AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #21 Del Skrevet 4. august 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg motsier ikke meg selv. Jeg tenkte på priser. Flybilletter på dagtid koster mer enn flybilletter på mer ukurrante tider av døgnet. Kan hende ts ikke hadde andre valg rent økonmisk enn å kjøpe rimelige flybilletter med sen avreise.. Og så å oppleve denne situasjonen med venninnen som medførte at de måtte booke hotell for en uke så nært avreise, det er ikke akkurat billig det heller. Anonymkode: a8498...2fd Forskjellene på flypriser er marginale når det bestilles hele 6 måneder i forveien, og det er en prioritering man tar. De er attpåtil et par med barn, ikke studenter. Her må man prioritere, både av hensyn til barn og gjester. Det var ikke venninnen som forårsaket en uke på hotell. Hun foreslo EN natt på hotell. TS valgte heller å betale for en hel uke. Har TS råd til det, hadde hun hatt råd til å bytte billett også, eller valgt en annen for et halvt år siden. Anonymkode: 16e0d...114 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr. Kilmister Skrevet 4. august 2017 #22 Del Skrevet 4. august 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en ting som plager meg, og som jeg håper jeg kan få litt tilbakemeldinger på. Min samboer og jeg hadde planlagt en ferietur til Spania i et halvt års tid med gode venner. De dro først, og vi skulle komme ned til de etter en uke og bo i en stor leilighet familien deres har der nede en uke til. Begge par har en sønn på 2 år, og vi hadde gledet oss veldig til turen. Flyet gikk sent, og vi skulle lande rett før midnatt. Deretter skulle vi hente leiebilen, og kjøre en times tid. Vi hadde nok vært fremme en gang mellom 01.30 - 02.00. 2 dager før vi skulle dra, fikk jeg en melding av venninne X. Et par meldinger senere fortsetter dialogen slik: X: Når lander flyet? Jeg: Flyet lander 23:50, har du forresten en adresse til huset? X: Oj, det var sent, da er dere jo ikke her før ved 2 tiden. Jeg: Ja ja, men det går fint. X: Men seriøst veldig spesielt tidspunkt å komme på, det kommer til å ødelegge hele torsdagen for oss! X: Da foreslår jeg at dere booker dere inn på et Hotel, så får dere komme hit på torsdag om dere ikke får booket om på flyet. Etter de svarene, følte jeg og samboeren min oss så lite velkomne at vi heller valgte å si at vi ikke kom, og vi booket oss inn på et hotell for hele turen. Så fellesferien gikk i vasken, og vi har ikke hatt noen kontakt siden. Det hører også med til historien at vi en uke før dette skjedde, og et par måneder i forveien hadde sagt til de at flyet gikk klokken 20. Da fikk vi bare “Ok” som svar. Jeg håper virkelig jeg kan få noen ærlige tilbakemeldinger fra dere. Ble vi behandlet så dårlig som vi syntes eller er vi veldig hårsåre? Var det riktig å be oss ta inn på hotell? Var vi kjipe som valgte å ikke dra med de? Hva tenker dere om et mulig vennskap videre? Hilsen Stine 29 Anonymkode: 14306...7e4 Syntes dette var en riktig beslutning av dere. Håper dere hadde det fint dere da, og ikke lot episoden med venninna di ødelegge hele ferien. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QQbaby Skrevet 4. august 2017 #23 Del Skrevet 4. august 2017 (endret) Den venninna di er bare vemmelig, kjenner jeg får oppkastsmak i munnen. For ei heks, den megga hadde jeg holdt meg langt unna. At det er mulig å bli så frekk og stygg bare fordi flyet landet sent på kvelden. Noen folk er bare giftige, og de burde du bare kutte ut av livet ditt ts Endret 4. august 2017 av QQbaby 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
louisandsteve Skrevet 4. august 2017 #24 Del Skrevet 4. august 2017 Helt klart at dette ikke er deres feil .. Hadde gjort det samme som deg 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #25 Del Skrevet 4. august 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en ting som plager meg, og som jeg håper jeg kan få litt tilbakemeldinger på. Min samboer og jeg hadde planlagt en ferietur til Spania i et halvt års tid med gode venner. De dro først, og vi skulle komme ned til de etter en uke og bo i en stor leilighet familien deres har der nede en uke til. Begge par har en sønn på 2 år, og vi hadde gledet oss veldig til turen. Flyet gikk sent, og vi skulle lande rett før midnatt. Deretter skulle vi hente leiebilen, og kjøre en times tid. Vi hadde nok vært fremme en gang mellom 01.30 - 02.00. 2 dager før vi skulle dra, fikk jeg en melding av venninne X. Et par meldinger senere fortsetter dialogen slik: X: Når lander flyet? Jeg: Flyet lander 23:50, har du forresten en adresse til huset? X: Oj, det var sent, da er dere jo ikke her før ved 2 tiden. Jeg: Ja ja, men det går fint. X: Men seriøst veldig spesielt tidspunkt å komme på, det kommer til å ødelegge hele torsdagen for oss! X: Da foreslår jeg at dere booker dere inn på et Hotel, så får dere komme hit på torsdag om dere ikke får booket om på flyet. Etter de svarene, følte jeg og samboeren min oss så lite velkomne at vi heller valgte å si at vi ikke kom, og vi booket oss inn på et hotell for hele turen. Så fellesferien gikk i vasken, og vi har ikke hatt noen kontakt siden. Det hører også med til historien at vi en uke før dette skjedde, og et par måneder i forveien hadde sagt til de at flyet gikk klokken 20. Da fikk vi bare “Ok” som svar. Jeg håper virkelig jeg kan få noen ærlige tilbakemeldinger fra dere. Ble vi behandlet så dårlig som vi syntes eller er vi veldig hårsåre? Var det riktig å be oss ta inn på hotell? Var vi kjipe som valgte å ikke dra med de? Hva tenker dere om et mulig vennskap videre? Hilsen Stine 29 Anonymkode: 14306...7e4 Kjenner det mest interessante her er hvorfor dere valgte å ta et fly som gikk så sent?! Anonymkode: fa37e...909 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #26 Del Skrevet 4. august 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjenner det mest interessante her er hvorfor dere valgte å ta et fly som gikk så sent?! Anonymkode: fa37e...909 Kanskje det var mye billigere sent på kvelden? Ofte er de billigste billettene på ukurrante tider. Jeg velger alltid de billigste billettene om de så går midt på natta. Eller kanskje de jobbet den dagen, og ikke hadde noe annet valg enn det sene flyet? Anonymkode: 5d169...f4c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supernova17 Skrevet 4. august 2017 #27 Del Skrevet 4. august 2017 Ingen her trenger å skylde det på TS og samboeren. De er ikke hårsåre på grunn av dette, de ble dårlig behandlet. Jeg hadde blitt satt ut selv og ikke følt meg ønsket der. Det er jo en dyr ferie for pokker. Det er ikke morsomt å avtale med noen og så be gjestene om å bo på hotell. Det er helt vanvittig. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #28 Del Skrevet 4. august 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns du gjorde rett. Hadde heller ikke følt meg særlig velkommen! Hva så om ungene våkner? Det går an å få de til å sove igjen. Dessuten, som noen andre sa her, så er det ferie. Anonymkode: c0725...379 Hallo! Det er helt jævlig å ha ferie med en 2 åring. All sovetid og stilletid er hellig, så skjønner venninna. Men ville taklet det på en annen måte. Anonymkode: 13ccc...64f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #29 Del Skrevet 4. august 2017 Jeg synes både billettvalget, deres oppførsel og de andres oppførsel er rar. Anonymkode: e7875...27d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulven Skrevet 4. august 2017 #30 Del Skrevet 4. august 2017 (endret) Dere har gitt beskjed om ankomst. Ikke bare en, men flere ganger. Da har dere gitt den informasjonen som er mulig å gi til vertene, og de har hatt all mulighet til å be dere forandre ankomsttid lenge før de gjorde. Å bli bedt om å ta inn på hotell fordi det ikke passer allikevel to dager før avreise, er kjempedårlig stil av vertene og med tanke på at de ikke har kontaktet dere etterpå, et tydelig tegn på at vennskapet deres ikke er så viktig for dem. Hadde glatt gjort som dere. Endret 4. august 2017 av Ulven 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #31 Del Skrevet 4. august 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns du gjorde rett. Hadde heller ikke følt meg særlig velkommen! Hva så om ungene våkner? Det går an å få de til å sove igjen. Dessuten, som noen andre sa her, så er det ferie. Anonymkode: c0725...379 Helt enig. Når venninnen ikke hadde sagt noe før, så burde hun være litt fleksibel. Og det er ikke alltid det er så lett å finne ledig hotell på to dagers varsel. Haddw gjort det samme som Ts, slike firkantede folk takler jeg dårlig, det hadde sikkert blitt flere issues under samme tak. Anonymkode: 2010a...b03 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #32 Del Skrevet 4. august 2017 Jeg vil tro at venner som planlegger ferie sammen, snakker på forhånd om når fly går osv. Ser noen mener dere kunne tatt et tidligere fly,men dette har også noe med pris å gjøre. Siden det er leilighet til familien,så vet de nok om hvor sent det kan bli. Å ta kontakt dagen før,å si dere får bo på hotell virker sært for meg. Har reist mye,med og uten barn. Sett barn komme frem med fly Kl 4 om morgenen. Jeg er enig med ts...hadde ikke følt meg velkommen. Siden dere ikke kunne komme Kl 2 om natten, da betyr det også at dere ikke kan sitte oppe sentrum der nede. "Per" kan jo bli forstyrret. Siden dere ikke har hatt kontakt siden, så stakk kanskje ikke vennskapet så dypt alikavel. Anonymkode: 49ce4...29d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #33 Del Skrevet 4. august 2017 Jeg hadde sovet en natt på hotellet og så hadde jeg dratt til venninnen. Jeg tror venninnen din ble stresset over at dere kom så sent på grunn av barnet. Hadde 2 åringen våknet ville den natten mest sannsynlig bestått i barnegråt og sutring, og ja hele torsdagen hadde vært ødelagt, slik er det å ha små barn. Men som flere her sier, venninnen din visste om dette tidligere, og jeg synes det er merkelig at hun ikke har sagt noe tidligere. Er det mulig hun ikke hadde fått det med seg likevel? Uansett, dere var faktisk bedt til dem og jeg synes dere godt kunne løst det smidigere begge to. Hun var unødig kvass i meldingene sine, selv om det er vanskelig å tolke meldinger når man har begrenset med ord og tonefall faller bort. Du kunne ha sagt at du forsto at det ble litt sent og sagt at jo selvfølgelig kan vi legge inn på hotell den første natten, så ses vi uthvilte alle sammen på torsdag. Dere var fremdeles velkomne til dem på torsdag, hun sa jo det. Nå har det hele blitt bare kleint og mest sannsynlig så er vennskapet ødelagt. For meg var dette en bagatell. Anonymkode: 9b96a...19d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Try2 Skrevet 4. august 2017 #34 Del Skrevet 4. august 2017 (endret) Folk ASSherregud så tandre folk har blitt (inkl her på KG) Hva er problemet? Det er sommerferie og dere kommer kl.2 ??? Det er ikke et problem. Og 2 åringer sover kl 2. Det går også an å liste seg inn, pusse tennene og legge seg. Makan til idioter. Endret 4. august 2017 av Try2 skrivefeil 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #35 Del Skrevet 4. august 2017 Dårlig gjort av venninna di. Anonymkode: 8af34...43c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 4. august 2017 #36 Del Skrevet 4. august 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes hun ordla seg feil og var unødvendig krass, men at dere overreagerer ved å legge dere inn på hotell hele ferien. Jeg ville svart at det var en god idé med hotell første natten, og bare latt det passere. Anonymkode: 1f1fe...801 Enig. Venninnen din håndterte dette på en dårlig måte, ingen tvil om det, men jeg skjønner ikke hvorfor ikke dette med hotell første natta har vært et tema tidligere? Hvorfor booket dere ikke et tidligere fly? Prisforskjellene er veldig små 6mnd i forveien. Jeg syntes også det var veldig overreaksjon fra deres side å legge dere inn på hotell hele ferien. Jeg hadde lagt meg inn på hotell første natten og dukket opp hos venninnen dagen etter og kost meg som planlagt resten av ferien. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vaniljeglasur Skrevet 4. august 2017 #37 Del Skrevet 4. august 2017 Syntes venninna di oppførte seg som ei bitch. Dere skal til syden i en uke, da er det "normalt" å komme når som helst på døgnet, da fly går når det går. Man kan ikke velge når flyet skal gå, og det er mange som reiser med små barn til syden selvom det er natt når dere kommer frem. Jeg syntes du gjorde der riktige med å booke hotell plass, for der hadde ikke jeg heller følt meg veldig velkommen. Kos dere på hotell i ferien i stedet for :-) 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Try2 Skrevet 4. august 2017 #38 Del Skrevet 4. august 2017 10 minutter siden, Sirah skrev: Enig. Venninnen din håndterte dette på en dårlig måte, ingen tvil om det, men jeg skjønner ikke hvorfor ikke dette med hotell første natta har vært et tema tidligere? Hvorfor booket dere ikke et tidligere fly? Prisforskjellene er veldig små 6mnd i forveien. Jeg syntes også det var veldig overreaksjon fra deres side å legge dere inn på hotell hele ferien. Jeg hadde lagt meg inn på hotell første natten og dukket opp hos venninnen dagen etter og kost meg som planlagt resten av ferien. Tidligere fly? Dette er detaljer. kanskje det ble for dyrt, kanskje pga jobb etc. Forhold deg til TS og det som skjedde når de kom kl 2. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #39 Del Skrevet 4. august 2017 Før jeg fikk småbarn selv, ville jeg tatt TS' side i denne saken. Men nå som jeg selv har små barn må jeg bare si det er fullstendig høl i huet å skulle ankomme kl 02. Dere ødelegger dagen etter for absolutt alle på ferien. Jeg er konstant sliten og orker absolutt ikke være våken til kl 02 noengang, når barna våkner senest 06 hver dag. I tillegg er det rimelig garantert at deres barn hadde vekket mine barn, som da hadde holdt det gående LENGE (sikkert et par timer, minst) før de hadde klart å sovne igjen. Hvorfor kunne dere ikke bare tatt inn på hotell den ene natten????? Anonymkode: 98e0d...508 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #40 Del Skrevet 4. august 2017 Hva så om minsten våkner? De er ikke verdens undergang... ungen sovner igjen etterhvert. Anonymkode: 5c8c4...962 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå