Maleficenta Skrevet 4. august 2017 #41 Del Skrevet 4. august 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Dårlig behandlet. Idiotisk av venninna di. Anonymkode: 629db...dd4 Enig. Er ikke alltid bare bare å få fly nøyaktig til det klokkeslettet man vil. Og hva om dere booka et tidligere fly og det ble forsinket så dere kom sent uansett? Nei dprlug gjort. Tror jeg hadde gjort det samme som dere ts 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 4. august 2017 #42 Del Skrevet 4. august 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Før jeg fikk småbarn selv, ville jeg tatt TS' side i denne saken. Men nå som jeg selv har små barn må jeg bare si det er fullstendig høl i huet å skulle ankomme kl 02. Dere ødelegger dagen etter for absolutt alle på ferien. Jeg er konstant sliten og orker absolutt ikke være våken til kl 02 noengang, når barna våkner senest 06 hver dag. I tillegg er det rimelig garantert at deres barn hadde vekket mine barn, som da hadde holdt det gående LENGE (sikkert et par timer, minst) før de hadde klart å sovne igjen. Hvorfor kunne dere ikke bare tatt inn på hotell den ene natten????? Anonymkode: 98e0d...508 Har du noensinne reist med fly? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #43 Del Skrevet 4. august 2017 Etter å ha lest første avsnitt tenkte jeg at om det hadde vært jeg som var på tur hadde jeg tatt inn på flyplasshotellet, og heller dratt til venninnen neste dag. Synes du er tidsoptimistisk. Det tar tid å komme av flyet, når man har små barn er det lurt å vente med å gå av til sist. Det tar tid å få bagasjen. Finne noe å spise eller drikke. Do-tur, ta på barnet pysj og pusse tenner. Finne leiebil, pakke alt inn i bilen, innstallere barnesete, hvor har jeg nå lagt mobilen min. Og så når man kommer frem vil man kanskje spise og prate, dusje og pakke ut. Og slikt lager lyd, selvom barna ikke våkner, som kan irritere vennene dine. Det hadde vært enklere for alle parter om dere sov på flyplasshotellet og heller møtte opp friske og opplagte dagen etter. Anonymkode: 94ba5...2d3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Try2 Skrevet 4. august 2017 #44 Del Skrevet 4. august 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva så om minsten våkner? De er ikke verdens undergang... ungen sovner igjen etterhvert. Anonymkode: 5c8c4...962 Det er nettopp det det erVerdens undergang. Fy fan, det er noen som blir helt sjuke av å bli foreldre. Kom dere ut av bobla! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #45 Del Skrevet 4. august 2017 Venninna kunne gitt beskjed om at det var et vanskelig tidspunkt litt tidligere. Hun har jo visst om det en stund 🤔 Å finne hotell to dager før er rimelig stressende så jeg skjønner ts godt! Dessuten, er man SÅ lite fleksibel at man ikke tåler en litt trett "dagen derpå" for vennskaps skyld, er det sannsynlig ikke et vennskap som vil vare så lenge.... Anonymkode: 3eced...668 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Try2 Skrevet 4. august 2017 #46 Del Skrevet 4. august 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Venninna kunne gitt beskjed om at det var et vanskelig tidspunkt litt tidligere. Hun har jo visst om det en stund 🤔 Å finne hotell to dager før er rimelig stressende så jeg skjønner ts godt! Dessuten, er man SÅ lite fleksibel at man ikke tåler en litt trett "dagen derpå" for vennskaps skyld, er det sannsynlig ikke et vennskap som vil vare så lenge.... Anonymkode: 3eced...668 Helt enig. Man står opp for vennene sine 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 4. august 2017 #47 Del Skrevet 4. august 2017 1 time siden, Try2 skrev: Tidligere fly? Dette er detaljer. kanskje det ble for dyrt, kanskje pga jobb etc. Forhold deg til TS og det som skjedde når de kom kl 2. TS spurte om andres meningen og det er min. Forhold deg til at alle ikke er enige i alle avgjørelsene hverken TS eller venninnen hennes tok. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Try2 Skrevet 4. august 2017 #48 Del Skrevet 4. august 2017 3 minutter siden, Sirah skrev: TS spurte om andres meningen og det er min. Forhold deg til at alle ikke er enige i alle avgjørelsene hverken TS eller venninnen hennes tok. Men jeg tror faktisk det er mest fruktbart å forholde seg til fakta/ Det som skjedde, ikke det som ikke skjedde. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 4. august 2017 #49 Del Skrevet 4. august 2017 Synes venninnen oppførte seg dårlig, men at TS reagerte veldig barnslig. Ikke å komme i det hele tatt virker veldig demonstrativt/passiv-aggressivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 4. august 2017 #50 Del Skrevet 4. august 2017 2 minutter siden, Try2 skrev: Men jeg tror faktisk det er mest fruktbart å forholde seg til fakta/ Det som skjedde, ikke det som ikke skjedde. Ok da er min mening at venninnen oppførte seg dårlig. Dette burde hun kommet med tidligere. Når det alikevel kom i siste liten så syntes jeg TS overreagerte ved å ta inn på hotell hele oppholdet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Råkkenråll Skrevet 4. august 2017 #51 Del Skrevet 4. august 2017 Om dette var eneste ledige billett, så hadde jeg ikke bedt noen om å booke inn på et annet sted. Men; det var nokså uomtenksomt av dere å ta et så sent fly om tidligere var mulig(og ikke mye dyrere), hun har jo rett i at hele neste dag blir survete når potensielt ingen i huset sover. Det er faktisk ike greit sånn helt uten videre å dukke opp 2 på natten når man har småbarn. Det var også veldig snålt av dere å ta inn på hotell resten av ferien på bakgrunn av dette, dere burde ha ordnet opp på forhånd hele gjengen. Og selvsagt var det helt merkelig av henne å be dere booke om. Men, dere virker jo litt konfliktsky alle sammen - og litt overilt i reaksjonene, så jeg ser ikke helt for meg at dette passerer. Hun var kjip, og dere testet nok gjestfriheten litt vel mye med sen ankomst. Nå aner jeg ikke hvordan barnet hennes sover, men i tidligere dager ville flere uker kunne bli ødelagt rent søvnmessig for oss(les; legge og natthelvete) av en sånn dum natt. Så der og da kunne nok jeg blirr ganske så muggen over besøk som kom kl 02, uten at jeg dermed sagt hadde bedt dem booke om altså. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #52 Del Skrevet 4. august 2017 Jeg syntes TS er unødvendig hårsår her. Har man en 2-åring i hus er søvn mangelvare, og jeg hadde nok også blitt rimelig oppgitt dersom jeg måtte stå opp kl. 02 for å låse inn gjestene, vise de hvor de skal sove osv. Og det å tro at de kan "liste seg inn" når de selv har en 2-åring som antageligvis våkner en eller annen gang mellom bilsetet og senga er i beste fall optimistisk. Ergo vil den andre 2-åringen mest sannsynlig våkne også, noe som betyr mer våkentid for foreldrene og sutrete unger dagen etterpå. Jeg syntes venninnen rr tøff som sa i fra, og skjønner ikke hvorfor TS ikke bare kunne ta inn på flyplasshotellet for natten og reise videre til venninnen dagen etterpå. Dette ville jo også vært den beste løsningen for TS sitt barn, med tanke på søvn. Anonymkode: 9d081...941 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #53 Del Skrevet 4. august 2017 Altså... venninna mi har tre unger der to av de er 1 og 3 år gamle, hun hadde gitt bang i om det vekket dem at vi ankom på ferie hos dem midt på natta og samme her for hennes familie. Er faen meg ta én natt, det er ingen problem når det er snakk om gode venner. Anonymkode: 8af34...43c 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #54 Del Skrevet 4. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Før jeg fikk småbarn selv, ville jeg tatt TS' side i denne saken. Men nå som jeg selv har små barn må jeg bare si det er fullstendig høl i huet å skulle ankomme kl 02. Dere ødelegger dagen etter for absolutt alle på ferien. Jeg er konstant sliten og orker absolutt ikke være våken til kl 02 noengang, når barna våkner senest 06 hver dag. I tillegg er det rimelig garantert at deres barn hadde vekket mine barn, som da hadde holdt det gående LENGE (sikkert et par timer, minst) før de hadde klart å sovne igjen. Hvorfor kunne dere ikke bare tatt inn på hotell den ene natten????? Anonymkode: 98e0d...508 Du skal få myyye problemer om.du ikke lærer dine barn å sove under litt støy. Mest sannsynlig hadde rs sin unge vært for sliten for mye rabalder. Og hvorfor måtte du ha,sitti oppe til kl to. Det her er grunneb til at jeg ikke drar på ferie med,andre barnefamilier. Jeg gidder rett og slett ikke å måtte ta hensyn til andres drittunger og regler. Tenk så dårlug ferie det hadde blitt ts; du ser joat dere måtte vært tidlig hjemme ig ikke bråka noen av dere, for stakkars "per" kunne vokna. I tillegg hvis deres unge våkner først måtte dere hasta ut avsamme grunn. Nei, takke deg til at dere tok inn på hotell, så fikk dete en avslappende ferie etter deres egne premisser. Anonymkode: 50b92...3e6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #55 Del Skrevet 4. august 2017 18 minutter siden, Råkkenråll skrev: Om dette var eneste ledige billett, så hadde jeg ikke bedt noen om å booke inn på et annet sted. Men; det var nokså uomtenksomt av dere å ta et så sent fly om tidligere var mulig(og ikke mye dyrere), hun har jo rett i at hele neste dag blir survete når potensielt ingen i huset sover. Det er faktisk ike greit sånn helt uten videre å dukke opp 2 på natten når man har småbarn. Det var også veldig snålt av dere å ta inn på hotell resten av ferien på bakgrunn av dette, dere burde ha ordnet opp på forhånd hele gjengen. Og selvsagt var det helt merkelig av henne å be dere booke om. Men, dere virker jo litt konfliktsky alle sammen - og litt overilt i reaksjonene, så jeg ser ikke helt for meg at dette passerer. Hun var kjip, og dere testet nok gjestfriheten litt vel mye med sen ankomst. Nå aner jeg ikke hvordan barnet hennes sover, men i tidligere dager ville flere uker kunne bli ødelagt rent søvnmessig for oss(les; legge og natthelvete) av en sånn dum natt. Så der og da kunne nok jeg blirr ganske så muggen over besøk som kom kl 02, uten at jeg dermed sagt hadde bedt dem booke om altså. Da hadde ungen deres et stort problem, som dere,skulle tatt tak i. Hva gjorde dere i helger når folk bråket utenfor huset? Jul;regner med at dere alltud feira alene. Likeså med nyttår. For stakkars de som feira med dere som fikk hele kvelden ødelagt pga deres lille viktigper, i så fall. Hva med besøk; dere hadde,aldri besøk etter kl 19? Nei, om ungen deres ble så atal at dere slet med legging i uker etterpå, da håper jeg dere meldte dere ut av sanfunnet så andre rundt dere slapp å ha deres stress trukket ned over hode.. Anonymkode: 50b92...3e6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jabbadabbaduu Skrevet 4. august 2017 #56 Del Skrevet 4. august 2017 (endret) Jeg forstår godt at du blir skuffa over venninna di, TS! Jeg har selv små barn på 1 og 3 år, som ikke akkurat sover hele natta, og vet alt om hvor dyrebar søvnen er. Man kan bli litt lettirritert og hysterisk hvis det dukker opp noe som kan forstyrre den lille søvnen man tross alt får. Hvis jeg var venninna di, så ville jeg helt ærlig syntes det var litt irriterende at dere kom så sent. MEN: Jeg ville til en hver tid akseptere det! Jeg ville prøve å finne en løsning hvor den sene ankomsten ville skape minst mulige problemer for min og mitt barns søvn, ordna gjesterommet helt klart, kjøpt inn og satt fram noe god nattmat til dere, satt på vibrering på mobilen og bedt dere ringe når dere kom. Selvsagt ville jeg "ofret" risikoen for en natts dårlig(-ere) søvn for et vennepar! Meldingene fra venninna di er lite hyggelig formulert, og hvis det virkelig ble så stort problem for dem, så kunne hun i det minste skrevet noe i retning av: "Du, jeg har tenkt over det at dere kommer så sent fram til oss. Per sover helt elendig for tida, og vi er slitne, så selv om det kanskje virker idiotisk, så vil vi veldig gjerne unngå å ødelegge torsdagen. Ville det være mulig for dere å finne et rimelig hotell nær flyplassen, den første natta? Vi kan dele utgiften eventuelt. Jeg burde sagt fra før, men tenkte rett og slett ikke over hvor lett Per våkner etc." Så jeg synes venninna di oppfører seg urimelig og lite raust. Når det er sagt, så synes jeg det voksne av dere ville vært å booke hotell bare for den første natta, og så ta en prat om situasjonen dagen etter. Fortelle at du ble skuffa over at hun ikke i det minste kunne sagt fra før eller hatt en bedre tone i meldingene sine. Skjønner at dere ble sure/skuffa, men det er ikke en veldig hensiktsmessig reaksjon å booke hotell for hele uka og ikke snakke med dem... Endret 4. august 2017 av Jabbadabbaduu 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 4. august 2017 #57 Del Skrevet 4. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Etter å ha lest første avsnitt tenkte jeg at om det hadde vært jeg som var på tur hadde jeg tatt inn på flyplasshotellet, og heller dratt til venninnen neste dag. Synes du er tidsoptimistisk. Det tar tid å komme av flyet, når man har små barn er det lurt å vente med å gå av til sist. Det tar tid å få bagasjen. Finne noe å spise eller drikke. Do-tur, ta på barnet pysj og pusse tenner. Finne leiebil, pakke alt inn i bilen, innstallere barnesete, hvor har jeg nå lagt mobilen min. Og så når man kommer frem vil man kanskje spise og prate, dusje og pakke ut. Og slikt lager lyd, selvom barna ikke våkner, som kan irritere vennene dine. Det hadde vært enklere for alle parter om dere sov på flyplasshotellet og heller møtte opp friske og opplagte dagen etter. Anonymkode: 94ba5...2d3 Da burde venninnen ssgt fra tidligere da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Try2 Skrevet 4. august 2017 #58 Del Skrevet 4. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skal få myyye problemer om.du ikke lærer dine barn å sove under litt støy. Mest sannsynlig hadde rs sin unge vært for sliten for mye rabalder. Og hvorfor måtte du ha,sitti oppe til kl to. Det her er grunneb til at jeg ikke drar på ferie med,andre barnefamilier. Jeg gidder rett og slett ikke å måtte ta hensyn til andres drittunger og regler. Tenk så dårlug ferie det hadde blitt ts; du ser joat dere måtte vært tidlig hjemme ig ikke bråka noen av dere, for stakkars "per" kunne vokna. I tillegg hvis deres unge våkner først måtte dere hasta ut avsamme grunn. Nei, takke deg til at dere tok inn på hotell, så fikk dete en avslappende ferie etter deres egne premisser. Anonymkode: 50b92...3e6 Les over før du poster. Jeeeezzzus Crist 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Råkkenråll Skrevet 5. august 2017 #59 Del Skrevet 5. august 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Da hadde ungen deres et stort problem, som dere,skulle tatt tak i. Hva gjorde dere i helger når folk bråket utenfor huset? Jul;regner med at dere alltud feira alene. Likeså med nyttår. For stakkars de som feira med dere som fikk hele kvelden ødelagt pga deres lille viktigper, i så fall. Hva med besøk; dere hadde,aldri besøk etter kl 19? Nei, om ungen deres ble så atal at dere slet med legging i uker etterpå, da håper jeg dere meldte dere ut av sanfunnet så andre rundt dere slapp å ha deres stress trukket ned over hode.. Anonymkode: 50b92...3e6 Neimen hallo til deg og psychonøtta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2017 #60 Del Skrevet 5. august 2017 Litt unødvendig å si at det ville ødelegge hele torsdagen, men bortsett fra det syns jeg ikke det er noe å ta sånn på vei for. Og ikke minst at du tar "hevn" ved å ikke besøke de likevel? Du gjør det jo bare verre. Jeg skjønner godt at det ikke frister at besøket kommer 2 på natta. Ta inn på hotell den første natta, også sover dere hos venninna resten av uka. HVA er vitsen med å gjøre det verre når det fint kan unngås? Anonymkode: 1e571...5c3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå