Bor hos en eller annen sugardaddy. 

Selv om du er gjeldfri, skal det godt gjøres å spare 10.000 i mnd av en inntekt på 20. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, isw skrev:

Spørsmål om sparing til jenter er åpenbart som spørsmål om penislengde til gutter. Det smøres på. 

Sett at du har en normal leilighet med 1,3 mill i boliglån. Betaler du avdrag, som du bør (ja, jeg inkluderer avdrag i bokostnader selv om det strengt talt er betaling til deg selv) så er det rundt 8.000 i mnd. Så har du gjerne et par tusen i felleskost, et par tusen til strøm, telefon, bredbånd og TV, og et par tusen til diverse dill og dall (interiør, reparasjoner, hvitevarer som ryker, osv). Da er du på 13.000 bare der. De fleste bruker også ca 10.000 i mnd alt i alt til forbruk. Og da lever du relativt nøkternt.

1. Lyver

2. Bor hos foreldre

Selv om du er gjeldfri, skal det godt gjøres å spare 10.000 i mnd av en inntekt på 20. 

Jeg gjør det, (23000) 

Og ingen av delene stemmer. 

Anonymkode: 77f44...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør det, (23000) 

Og ingen av delene stemmer. 

Kan du sette opp regnestykket for meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, isw skrev:

1. Lyver

2. Bor hos foreldre

Selv om du er gjeldfri, skal det godt gjøres å spare 10.000 i mnd av en inntekt på 20

Så utrolig mye tull. For det første så spør ikke TS bare de nye på boligmarkedet, man har ikke like mye gjeld gjennom hele livet. Eller har gjeld i det hele tatt. Tråden handler ikke om "de fleste", den spør hver enkelt hvor mye vi sparer. Noen sparer mye, noen sparer lite. 

Jeg 

1. Lyver ikke

2. Flyttet hjemmefra da jeg var 20

3. Fortjener ingen kommentar

Og at det skal godt gjøres å spare 10 000 av 20 000 er bare latterlig. 

Anonymkode: a18a0...383

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så utrolig mye tull. For det første så spør ikke TS bare de nye på boligmarkedet, man har ikke like mye gjeld gjennom hele livet. Eller har gjeld i det hele tatt. Tråden handler ikke om "de fleste", den spør hver enkelt hvor mye vi sparer. Noen sparer mye, noen sparer lite. 

Jeg 

1. Lyver ikke

2. Flyttet hjemmefra da jeg var 20

3. Fortjener ingen kommentar

Og at det skal godt gjøres å spare 10 000 av 20 000 er bare latterlig. 

Merkelig at ingen kan vise meg et budsjett eller regnestykke da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, isw skrev:

Kan du sette opp regnestykket for meg?

Husleie 6500 delt på 2

Strøm: ca 1000 del på 2 

Mat 4000 /2

Internett: 550 /2 

= 6500 hver inn på felleskonto. 

Studielån , mobil, pensjonsparing: 3000

Sparing 10 000 

Sum: 19500

Resten lommepenger/klær og alt annet 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2017 den 16.06, AnonymBruker skrev:

Hvor mye sparer dere i mnd? Skjønner det er vanskeligere for jenter og spare enn menn. 

Inntekt: 

sparesum:

Anonymkode: f0fab...439

Hva er det for et idiotisk syn? 

Anonymkode: c883b...945

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husleie 6500 delt på 2

Strøm: ca 1000 del på 2 

Mat 4000 /2

Internett: 550 /2 

= 6500 hver inn på felleskonto. 

Studielån , mobil, pensjonsparing: 3000

Sparing 10 000 

Sum: 19500

Resten lommepenger/klær og alt annet 

Og du tjener 23.000 og har 3.500 til alt annet, transport, ferier, lommepenger, klær, hygiene, frisør, helse, reparasjoner, hvitevarer, osv osv? 

Om du setter av et beløp i mnd som du bruker på ferie, kaller ikke jeg det sparing. For meg er sparing det du øker formuen din med etter alle kostnader er betalt etter et kalenderår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, isw skrev:

Merkelig at ingen kan vise meg et budsjett eller regnestykke da? 

Du kan gjerne få mitt, "sugardaddy".

Inntekt: 22 000
Husleie og strøm: 5000
Internett, telefon, forsikring, tv: 500
Reise til jobb: 500

Da er det igjen ca 16 000 til forbruk og fornøyelser. Sparer i snitt ca 10 000, men noen ganger mer pga feriepenger, halv skatt i desember osv. Lever veldig godt på det som er igjen, og reiser på storbyferie flere ganger i året. Helt uten hjelp av sugardaddy. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har utbetalt ca 33000, sparer ca 7000. :) 

Anonymkode: b0c8f...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, isw skrev:

Og du tjener 23.000 og har 3.500 til alt annet, transport, ferier, lommepenger, klær, hygiene, frisør, helse, reparasjoner, hvitevarer, osv osv? 

Om du setter av et beløp i mnd som du bruker på ferie, kaller ikke jeg det sparing. For meg er sparing det du øker formuen din med etter alle kostnader er betalt etter et kalenderår.

Tja du regner ikke med feriepenger og halv skatt i desember da? 

Og ja 10 000 i snitt pr mnd utenom ferier osv.  Fra i fjord august til nå august har jeg spart 144 000 så har til og med spart litt mer enn 10 i snitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det igjen ca 16 000 til forbruk og fornøyelser. Sparer i snitt ca 10 000, men noen ganger mer pga feriepenger, halv skatt i desember osv. Lever veldig godt på det som er igjen, og reiser på storbyferie flere ganger i året. Helt uten hjelp av sugardaddy. 

Mitt er som følger:

Inn: 44.000

Bokostnader 18.000 (her er det imidlertid 12.000 i avdrag på boliglån som forsåvidt er sparing, men regner det ikke slik). 

Studielån, andre regninger: 4.000

Bil, bom, transport: 5.000 (inkl rep.)

Mat: 3.000

Frisør, klær, hygiene, osv: 2.000

Avsetning til ferie og uforutsette utgifter: 3.000

Lommepenger, fritid, spise ute, sosialt, osv. 3.000

Så sparer jeg et sted mellom 5 og 10 tusen. Her er det en del det kan strammes inn på, men har rimelig lang reisevei. Synes det er imponerende at du kan bo så billig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, isw skrev:

Mitt er som følger:

Bokostnader 18.000 (her er det imidlertid 12.000 i avdrag på boliglån som forsåvidt er sparing, men regner det ikke slik). 

Så sparer jeg et sted mellom 5 og 10 tusen. Her er det en del det kan strammes inn på, men har rimelig lang reisevei. Synes det er imponerende at du kan bo så billig?

6 minutter siden, isw skrev:

Mitt er som følger:

Så det er du som er sugardaddyen her? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, isw skrev:

Mitt er som følger:

Det er vel ikke mer imponerende enn at boligen er nedbetalt. Bil har jeg ikke. Hvis jeg hadde tjent det dobbelte så hadde jeg sikkert også økt forbruket, men også sparingen. Så ikke sikkert regnestykkene hadde blitt så veldig forskjellige med lik inntekt. Folk har jo forskjellig økonomi, og jeg beskylder deg ikke for å lyve når du har dobbelt så høy inntekt :)  Noen lever på og av langt mindre enn meg. Og noen tjener mer enn deg og sparer ikke en krone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Netto inntekt 26.000

Sparer minimum 4000 pr mnd, noen ganger mer, f.eks. kr 6500 som jeg sparte i juli.

Det vil bli mindre rom for sparing fra våren neste år, for da fyller barnet mitt 18 år og dobbel barnetrygd og barnebidrag forsvinner, tilsammen 4500 i mnd.

Anonymkode: c883b...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

issomethingwrong?

Anonymkode: 82680...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, isw skrev:

Mitt er som følger:

issomethingwrong?

Anonymkode: 82680...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...