Gå til innhold

Ville du gått med en diamantring til 400 000?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jo familiearv, og ikke en hvilken som helst gjenstand av høy verdi. Det at du går med ringen har nok størst betydning for familien enn den faktiske prisen. 

Generelt er jeg ikke glad i ringer, men jeg hadde sikkert blitt vant til det. 

Anonymkode: 6f1ab...92b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er jo vel og bra i teorien, så kommer jeg plutselig på trening og har glemt og ta av ringen, eller jeg har tatt av ringen for å bake og glemmer å ta den på igjen...

ts

Anonymkode: 32092...652

Så da tror du at ringen bare forsvinner på kjøkkenet ditt da? 

Anonymkode: 51604...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Horten Market skrev:

Gå med den og skriv om det i tråden "Dummeste du har gjort?".

Smykker av så høy verdi er ikke ment for å brukes. De smarte lager en billig kopi som kan brukes isteden.

Aldri hørt om noen som lager kopier når orginalen koster 400 000. 

Selvfølgelig hadde jeg gått med den.

Anonymkode: 5af8c...5bf

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan er ring til den prisen ser ut? er den stor og i veien hadde jeg ikke gått med den. Tror egentlig ikke jeg hadde turt uansett.

Anonymkode: 1e441...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke gjort det, nei. Spesielt ikke om den ikke var min en gang, men et arvegods

Anonymkode: 8f32a...90e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så da tror du at ringen bare forsvinner på kjøkkenet ditt da? 

Anonymkode: 51604...8e8

Ja, hvis jeg glemmer den, så kan jo noe legges over den, den kan bli kastet etc. Jeg bare prøver å tenke meg cenarioer jeg...

ts

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvordan den ser ut. Hadde den vært min stil, hadde jeg brukt den til daglig uansett verdi.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvis jeg glemmer den, så kan jo noe legges over den, den kan bli kastet etc. Jeg bare prøver å tenke meg cenarioer jeg...

ts

Ha faste rutiner på hva du gjør med den når du tar den av. De få gangene jeg tar av meg allianseringen min, legger jeg den enten i ei skal på badet eller så henger jeg den på påbryteren på kaffemaskinen på kjøkkenet. Det er stort sett kun på de to rommene jeg har behov for å ta den av. Må jeg ta den av meg når jeg ikke er hjemme, legger jeg den i myntrommet i lommeboka.

Og du må naurlugvis gå til en dyktig gullsmed for tilpasning slik at den hverken er for trang eller for vid.

Endret av Rosalie
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg misliker å gå med ring. Jeg ville mye heller hatt verdien på konto. Da kunne jeg fått utrettet noe fornuftig og kanskje litt moro.

Anonymkode: a2faf...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i verden. Godt mulig jeg hadde brutt forlovelsen også, for å gi en så idiotisk gave.

Anonymkode: ec00a...357

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en ring fra cartier er usikker på norsk pris, vi bor i NY. Min kostet $800000,-  det er en stor diamant ring. På dagtid bruker jeg en enklere ring. 

Anonymkode: a0e9d...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha nei.... har en ring til 20.000kr og den ligger i bankboksen :P får helt panikk av den ringen, jeg våkna om natta og lurte på hvor den var liksom..

Anonymkode: aa4d2...f41

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at andre i familien hans fikk denne ringen til forlovelse også. Kan du ikke spørre de eller mannen selv hvordan de gjorde det? Jeg regner med at man tar liksom ikke oppvasken med den... Og at de har tanker om hvordan den skal brukes.

Jeg hadde nok spurt enten mannen eller moren hans om hva som var vanlig å gjøre. De blir bare glade at du vil ta vare på ringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville nok gått med den, men det har litt å si hvordan den ser ut også. Hvis den er veldig fremtredende og ser dyr ut, så må man jo se litt classy og rik ut ellers også. Det ser liksom ikke så bra ut å gå med slitte H&M-klær og en diamantring til 400k :fnise: Jeg hadde nok ikke klart å matche ringen med klærne mine haha.

Jeg forstår at du er redd for å miste den, men man får en slags rutine på ting. Jeg har en ring som jeg har arvet fra min oldemor, den er nok ikke verdt så mye i det hele tatt annet enn sentimental verdi for meg, men jeg legger den alltid på fast plass om jeg skal dusje eller lage mat og alle andre ting som gjør at jeg ikke kan ha på ringen. Det har blitt så automatisk at til og med når jeg tror jeg har mistet den, så har jeg lagt den på plassen sin uten å huske det en gang. Jeg elsker å gå med ringen min, og det vil nok du også når du venner deg til å gå med ring :)

Anonymkode: c7c27...24c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det hadde jeg ikke.

En ting er ringen, en annen er min egen sikkerhet.

Anonymkode: 4f430...6aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjæresten min fridde til meg med en familiering som har gått i slekten hans. Den er verd ca. 400 000. Jeg får helt hetta av tanken. TENK om noe skjer med den! 

Hva ville du gjort? Jeg vil jo gjerne gå med forlovelsesringen min, men jeg vet ikke om jeg tør...

Jeg hadde skammet meg. Det er ikke verdier jeg kan stå inne for. Jeg hadde spurt om vi kunne selge den og bruke pengene på noe fornuftig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Coolaid skrev:

Jeg hadde skammet meg. Det er ikke verdier jeg kan stå inne for. Jeg hadde spurt om vi kunne selge den og bruke pengene på noe fornuftig. 

For det første er det arvegods. 

For det andre må man i så fall selge privat, da profesjonelle ikke vil/kan kjøpe den for mer enn verdien av gullet, da de ikke kan bruke usporbare diamanter til noe som helst.

Anonymkode: eefb2...f2a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...