AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #21 Skrevet 4. august 2017 Høres ut som det har stoppet opp hos dere. Beste da å gjøre er å begynne på nytt, skiv hver sin liste med 3 eller 5 navn, forhåpentligvis er det et likt navn på begge listene, men at begge må ha åpent sinn, å bli enige om et av navnene på lista, hvis ikke må dere lage enda en ny liste, hver deres liste med 3-5 navn. Selvfølgelig er det ikke lov å ta med navn som allerede er brukt på tidligere liste. Anonymkode: e907d...7e6 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #23 Skrevet 4. august 2017 Aurora Sabrina Begge fungerer godt på norsk, selv om det ikke er norske navn. Begge ender på a. Og det er ingen tvil om uttale eller stavemåte (Ingen rare h'er eller c'er) Anonymkode: c8271...4d3 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #24 Skrevet 4. august 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aurora Sabrina Begge fungerer godt på norsk, selv om det ikke er norske navn. Begge ender på a. Og det er ingen tvil om uttale eller stavemåte (Ingen rare h'er eller c'er) Anonymkode: c8271...4d3 Aurora er et nydelig navn, synes jeg. Anonymkode: 37a36...62e 3
Craver Skrevet 4. august 2017 #25 Skrevet 4. august 2017 Avsporing men fikk en jente på onsdag som nå heter Jenny💚 Lykke til med navnvalg😊 7
Pupperulla Skrevet 4. august 2017 #26 Skrevet 4. august 2017 Amanda emmy lilly anna oda ada astrid alida olianna olivia tiril adele
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #27 Skrevet 4. august 2017 Jenny er nok også ganske straks et topp 10 navn tror jeg, tipper det står på SSB sin toppliste for 2017 når den kommer ut så hvis du ikke vil ha et navn som "alle andre" har så ville jeg ikke valgt Jenny. Jeg ville nok ikke valgt Joanna heller. Men tror det er liten vits å spørre om slike råd her inne, eller til folk du kjenner for den saks skyld.. du vil alltid ha noen som liker navnet og noen ikke. Anonymkode: 18ca6...373 2
Ulrikke Skrevet 4. august 2017 #28 Skrevet 4. august 2017 Jobber forøvrig med barn, og der er det alt fra 10-på-topp-navn til navn som ungene er helt alene om... Akkurat der jeg jobber er det bare en Emma, ingen Nora og bare en Sara... Mens det derimot florerer av varianter av Isabell/Isabella.... Andre forslag (i ulike sjangre og uavhengig av ønskene du nevner): Elvira Kornelia / Cornelia Lina Selma Amanda Mia Sanna Helene / Helena Tilde / Mathilde / Mathilda Ingrid Sigrid Maja Kajsa 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #30 Skrevet 4. august 2017 Selma? Hvorfor må det være kun et navn? Dere kan bruke et som mellomnavn, så kan jenta bestemme selv om hun vil bruke begge senere Anonymkode: f259b...44a 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #32 Skrevet 4. august 2017 Luna er også i vinden igjen! Anonymkode: f259b...44a
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #34 Skrevet 4. august 2017 Når dere ser datteren vil det bli helt tydelig hva hun skal hete. Ingen av hittil nevnte forslag. Anonymkode: 7b5f5...d15
Måbarefåsiat... Skrevet 4. august 2017 #35 Skrevet 4. august 2017 Vet ikke om det bare er mannen din som er urimelig. Johanna er et kjempefint navn, synes jeg. Og Jenny. Joanne er litt for redneck for meg. 3
Simbyxor Skrevet 4. august 2017 #36 Skrevet 4. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg og mannen venter en liten jente i slutten av august, men vi har enda ikke bestemt oss for navn. Selv ønsker jeg Jenny eller Joanne. Mannen ønsker Emma, Sofia eller Nora. Vi ønsker kun ett navn. Mannen liker ikke Jenny, men synes Joanne er et greit navn, men han liker navn som slutter på "a" og synes det må skrives med "h". Altså Johanna. Jeg synes navnet er fint, men en tidligere mobber av meg heter Johanna, og jeg ønsker ikke å bli minnet på henne ved å kalle datteren min det. Han liker som skrevet Emma, Sofia og Nora, men personlig liker jeg ikke slike topp 10 navn. Jeg kommer ikke til å kalle datteren min et av disse navnene, og mannen liker som skrevet heller ikke Joanne eller Jenny. Jenny og Joanne/Joanna/Johanne/Johanne har blitt populære navn de siste årene, men jeg har alltid ønsket å kalle en fremtidig datter det og klarer ikke å legge fra meg disse navnene. Et annet navn jeg liker er Guro, men det nekter han å kalle henne det. Vi har diskutert mye de siste månedene, men klarer ikke å finne et navn begge liker. Siden det begynner å nærme seg termin vet vi ikke hva vi skal gjøre. Det er selvfølgelig en stund til dåp, men vil helst ha en navn klart før hun blir født. Har dere noen navneforslag eller tips til hva vi skal gjøre? Anonymkode: ac21c...9cd Hva med en blanding.. Jofia.. Jenna.. Noranne.. Eller rett og slett Susanne? 2
Arca Skrevet 4. august 2017 #37 Skrevet 4. august 2017 Uenige, mer enn at han er urimelig. Velger dere Johanne så har begge jenket sine ønsker litt. Planlegger dere flere barn kan vel en av dere bestemme neste gang, med mindre dere blir enige.
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #38 Skrevet 4. august 2017 Av de navnene likte jeg Guro best. Hva med Guri, Gyda, Gunda, Gøril? Anonymkode: b1827...84e 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #39 Skrevet 4. august 2017 Mannen er jo ikke urimelig, han er bare ikke enig med deg. Han må jo få lov til å si sin mening. Dere burde legge de tidligere diskuterte navnene bort og komme opp med nye navn. Hva med å komme med en liste på 5-10 navn hver og så diskuterer dere og blir enige ut fra denne listen? Anonymkode: 01de6...311 3
Gjest Margit Spat Skrevet 4. august 2017 #40 Skrevet 4. august 2017 Jeg synes ikke mannen din er urimelig, jeg. Dere har rett til å mene noe om navnet begge to, ikke bare du. Personlig er jeg enig med mannen din i at det hører en h hjemme i det navnet dere er minst uenige om, men jeg er uenig med ham i at alle jentenavn må slutte på a. Med andre ord mener jeg at Johanne er det beste alternativet av de du selv er inne på. Støtter ellers de som foreslår at dere lager hver deres navneliste på nytt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå