Gå til innhold

Borneo

Gjest Betty Boop

Anbefalte innlegg

Gjest Betty Boop

Vi planlegger bryllupsreise, og vi tenker på å dra 3 dager til Kuala Lumpur, 3 dager i Saigon, og 2 uker på Borneo (v/ Kota Kinabalu). Er det noen her som har vært på Borneo og kan fortelle litt om det? Kan det anbefales? Vi skal dra 6. juni - hvordan er været der da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Litjmæ

Jeg var i Kuala Lumpur (to dager) og i Kota Kinabalu der vi bodde på et nydelig luksushotell i en uke. Dette var noen år siden da, men. Personlig syntes jeg nesten det ble FOR varmt i Malaysia, det var sånn at med en gang man hadde vært utenfor døra så var det bare å vri opp t-skjorta for den var skikkelig gjennomsvett. Bytta klær og dusja minst fem ggr per dag... Nå var vel dette i august-september tror jeg, jeg vet ikke om det er annerledes i juni, men ikke mye tror jeg.

Luftfuktigheten er hvertfall utrolig høy og det var det jeg syntes var litt slitsomt. Ellers var det vel sånn 34-36 grader hele tida tror jeg.

Jeg må også innrømme at jeg fikk litt smått dårlig samvittighet av å bo der vi bodde i Kota Kinabalu, for det var skikkelig luksussted og noen hundre meter bort bodde det folk i brakker og hadde ingenting :-(

Kuala Lumpur er en veldig spesiell by, med toppmoderne skyskrapere og gamle brakker hulter til bulter... Absolutt en opplevelse, selv om vi bare maktet å være ute fra sightseeing-bussen/hotellet i intervaller på et kvarter for å få puste for varmen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Betty Boop

Litjmæ: Takk for svar! Husker du hva hotellet i Kota Kinabalu het? Vi har tenkt oss til Nexus Resort, som er en 5-stjerners resort. Kjenner til det med dårlig samvittighet på ferie - men dette er bryllupsreisen vår og en skikkelig egotripp :wink:

Høres jo litt slitsomt ut hvis jeg skal gå og være våt av svette og luftfuktighet hele tiden da...

Noen andre som har vært på Borneo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litjmæ

Vi bodde på Sutera Harbour på The Magellan. Som sagt, veldig nydelig hotell med god mat, fin bar og deilig basseng...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...