Gå til innhold

Navnevalg og urimelig mann

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen venter en liten jente i slutten av august, men vi har enda ikke bestemt oss for navn. Selv ønsker jeg Jenny eller Joanne. Mannen ønsker Emma, Sofia eller Nora. Vi ønsker kun ett navn. Mannen liker ikke Jenny, men synes Joanne er et greit navn, men han liker navn som slutter på "a" og synes det må skrives med "h". Altså Johanna. Jeg synes navnet er fint, men en tidligere mobber av meg heter Johanna, og jeg ønsker ikke å bli minnet på henne ved å kalle datteren min det. Han liker som skrevet Emma, Sofia og Nora, men personlig liker jeg ikke slike topp 10 navn. Jeg kommer ikke til å kalle datteren min et av disse navnene, og mannen liker som skrevet heller ikke Joanne eller Jenny. Jenny og Joanne/Joanna/Johanne/Johanne har blitt populære navn de siste årene, men jeg har alltid ønsket å kalle en fremtidig datter det og klarer ikke å legge fra meg disse navnene. Et annet navn jeg liker er Guro, men det nekter han å kalle henne det.  Vi har diskutert mye de siste månedene, men klarer ikke å finne et navn begge liker. Siden det begynner å nærme seg termin vet vi ikke hva vi skal gjøre. Det er selvfølgelig en stund til dåp, men vil helst ha en navn klart før hun blir født.

Har dere noen navneforslag eller tips til hva vi skal gjøre?

Anonymkode: ac21c...9cd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Linnéa, Maja, Kajsa, Kaja, Pia, Litta, Ada, Daniella, Mikaela, Lena

Anonymkode: 5d42f...dba

AnonymBruker
Skrevet

Leah

Anonymkode: 5d42f...dba

AnonymBruker
Skrevet

Fatima

Anonymkode: 1b090...98b

• Liker 5
Skrevet (endret)

Jennora? Noranna? Naomy? Noremma? Jorema? Norema kjøkken?

Endret av Hurepoix
  • Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skulle så Joanne uttales? Det egner seg best på engelsk, og da er jeg enig med mannen din. Johanna/Johanne er best. Jenny er egner seg også best på engelsk.

Hva med Hanne/Hanna?

Anonymkode: d819e...999

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Simra 

Anonymkode: d29ad...8b3

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og mannen venter en liten jente i slutten av august, men vi har enda ikke bestemt oss for navn. Selv ønsker jeg Jenny eller Joanne. Mannen ønsker Emma, Sofia eller Nora. Vi ønsker kun ett navn. Mannen liker ikke Jenny, men synes Joanne er et greit navn, men han liker navn som slutter på "a" og synes det må skrives med "h". Altså Johanna. Jeg synes navnet er fint, men en tidligere mobber av meg heter Johanna, og jeg ønsker ikke å bli minnet på henne ved å kalle datteren min det. Han liker som skrevet Emma, Sofia og Nora, men personlig liker jeg ikke slike topp 10 navn. Jeg kommer ikke til å kalle datteren min et av disse navnene, og mannen liker som skrevet heller ikke Joanne eller Jenny. Jenny og Joanne/Joanna/Johanne/Johanne har blitt populære navn de siste årene, men jeg har alltid ønsket å kalle en fremtidig datter det og klarer ikke å legge fra meg disse navnene. Et annet navn jeg liker er Guro, men det nekter han å kalle henne det.  Vi har diskutert mye de siste månedene, men klarer ikke å finne et navn begge liker. Siden det begynner å nærme seg termin vet vi ikke hva vi skal gjøre. Det er selvfølgelig en stund til dåp, men vil helst ha en navn klart før hun blir født.

Har dere noen navneforslag eller tips til hva vi skal gjøre?

Anonymkode: ac21c...9cd

Hva mener du med at han er "urimelig", han er jo ikke det, bare uenig. Jeg tror dere begge vil innse at navnet ikke er så viktig som dere tror. Det finnes et hav av navn og her får dere bare finne et dere begge liker. 

Anonymkode: 37a36...62e

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet

Louise 

Iben

Alma 

Ingeborg

Sofie(E) 

Lerke

Anonymkode: dc6bb...5d4

Skrevet

Hvis ingen av dere liker forslagene til den andre, får dere legge vekk alle navnene dere har på hver deres liste hittil. Ingen får komme med de samme forslagene igjen. Så får dere lage en liste med 10 navn hver som dere kanskje ikke synes er like fine, men som dere liker og kan akseptere. Så får dere igjen finne 2-3 navn på den andre partens liste som dere kan godta. Også ser dere hva jenta ser ut som når hun kommer...

Dere har låst dere fast i navn som ikke den andre parten liker. Da må man begynne på nytt!

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet

Lurte også på uttalen av Joanne? Ville uttale det på engelsk, djo-æn.

Mia, Margaretha, Thea, Lina, Nina, Frida, Linda, Mina, Sina, Victoria, Emilia, Emmelina, Evelina.

Anonymkode: 5b53a...042

• Liker 1
Skrevet

Gitte, Lone, Olava, Vibeke, Teana, Karina, Karine, Alva, Emily, Iben, Lykke.

Joanna (når det uttales Jo Anna), er veldig fint!

Skrevet

Adila

Fatima

Selina

Amina

Amber

Sunita

Alina

Nadia

Sabira

Thara

Jasmin

Zahra

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jennifer:)

Anonymkode: 9cb05...990

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skulle så Joanne uttales? Det egner seg best på engelsk, og da er jeg enig med mannen din. Johanna/Johanne er best. Jenny er egner seg også best på engelsk.

Hva med Hanne/Hanna?

Anonymkode: d819e...999

Johanne/Johanna er best, men også Joanne går fint, Jenny også (uenig i at det funker best på engelsk).

Hva med Jonna? Eller Janne? 

Anonymkode: 2aac0...788

• Liker 2
Skrevet (endret)

Trenger ikke ha navn klart før hun blir født!! Jeg har to døtre,  og hadde egentlig navn klart før fødselen, men begge fikk andre navn. Fant ut at de ikke passet til de planlagte navnene. 

Ellers må dere finne navn som BEGGE liker! Skaff dere en navnebok og gå gjennom den mange ganger. Skriv liste over fine navn og finn noen dere kan enes om. Husk det er like mye hans barn!

Endret av tirben
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Dere kan jo vente til hun kommer og ser om det er noe som passer. Brukte ikke Aune Sand og Marianne Aulie fem måneder før det bare satt med barnets åtte navn?😄

Anonymkode: 2aac0...788

• Liker 5
Skrevet

Synes Eir faktisk er ganske uvanlig og fint!😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jorun? Emilie? Janne? Emily? Ida? Linn? 

Anonymkode: 1c944...696

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...