AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #61 Del Skrevet 5. august 2017 17 timer siden, Maleficenta skrev: Da burde venninnen ssgt fra tidligere da Det er da ingenting å gjøre noe med nå. Gjør det beste ut av det! TS gjør det bare verre fordi HUN ikke fikk det som hun ville og ble litt fornærmet. Sånt må man nesten tåle. Kan hende var en grunn til at hu venninna surret litt med hva som passet og ikke. Hun er jo et menneske, ikke et levende hotell. Anonymkode: 1e571...5c3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 5. august 2017 #62 Del Skrevet 5. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er da ingenting å gjøre noe med nå. Gjør det beste ut av det! TS gjør det bare verre fordi HUN ikke fikk det som hun ville og ble litt fornærmet. Sånt må man nesten tåle. Kan hende var en grunn til at hu venninna surret litt med hva som passet og ikke. Hun er jo et menneske, ikke et levende hotell. Anonymkode: 1e571...5c3 Jamen veninna burde forstått at det var vel sent å ombooke flybiletter eller skaffe hotell så kort tid før. Jeg konfliktsky som jeg er hadde sikkert tatt førdte natta på hotell og latt det gå men jeg hadde likevel vært litt sur og følt meg lite velkommen inni meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #63 Del Skrevet 5. august 2017 7 minutter siden, Maleficenta skrev: Jamen veninna burde forstått at det var vel sent å ombooke flybiletter eller skaffe hotell så kort tid før. Jeg konfliktsky som jeg er hadde sikkert tatt førdte natta på hotell og latt det gå men jeg hadde likevel vært litt sur og følt meg lite velkommen inni meg. Da får man bare si til venninna at man syns det ble litt stress. Ikke bare gi faen i hele overnattinga som en slags hevn. Man prøver å bidra til en positiv ferie tross alt. Men kan hende både TS og venninna er dramaqueens og pleier å oppføre seg som ungdomsskoleelever mot hverandre ellers. Skal sånt gjøres noe med må det komme fra begge parter. Jeg har uansett et forslag, og det er at TS prøver å fikse det, ikke oppfører seg barnslig tilbake. Min jeg har gjort noe som en venninne syns ble litt vanskelig, så setter jeg heller pris på at vi kan prate om det i stedet for at venninna mi skal bli sur og ta hevn. Anonymkode: 1e571...5c3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #64 Del Skrevet 5. august 2017 Jeg syns du overdrev noe voldsomt med å være uken på hotell i stedet. Har du ingen forståelse for din venninnes barn? Anonymkode: dff0e...1c3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 5. august 2017 #65 Del Skrevet 5. august 2017 Fryktelig lite samarbeidsvillig venninne du har. Det kunne vel løst seg ved at en forelder stod opp og tok i mot gjester mens den andre sov, evt sammen med barnet. Om barnet våkner er det vel ingen krise, dere er i syden, det går an å ta igjen for tapt søvn på en solseng eller å legge seg tidligere neste dag. Det går også an å sove litt lenger den første morgenen. Dette ER ikke et problem, men det kan bli det hvis man vil være vanskelig. Noen mennesker bare ER sånn, de vil ha alt på sin måte og da får du bare velge om du vil leve etter hennes krav. Jeg har ingen problemer med å forstå at dere valgte hotel, det er ingenting ved din venninnes oppførsel som ønsker dere velkommen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coolaid Skrevet 5. august 2017 #66 Del Skrevet 5. august 2017 På 3.8.2017 den 23.59, AnonymBruker skrev: Har en ting som plager meg, og som jeg håper jeg kan få litt tilbakemeldinger på. Min samboer og jeg hadde planlagt en ferietur til Spania i et halvt års tid med gode venner. De dro først, og vi skulle komme ned til de etter en uke og bo i en stor leilighet familien deres har der nede en uke til. Begge par har en sønn på 2 år, og vi hadde gledet oss veldig til turen. Flyet gikk sent, og vi skulle lande rett før midnatt. Deretter skulle vi hente leiebilen, og kjøre en times tid. Vi hadde nok vært fremme en gang mellom 01.30 - 02.00. 2 dager før vi skulle dra, fikk jeg en melding av venninne X. Et par meldinger senere fortsetter dialogen slik: X: Når lander flyet? Jeg: Flyet lander 23:50, har du forresten en adresse til huset? X: Oj, det var sent, da er dere jo ikke her før ved 2 tiden. Jeg: Ja ja, men det går fint. X: Men seriøst veldig spesielt tidspunkt å komme på, det kommer til å ødelegge hele torsdagen for oss! X: Da foreslår jeg at dere booker dere inn på et Hotel, så får dere komme hit på torsdag om dere ikke får booket om på flyet. Etter de svarene, følte jeg og samboeren min oss så lite velkomne at vi heller valgte å si at vi ikke kom, og vi booket oss inn på et hotell for hele turen. Så fellesferien gikk i vasken, og vi har ikke hatt noen kontakt siden. Det hører også med til historien at vi en uke før dette skjedde, og et par måneder i forveien hadde sagt til de at flyet gikk klokken 20. Da fikk vi bare “Ok” som svar. Jeg håper virkelig jeg kan få noen ærlige tilbakemeldinger fra dere. Ble vi behandlet så dårlig som vi syntes eller er vi veldig hårsåre? Var det riktig å be oss ta inn på hotell? Var vi kjipe som valgte å ikke dra med de? Hva tenker dere om et mulig vennskap videre? Hilsen Stine 29 Anonymkode: 14306...7e4 Dere ble behandlet skikkelig dårlig. Alle vet at det er sånn med feriereiser. Det virker som om de ikke ønsket dere der. Kjipe folk uansett. Og kjipt at de ødela ferien deres med så dårlig stemning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillePingu Skrevet 5. august 2017 #67 Del Skrevet 5. august 2017 Jeg skjønte ikke helt Ts, hadde du og samboeren din en 2 åring, eller var det vennene deres som hadde to toåringer? Det et jo litt forskjell da. Har dere en 2 åring, så er det dumt å komme så sent, siden ett barn bråker mer enn om det bare hadde vært deg og samboer, som klarer å liske dere til sengs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nettmagica Skrevet 5. august 2017 #68 Del Skrevet 5. august 2017 Jeg hadde gjort nøyaktig som dere! Herregud for en oppførsel! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #69 Del Skrevet 5. august 2017 1 time siden, LillePingu skrev: Jeg skjønte ikke helt Ts, hadde du og samboeren din en 2 åring, eller var det vennene deres som hadde to toåringer? Det et jo litt forskjell da. Har dere en 2 åring, så er det dumt å komme så sent, siden ett barn bråker mer enn om det bare hadde vært deg og samboer, som klarer å liske dere til sengs. Tenkte jeg også på, at det ikke er snakk om kun en 2-åring, men to stykker! Joda, det kan virkelig bli interessant dagen derpå... Jeg må innrømme, jeg hadde ikke bestilt så seine billetter selv eller vært glade for så seine gjester altså (men jeg hadde sagt fra i god tid, men klart, det kan jo være at ts sin venninne hadde misforstått reisetidene og trodde det var snakk om ankomsttid tidligere og ble overasket nå). Anonymkode: 8a61c...661 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 6. august 2017 #70 Del Skrevet 6. august 2017 Hvordan går det, TS? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellasnella Skrevet 6. august 2017 #71 Del Skrevet 6. august 2017 På 4.8.2017 den 20.27, AnonymBruker skrev: Altså... venninna mi har tre unger der to av de er 1 og 3 år gamle, hun hadde gitt bang i om det vekket dem at vi ankom på ferie hos dem midt på natta og samme her for hennes familie. Er faen meg ta én natt, det er ingen problem når det er snakk om gode venner. Anonymkode: 8af34...43c Det der 👆🏼🙌🏼 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #72 Del Skrevet 6. august 2017 Jeg har selv små barn som våkner lett men å bruke barnet som argument er helt på trynet. Det er bare å stå opp , slippe vennene inn. Vise dem gjesterommet og legge seg igjen. Vi ses imorgen ! Legge inn på hotell ?? Det er venner vi snakker om ikke en tilfeldig bekjent. Nei ts her var venninnen din direkte frekk. Anonymkode: 0417a...703 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moroklompen Skrevet 6. august 2017 #73 Del Skrevet 6. august 2017 Jeg tenker du skal være sjeleglad for at hun skrev det hun skrev til deg. På den måten slapp du unna en ferie som sirkulerer rundt 2-åringen og h*n sine rutiner. Kan ikke tenke meg noe kjipere! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #74 Del Skrevet 6. august 2017 På 4.8.2017 den 19.31, Maleficenta skrev: Har du noensinne reist med fly? Ja, mange ganger. Med barn. Booker fornuftige flytider av hensyn til barna, meg selv og ikke minst medpassasjerer. Anonymkode: 98e0d...508 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #75 Del Skrevet 6. august 2017 21 timer siden, Nutz skrev: Fryktelig lite samarbeidsvillig venninne du har. Det kunne vel løst seg ved at en forelder stod opp og tok i mot gjester mens den andre sov, evt sammen med barnet. Om barnet våkner er det vel ingen krise, dere er i syden, det går an å ta igjen for tapt søvn på en solseng eller å legge seg tidligere neste dag. Det går også an å sove litt lenger den første morgenen. Dette ER ikke et problem, men det kan bli det hvis man vil være vanskelig. Noen mennesker bare ER sånn, de vil ha alt på sin måte og da får du bare velge om du vil leve etter hennes krav. Jeg har ingen problemer med å forstå at dere valgte hotel, det er ingenting ved din venninnes oppførsel som ønsker dere velkommen. Hva slags barn har du? Noen barn er faktisk ekstremt rigide på sovetidene sine. Sovne på en solseng?!? Hahaha, synes jeg ser min to-åring gjøre det. Hadde ALDRI skjedd. Anonymkode: 98e0d...508 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2017 #76 Del Skrevet 6. august 2017 Hadde TS her vært min venninne så hadde jeg dumpet henne for lenge siden. Makan til barnslig oppførsel. Sånne mennesker hadde jeg ikke orket å bruke energi på i mitt liv. Anonymkode: f7b5b...d36 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 6. august 2017 #77 Del Skrevet 6. august 2017 Til dere som mener at det bare er å lære ungene å sove gjennom bråk: En god venninne av meg har tre barn. Den eldste og den yngste sover seg gjennom "alt". De blir plassert i sengene sine ved leggetid og sover seg søtt gjennom all verdens bråk. Med disse hadde det vært null stress om noen kom labbende inn døren klokken 02:00, startet en motorsag og holdt fult party. Den mellomste derimot har det mildt sagt vært et helvete å få til å sove helt fra barnet var baby. Barnet holder et leven uten sidestykke hver kveld (som søsknene sover seg gjennom) og sover ekstremt lett når det først sover. Min venninne og mannen var så fullstendig sliten og utslitt rundt den tiden barnet var 1-2-3år gammelt at hadde noen dukket opp på døra der etter leggetid hadde de nesten drept dem tror jeg. Om barnet ble vekt på natta nektet det å sove igjen og holdt et baluba resten av natten noe som ødela hele morgendagen (og gjerne dagen etter der også) for både barn, far og mor. Og før noen sier noe: Hun har gjennom hele barnets levetid vært i tett kontakt med lege, helsestasjon og til og med frivillig samarbeid med barnevernet for å løse sovesituasjonen med den mellomste. Nå aner jeg jo ingenting om barnet til venninnen til TS er av dette "kaliberet", men for noen er det faktisk litt katastrofe om barnet blir vekket på natta. Verden er ikke så svart/hvitt som mange skal ha det til - dessverre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 6. august 2017 #78 Del Skrevet 6. august 2017 5 timer siden, Sirah skrev: Til dere som mener at det bare er å lære ungene å sove gjennom bråk: En god venninne av meg har tre barn. Den eldste og den yngste sover seg gjennom "alt". De blir plassert i sengene sine ved leggetid og sover seg søtt gjennom all verdens bråk. Med disse hadde det vært null stress om noen kom labbende inn døren klokken 02:00, startet en motorsag og holdt fult party. Den mellomste derimot har det mildt sagt vært et helvete å få til å sove helt fra barnet var baby. Barnet holder et leven uten sidestykke hver kveld (som søsknene sover seg gjennom) og sover ekstremt lett når det først sover. Min venninne og mannen var så fullstendig sliten og utslitt rundt den tiden barnet var 1-2-3år gammelt at hadde noen dukket opp på døra der etter leggetid hadde de nesten drept dem tror jeg. Om barnet ble vekt på natta nektet det å sove igjen og holdt et baluba resten av natten noe som ødela hele morgendagen (og gjerne dagen etter der også) for både barn, far og mor. Og før noen sier noe: Hun har gjennom hele barnets levetid vært i tett kontakt med lege, helsestasjon og til og med frivillig samarbeid med barnevernet for å løse sovesituasjonen med den mellomste. Nå aner jeg jo ingenting om barnet til venninnen til TS er av dette "kaliberet", men for noen er det faktisk litt katastrofe om barnet blir vekket på natta. Verden er ikke så svart/hvitt som mange skal ha det til - dessverre. Igjen. Venninnen burde sagt at det var et problem mye før 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 6. august 2017 #79 Del Skrevet 6. august 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, mange ganger. Med barn. Booker fornuftige flytider av hensyn til barna, meg selv og ikke minst medpassasjerer. Anonymkode: 98e0d...508 Hva gjør du dersom det blir veldige fordinkelser. Er ikke alltid flyene går når de skal 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 6. august 2017 #80 Del Skrevet 6. august 2017 1 time siden, Maleficenta skrev: Igjen. Venninnen burde sagt at det var et problem mye før Det er jeg fullstendig enig i Ville bare kommentere på de som mener at å få unger til å sove aldri er noe problem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå