Gå til innhold

merkelig reaksjon av god venninne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har blitt bedt ut på fest med en god venninne på lørdag. Jeg sa jeg fint kunne være med, men at jeg ikke vil drikke alkohol. Rett og slett fordi det har blitt mye drikking de siste månedene, og jeg føler meg bedre uten akkurat nå. Fikk til svar: "Hæ, skal du ikke drikke? Det blir jo bare teit". Etter det virket hun litt sur. 

Er ikke det litt merkelig? Vi er gode venninner, og jeg ser ikke problemet med å være med uten å drikke. Jeg kjenner ikke de vi skal til, så kan være hun ikke vil at jeg skal se ut som en "kjedelig" venninne. Men synes det er dårlig.. 

bør jeg bare droppe å dra? 

Anonymkode: 30c71...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei, jeg synes ikke du skal droppe å dra. Du bestemmer selv om du vil drikke alkohol eller ikke.

Anonymkode: da0a4...c35

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man kan vel fint ha det gøy uten å drikke alkohol? Du burde ikke bekymre deg for hvordan du kommer til å fremstå, det tror jeg ikke fulle folk ville brydd seg så mye om uansett. Gjør det du føler for. Om du ikke føler deg tilfreds der så er det bare å forlate festen. :)

Anonymkode: 83399...65c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har blitt bedt ut på fest med en god venninne på lørdag. Jeg sa jeg fint kunne være med, men at jeg ikke vil drikke alkohol. Rett og slett fordi det har blitt mye drikking de siste månedene, og jeg føler meg bedre uten akkurat nå. Fikk til svar: "Hæ, skal du ikke drikke? Det blir jo bare teit". Etter det virket hun litt sur. 

Er ikke det litt merkelig? Vi er gode venninner, og jeg ser ikke problemet med å være med uten å drikke. Jeg kjenner ikke de vi skal til, så kan være hun ikke vil at jeg skal se ut som en "kjedelig" venninne. Men synes det er dårlig.. 

bør jeg bare droppe å dra? 

Anonymkode: 30c71...e91

Hvor gammel er dere? Ingen har rett til å si om du skal drikke eller ikke, selv ikke nære venninner. Jeg hadde ikke giddet å dra. Jeg har vært der selv. Sa til en venninne at jeg ikke kom til å drikke på festen hennes. Hun fortsatte å mase, men jeg drakk ikke likevel. Endte opp med å få kjeft i ettertid for hun mente jeg var med på å få ned stemningen. Det var absolutt ingen andre som merket at jeg ikke drakk. Fikk ikke et eneste spørsmål, ingenting. Så vi er ikke venninner lenger. Det er bare ikke lov å bli sur for at venninner ikke drikker etter man er 14 år. Det er barnslig oppførsel. 

Anonymkode: d38be...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Grunnen til at folk bli sure om andre ikke drikker er fordi de ikke vil at du skal være klar i hodet når de driter seg ut. Det går heldigvis over med alderen! I mellomtiden, for å slippe gnålinga kan du ta med egen alkoholfri drikke som ser ut som alkohol. Det er litt for dumt, men er noen ganger like greit. Når de andre har fått i seg to glass legger de ikke merke til hva du drikker. Sånn sett kan du jo ta ett glass også! Så kan du vanne det ut f eks, så det virker som flere...

Anonymkode: 6169c...c48

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...