AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #41 Skrevet 4. august 2017 2 timer siden, Hurepoix skrev: Jennora? Noranna? Naomy? Noremma? Jorema? Norema kjøkken? Hahahah.... Hun skal helt klart hete Norema TS Anonymkode: ac21c...9cd 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #42 Skrevet 4. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan skulle så Joanne uttales? Det egner seg best på engelsk, og da er jeg enig med mannen din. Johanna/Johanne er best. Jenny er egner seg også best på engelsk. Hva med Hanne/Hanna? Anonymkode: d819e...999 Uttales Joanne TS Anonymkode: ac21c...9cd
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #43 Skrevet 4. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med at han er "urimelig", han er jo ikke det, bare uenig. Jeg tror dere begge vil innse at navnet ikke er så viktig som dere tror. Det finnes et hav av navn og her får dere bare finne et dere begge liker. Anonymkode: 37a36...62e Jeg synes han er urimelig og han synes jeg er urimelig. Vi synes navn er viktig, men jeg vil tro når hun er født, vil fokuset være på noe annet. Det finnes mange navn, men vi er begge kresne. Vi skal nok klare å finne et navn, men det er ikke så enkelt... TS Anonymkode: ac21c...9cd
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #45 Skrevet 4. august 2017 2 timer siden, Ulrikke skrev: Hvis ingen av dere liker forslagene til den andre, får dere legge vekk alle navnene dere har på hver deres liste hittil. Ingen får komme med de samme forslagene igjen. Så får dere lage en liste med 10 navn hver som dere kanskje ikke synes er like fine, men som dere liker og kan akseptere. Så får dere igjen finne 2-3 navn på den andre partens liste som dere kan godta. Også ser dere hva jenta ser ut som når hun kommer... Dere har låst dere fast i navn som ikke den andre parten liker. Da må man begynne på nytt! Dette har vi prøvd før, men enklere sagt enn gjort... TS Anonymkode: ac21c...9cd
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #46 Skrevet 4. august 2017 Personlig synes jeg Johanna er det beste alternativet dere har kommet opp med. Jenny får meg bare til å tenke på Jenny Jenssen og Joanne, tja, av en eller annen grunn får jeg et bilde i hodet av en jentebokserie med hester og staller..! De populære navnene din mann liker er veldig "søte" navn og blir nok fremtidens Marit, Kari og Heidi. Hva med Emilia, evt Emmy, Ellinor, Elenora eller Leonora? Følgende navn liker jeg også, men er usikker om de brukes særlig i Norge. Alida Alice Ada Ava Helga Nina Ulla Jeg tror det beste er å bare vente til jenta er født og se hva dere føler at passer til henne. Som andre har nevnt, har jeg også hørt flere si at når babyen kom måtte de finne et nytt navn, fordi det navnet de hadde valgt var ikke "hun/han" i det hele tatt! Lykke til og hold oss oppdatert 🤗 Anonymkode: 56a74...75c 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #47 Skrevet 4. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og mannen venter en liten jente i slutten av august, men vi har enda ikke bestemt oss for navn. Selv ønsker jeg Jenny eller Joanne. Mannen ønsker Emma, Sofia eller Nora. Vi ønsker kun ett navn. Mannen liker ikke Jenny, men synes Joanne er et greit navn, men han liker navn som slutter på "a" og synes det må skrives med "h". Altså Johanna. Jeg synes navnet er fint, men en tidligere mobber av meg heter Johanna, og jeg ønsker ikke å bli minnet på henne ved å kalle datteren min det. Han liker som skrevet Emma, Sofia og Nora, men personlig liker jeg ikke slike topp 10 navn. Jeg kommer ikke til å kalle datteren min et av disse navnene, og mannen liker som skrevet heller ikke Joanne eller Jenny. Jenny og Joanne/Joanna/Johanne/Johanne har blitt populære navn de siste årene, men jeg har alltid ønsket å kalle en fremtidig datter det og klarer ikke å legge fra meg disse navnene. Et annet navn jeg liker er Guro, men det nekter han å kalle henne det. Vi har diskutert mye de siste månedene, men klarer ikke å finne et navn begge liker. Siden det begynner å nærme seg termin vet vi ikke hva vi skal gjøre. Det er selvfølgelig en stund til dåp, men vil helst ha en navn klart før hun blir født. Har dere noen navneforslag eller tips til hva vi skal gjøre? Anonymkode: ac21c...9cd På Vinderen/Borgen Oslo vest er det mye Nora, Nova og Sofia, Emma og Thea. Anonymkode: fac9e...59d
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #48 Skrevet 4. august 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette har vi prøvd før, men enklere sagt enn gjort... TS Anonymkode: ac21c...9cd Gjør som andre: bestem et navn hver, slik at piken får to navn. Anonymkode: fac9e...59d
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #50 Skrevet 4. august 2017 Må si jeg har mer smak for navnene som mannen din ønsker, bortsett fra Sofia. Jeg synes heller ikke at han er urimelig, dere må nesten bare møtes på halvveien. Johanna var en god snart, personlig synes jeg at Joanne bare høres unaturlig ut på norsk. Kan dere ikke diskutere andre varianter av navnene dere ønsker? Det må jo være noe dere kan bli enige om. Anonymkode: 18c47...b91 2
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #51 Skrevet 4. august 2017 Norema Emmjoa Nofia Jenna Emmily Sofny Sofanna Emra 'Emma Sofia Nora Jenny Joann' sånn blanding av alle navnene Anonymkode: ccaed...996 2
Maleficenta Skrevet 4. august 2017 #52 Skrevet 4. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når dere ser datteren vil det bli helt tydelig hva hun skal hete. Ingen av hittil nevnte forslag. Anonymkode: 7b5f5...d15 Vil det nå det? Alle nyfødte ser jo ut som rosa rosiner 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #53 Skrevet 4. august 2017 4 minutter siden, Maleficenta skrev: Vil det nå det? Alle nyfødte ser jo ut som rosa rosiner Da kan hun hete Rosa Rosina Anonymkode: eab00...38f 5
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #54 Skrevet 4. august 2017 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uttales Joanne TS Anonymkode: ac21c...9cd Altså på norsk? Det høres bare rart ut. Like rart om det skulle ha vært på engelsk på et norsk barn. Johanne i stedet for Johanna? Anonymkode: d819e...999 5
Maleficenta Skrevet 4. august 2017 #55 Skrevet 4. august 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da kan hun hete Rosa Rosina Anonymkode: eab00...38f 😂
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #57 Skrevet 4. august 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså på norsk? Det høres bare rart ut. Like rart om det skulle ha vært på engelsk på et norsk barn. Johanne i stedet for Johanna? Anonymkode: d819e...999 Joanne uttales da likt som Johanne i Norge! TS, jeg synes du skal vente til dere ser barnet. Dere har god tid til å velge navn når dere ser henne i virkeligheten, kanskje kommer navnet av seg selv? Anonymkode: b04f2...886
Gjest Coolaid Skrevet 4. august 2017 #58 Skrevet 4. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og mannen venter en liten jente i slutten av august, men vi har enda ikke bestemt oss for navn. Selv ønsker jeg Jenny eller Joanne. Mannen ønsker Emma, Sofia eller Nora. Vi ønsker kun ett navn. Mannen liker ikke Jenny, men synes Joanne er et greit navn, men han liker navn som slutter på "a" og synes det må skrives med "h". Altså Johanna. Jeg synes navnet er fint, men en tidligere mobber av meg heter Johanna, og jeg ønsker ikke å bli minnet på henne ved å kalle datteren min det. Han liker som skrevet Emma, Sofia og Nora, men personlig liker jeg ikke slike topp 10 navn. Jeg kommer ikke til å kalle datteren min et av disse navnene, og mannen liker som skrevet heller ikke Joanne eller Jenny. Jenny og Joanne/Joanna/Johanne/Johanne har blitt populære navn de siste årene, men jeg har alltid ønsket å kalle en fremtidig datter det og klarer ikke å legge fra meg disse navnene. Et annet navn jeg liker er Guro, men det nekter han å kalle henne det. Vi har diskutert mye de siste månedene, men klarer ikke å finne et navn begge liker. Siden det begynner å nærme seg termin vet vi ikke hva vi skal gjøre. Det er selvfølgelig en stund til dåp, men vil helst ha en navn klart før hun blir født. Har dere noen navneforslag eller tips til hva vi skal gjøre? Anonymkode: ac21c...9cd Makan...att det skal være så vanskelig. Tror ikke at det bare er mannen din som er problemet for å si det sånn....
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #59 Skrevet 4. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Joanne uttales da likt som Johanne i Norge! TS, jeg synes du skal vente til dere ser barnet. Dere har god tid til å velge navn når dere ser henne i virkeligheten, kanskje kommer navnet av seg selv? Anonymkode: b04f2...886 Jo-Anne på norsk vs. Djo-Æn på engelsk.... I disse tider kan man aldri vite hvilken uttale foreldrene vil at navnet skal uttales på... Anonymkode: d819e...999 4
nelipot Skrevet 4. august 2017 #60 Skrevet 4. august 2017 Enig med de som sier at man fint kan vente fram til fødselen. Aldri skjønt dette stresset med å ha et navn klart FØR man faktisk får sett den nye verdensborgeren. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå