Gå til innhold

tomannsbolig og firmannsbolig fra 50-tallet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, vi skal kjøpe oss en bolig nå og har et tak på 3,5 mill å kjøpe for i oslo-området. Vi har kikket på firemannsboliger og tomannsboliger rundt oslo som gjerne er bygd på 50-tallet. Vi tenker at vi UANSETT blir å kjøpe i 2.etasje, ikke 1. Så jeg lurer på om noen har erfaringer med disse i forhold til støy fra naboer. Hvor mye hører man naboer når man bor i slike, hvor godt støyisolert er de ? :P 

Anonymkode: c1e44...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er oppvokst i første etg. i en slik firemansbolig.

Det er VELDIG lytt, vi kunne høre naboen over snakke i telefonen når jeg var liten. Så flyttet det inn en barnefamilie over oss, og det var helt krise! Masse bråk, vi hørte skrikinga om natta, mye bråk i trappa når de skulle opp og ned osv.

Jeg er lykkeli for å ha flytta, men foreldrene mine bor der enda, og bare ler når jeg skvetter himmelhøyt av naboenes lyder...

Anonymkode: 0f040...837

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, vi skal kjøpe oss en bolig nå og har et tak på 3,5 mill å kjøpe for i oslo-området. Vi har kikket på firemannsboliger og tomannsboliger rundt oslo som gjerne er bygd på 50-tallet. Vi tenker at vi UANSETT blir å kjøpe i 2.etasje, ikke 1. Så jeg lurer på om noen har erfaringer med disse i forhold til støy fra naboer. Hvor mye hører man naboer når man bor i slike, hvor godt støyisolert er de ? :P 

Anonymkode: c1e44...433

Skal du i 4 mannsbolig fra 50 tallet, så vil du bo SAMMEN med tre andre familier. Om du ikke finner en bolig som er restaurert med etterisolering osv. Prøv å komme på visning rust dagsrevytid.  Når unger et inne og tv står på. Tomannsbolig har jeg villet sett på, så sant det ikke er i 2 etasjer

Anonymkode: 74774...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd i et par 4-mannsboliger fra 50-tallet og det er lytt både opp og ned! Det hjalp ikke å bo i 2.etg for lyden av ungene under bar godt, selv om de ikke var spesielt bråkete. 

Bor i blokk fra 50-tallet nå og der er det betydelig bedre isolert. Hører sjelden naboene. 

Med et tak på 3,5 mill så kan du få 3-roms på 65 kvm relativt sentralt i Oslo om du leter på rett sted. Med relativt sentralt mener jeg 15-20 minutter med buss eller bane til sentrum og kort vei til marka. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...