Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Liven_ skrev:

Hvis din kollega er en livsnyter, lei av familielivet og foretrekker øl fremfor kveld men SINE barn, tror du han blir mer begeistret til å ha stebarna å forholde seg til i tillegg?

Men hva sier han for noe ift deres "forhold"? "Lover" han deg noe, snakker om fremtid?

Jepp, ikke noe ektemann materiale det der. 

Anonymkode: 9a1c9...789

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, Konemor--gjest skrev:

Ja, han har nå gått fra sin familie.

Han sier det at han er mye ute og lite hjemme henger sammen med hans situasjon i hjemmet. Han har lovet meg å være mye hjemme og han sa faktisk vi trenger ikke å se så mye til mine barn når jeg tok opp det å ha barna 50/50 og hvordan det og den kabalen ville bli

Hva mener du, "trenger ikke å se så mye til mine barn"?

Anonymkode: acbe3...6f1

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du, "trenger ikke å se så mye til mine barn"?

Som i at han trengte ikke å ha sine barn mer enn 20-30%

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Konemor--gjest skrev:

Hva er begrunnelsen for det? Grunnen til at jeg spør, er at jeg ville lurt på hva dette sier om ham. Har han veldig gode grunner til å ikke ville se barna sine oftere?

Skrevet

Det er liksom ikke så vanskelig dette egentlig. I teorien:

Enten fortsetter du som nå, holder tett kontakt med kollegaen og er utro. Det har sin egen spenning og glede, men sannsynligheten for at det vil ødelegge ditt nåværende forhold er høy.

Eller så holder du avstand, går igjennom en kjærlighetssorg og finner tilbake til mannen din. Med eller uten hans viten. (mannen din altså).  Det kommer du antakelig best ut av på sikt. 

Skrevet
3 timer siden, Konemor--gjest skrev:

Har kommer IKKE til å trives i dine barns selskap 50% tiden, det kommer til å irritere han. 

Et nytt råd: initier samtaler om framtiden og hvor mye samvær du har tenkt å ha med dine barn og hva han syns om å være stefar og så ser du at hans interesse kommer til å dabbe av og så problem løst:-):-)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Konemor--gjest skrev:

Hei,

Så godt å høre at det ordnet seg.

Gjorde du noe spesiellt eller nok noen forhåndregler/spesielle tiltak for å jobbe med å glemme kollegaen din?

Jeg gjorde ikke noe i forhold til jobben.  Alt var som vanlig på kontoret, men jeg unngikk å snakke med han eller svare på meldinger i fritiden. Nå jobber jeg på en forholdsvis liten arbeidsplass så jeg må se han daglig.

Jeg jobbet mye med meg selv, veide fordeler opp mot ulempene det ville være å velge han fremfor å bli i ekteskapet. 

Og totalt sett, et bra ekteskap med en fin fyr er å foretrekke fremfor er liv med mine og dine barn og sansynligvis dårlig samarbeid med tidligere partnere (fordi de ville skjønt at det startet med en overlapping).

Og det ville blitt hverdag etterhvert, hvor man hadde våknet opp og sett hva man hadde mistet. Og jeg hadde mer å miste enn å vinne hvis jeg skulle valgt kollegaen. Jeg måtte bare skjønne det først. Men at det var tunge måneder før jeg kom til den erkjennelsen? Absolutt! 

Anonymkode: f3505...45f

AnonymBruker
Skrevet
På 8/4/2017 den 6.57, sweety pie skrev:

Dere to over her, leste dere i det hele tatt tråden hennes?? TS skriver jo hun har sagt opp jobben for å satse på familien. Synes det er bra gjort av deg TS. Gresset kan virke grønnere nå, fordi det er mystisk og skjult. Men når det blir en hverdag, er jeg sikker på at du vil savne familien din. Prøv heller å tenke på hvorfor du forelsket deg i mannen din og heller bygge opp et sterkere forhold. Lykke til :)

Hva faen? Hva så om hun har sagt opp jobben sin? NÅ vil hun satse på familien sin? Her har hun en mann hun er fornøyd med og LIKEVEL er hun utro. Mannen fortjener bedre, og forhåpentligvis vil han en dag innse dette. Når denne kvinnen er i et forhold hun er fornøyd med og likevel er utro, er det store sjanser for at hun kan gjøre det igjen. Gjort er gjort! 

Anonymkode: 12286...bb9

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva faen? Hva så om hun har sagt opp jobben sin? NÅ vil hun satse på familien sin? Her har hun en mann hun er fornøyd med og LIKEVEL er hun utro. Mannen fortjener bedre, og forhåpentligvis vil han en dag innse dette. Når denne kvinnen er i et forhold hun er fornøyd med og likevel er utro, er det store sjanser for at hun kan gjøre det igjen. Gjort er gjort! 

Så du mener det er hyggeligere om hun slår opp? 

Anonymkode: bc4e7...d85

Skrevet (endret)
6 timer siden, Konemor--gjest skrev:

Ja, han har nå gått fra sin familie.

Han sier det at han er mye ute og lite hjemme henger sammen med hans situasjon i hjemmet. Han har lovet meg å være mye hjemme og han sa faktisk vi trenger ikke å se så mye til mine barn når jeg tok opp det å ha barna 50/50 og hvordan det og den kabalen ville bli

Han er ikke særlig realistisk. Hvis han blir helgepappa for sine, har han likevel barna en ukedag og annenhver helg. Om du har ungene 50‰, så kan det fort bli motsatt uke av ham. I så fall kan dere bare se hverandre åtte ukedager pr mnd uten barn og får aldri ungefri sammen i helgene... 

Endret av Virrevirrevapp
AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener det er hyggeligere om hun slår opp? 

Anonymkode: bc4e7...d85

Ja, det er det beste for mannen. Hun har vært utro! UTRO! Mot en mann hun er fornøyd med. For en motbydelig kvinne. Eier hun skamvett, burde hun bryte opp foran å la dem stakkars mannen bli påminnet hver dag hva han er sammen med. Hun visste hun hadde en familie da hun sto og stakk tungen i kjeften på en kollega. Hun har ødelagt dette selv.

Skrevet
21 timer siden, Virrevirrevapp skrev:

Han er ikke særlig realistisk. Hvis han blir helgepappa for sine, har han likevel barna en ukedag og annenhver helg. Om du har ungene 50‰, så kan det fort bli motsatt uke av ham. I så fall kan dere bare se hverandre åtte ukedager pr mnd uten barn og får aldri ungefri sammen i helgene... 

Men hvorfor må de på død og liv bo sammen? Særbo er det beste med små barn som er mine og dine! Jeg ville aldri i livet kjørt på en en bonusfamilie! Altfor mye hverdagsmas som ødelegger et yrende tidlig forhold ellers!

Skrevet
5 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Men hvorfor må de på død og liv bo sammen? Særbo er det beste med små barn som er mine og dine! Jeg ville aldri i livet kjørt på en en bonusfamilie! Altfor mye hverdagsmas som ødelegger et yrende tidlig forhold ellers!

Jeg har da ikke sagt noe om å bo sammen? Det tenkte jeg ikke på en gang. 

Jeg sa at hvis de skal møte hverandre, har de realistisk sett unger enten en eller begge store deler av tida. Jeg tror han glemmer å tenke på at hun skal ha barna mye.

Skrevet
5 minutter siden, Virrevirrevapp skrev:

Jeg har da ikke sagt noe om å bo sammen? Det tenkte jeg ikke på en gang. 

Jeg sa at hvis de skal møte hverandre, har de realistisk sett unger enten en eller begge store deler av tida. Jeg tror han glemmer å tenke på at hun skal ha barna mye.

Neida, du sa det ikke, men det virker som alle tar det som en selvfølge, og det synes jeg er litt rart.

Skrevet
2 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev:

Neida, du sa det ikke, men det virker som alle tar det som en selvfølge, og det synes jeg er litt rart.

OK, men jeg mente ikke det. Men hvis de har små barn så må de jo få barnevakt hvis de ikke skal være med ungene, eller de må gå på "date" i hverandres stue eller noe. Det blir jo det samme enten de har hver sine boliger eller en sammen.

Med mindre de får eksene til å gå med på å synkronisere uker, da. Da får de helt barnefri halve tida. 

Skrevet
3 minutter siden, Virrevirrevapp skrev:

OK, men jeg mente ikke det. Men hvis de har små barn så må de jo få barnevakt hvis de ikke skal være med ungene, eller de må gå på "date" i hverandres stue eller noe. Det blir jo det samme enten de har hver sine boliger eller en sammen.

Med mindre de får eksene til å gå med på å synkronisere uker, da. Da får de helt barnefri halve tida. 

Sant. Slitsomt blir det lell.

• Liker 1
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er det beste for mannen. Hun har vært utro! UTRO! Mot en mann hun er fornøyd med. For en motbydelig kvinne. Eier hun skamvett, burde hun bryte opp foran å la dem stakkars mannen bli påminnet hver dag hva han er sammen med. Hun visste hun hadde en familie da hun sto og stakk tungen i kjeften på en kollega. Hun har ødelagt dette selv.

Så hun bør ta valget fra mannen sin, for å vise at hun eier skam? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, Virrevirrevapp skrev:

Så hun bør ta valget fra mannen sin, for å vise at hun eier skam? 

Hun burde vise at hun eier skam ja. Hun må også skjønne at mannen ikke vil stole på henne etter dette, hun burde skjemmes hver gang hun ser mannen sin i øynene, hun vet selv at hun valgte dette, selv om hun var aldri så fornøyd med sin mann og familieliv. Om hun hadde noen form for stolthet burde hun gått. Om mannen hadde noen stolthet hadde han skilt seg fra dette svineriet. Man sier at "en gang utro, alltid utro". Jeg mener ikke det stemmer i alle tilfeller, men i dette tilfellet hvor kvinnen tydeligvis er i et godt forhold og har familie og har ingen grunn overhodet til å gjøre dette, er nok sjansen stor for gjentakelse. Uansett er det allerede gjort, og det må være vemmelig å se denne kvinnen i øynene etter dette.

AnonymBruker
Skrevet
På 8/5/2017 den 11.07, Konemor--gjest skrev:

Godt å høre det ordnet seg for deg og dere.

Akkurat nå så føler jeg dette ingen ende vil ta. Følelsene sier gå til kolllegaen min, men fornuften holder meg igjen her hos familien. Men det er virkelig ikke lett. Kjemper en stor kamp oppe i hodet og dette går mye utover mannen min, dessverre..

Et par år med sånne følelser virker umennskelig, håper virkelig ikke det tar så lang tid.

Tenk på alle gode minnene med mannen og barna dine. Ta fram foto  og snakk om alt hyggelig dere har hatt sammen. Reserv tid for bare dere to og gjør noe helt nytt. Trenger ikke bety dyre spaturer hele tiden men: Sykkeltur, cafetur, lage ny mat sammen, besøk arrangement  i nærområdet. send hyggelige sms, mms, insta til hverandre så dere vet at dere tenker på hverandre. Det er absolutt verdt å satse på!

Anonymkode: 3938a...5fe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 8/7/2017 den 12.19, AnonymBruker skrev:

Hun burde vise at hun eier skam ja. Hun må også skjønne at mannen ikke vil stole på henne etter dette, hun burde skjemmes hver gang hun ser mannen sin i øynene, hun vet selv at hun valgte dette, selv om hun var aldri så fornøyd med sin mann og familieliv. Om hun hadde noen form for stolthet burde hun gått. Om mannen hadde noen stolthet hadde han skilt seg fra dette svineriet. Man sier at "en gang utro, alltid utro". Jeg mener ikke det stemmer i alle tilfeller, men i dette tilfellet hvor kvinnen tydeligvis er i et godt forhold og har familie og har ingen grunn overhodet til å gjøre dette, er nok sjansen stor for gjentakelse. Uansett er det allerede gjort, og det må være vemmelig å se denne kvinnen i øynene etter dette.

Ingen av oss er feilfri.  Ikke kjæreste og ikke vi selve. Husk det når dere får lust øse galla over andre.  

Anonymkode: 3938a...5fe

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...