Gå til innhold

Har du noen gang knust skjermen på en smarttelefon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I så fall:

1. Hvilket merke var telefonen?

2. Hvor mye kostet det å reparere den?

Takk til alle som svarer!

(Jeg har postet det samme innlegget også i dataforumet, men jeg har ikke fått mange svar, og siden det er egentlig mer forbrukerrelatert, håper jeg det får stå her også.) 

Anonymkode: 13ae7...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg husker nok ikke detaljene for hver gang, men ja - det har skjedd meg 3 ganger.

Den første var en Samsung Galaxy S2.  Da kjøpte jeg vel bare en ny, for den var et par år gammel.

Så knuste jeg skjermen på Sony Xperia z3 2 ganger (!)  Det kostet ca. 2.500,- å reparere hver gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kalevala skrev:

Jeg husker nok ikke detaljene for hver gang, men ja - det har skjedd meg 3 ganger.

Den første var en Samsung Galaxy S2.  Da kjøpte jeg vel bare en ny, for den var et par år gammel.

Så knuste jeg skjermen på Sony Xperia z3 2 ganger (!)  Det kostet ca. 2.500,- å reparere hver gang. 

Det var dyrt. Jeg driver med slikt selv. Selve skjermen koster en 2-300 kroner. Prisen var maks en 5-600 når den var ny. Det du har betalt for er en skyhøy timepris. Å bytte skjerm på Z3 er ikke vanskelig eller komplisert. Tar maks en halvtimes tid.

Anonymkode: ae1a5...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det var dyrt. Jeg driver med slikt selv. Selve skjermen koster en 2-300 kroner. Prisen var maks en 5-600 når den var ny. Det du har betalt for er en skyhøy timepris. Å bytte skjerm på Z3 er ikke vanskelig eller komplisert. Tar maks en halvtimes tid.

Anonymkode: ae1a5...654

Du skjønner, jeg har kommet i skade for å knuse skjermen på en lånetelefon. Den lå kun i vesken min, og jeg har aldri opplevd å knuse en skjerm før, så jeg begynner å lure på om merket har svake skjermer, om den hadde en svakhet fra før, eller om jeg bare har hatt maks uflaks.

Butikken vi i alle fall nå ha 2200 kroner av meg, og det synes jeg er latterlig dyrt, særlig siden jeg finner samme telefon til 800 kroner på Finn. Problemet mitt er at jeg er veldig dårlig til å stå på krava, og jeg har nok ikke det juridiske på min side, selv om jeg virkelig ikke behandlet lånetelefonen på noen uaktsom måte. 

Jeg blir bare så fortvilet, jeg har ikke råd til dette, så det er nesten så jeg vurderer å la dem beholde telefonen min i bytte og kjøpe meg noe til 500 kroner selv.

Anonymkode: 13ae7...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kalevala skrev:

Jeg husker nok ikke detaljene for hver gang, men ja - det har skjedd meg 3 ganger.

Den første var en Samsung Galaxy S2.  Da kjøpte jeg vel bare en ny, for den var et par år gammel.

Så knuste jeg skjermen på Sony Xperia z3 2 ganger (!)  Det kostet ca. 2.500,- å reparere hver gang. 

Oi! Det var mye skjermknusing! Har det skjedd konkrete uhell, eller har de gått i stykker uten noen videre identifiserbar årsak?

Anonymkode: 13ae7...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har knust på iphone 6s, fikset selv for 350 kr i deler.

Anonymkode: 97385...7da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri. Jeg har plastfilm over skjermen samt fulldekkende cover til mobilen. Har Samsung S5 og nå 8. Bruker iPhone på jobb og den er utrolig glatt uten cover av noe slag. Hadde den vært min private så hadde jeg mistet den mange ganger og garantert knust skjermen på den.

Anonymkode: 9f1fa...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Aldri. Jeg har plastfilm over skjermen samt fulldekkende cover til mobilen. Har Samsung S5 og nå 8. Bruker iPhone på jobb og den er utrolig glatt uten cover av noe slag. Hadde den vært min private så hadde jeg mistet den mange ganger og garantert knust skjermen på den.

Anonymkode: 9f1fa...296

Jeg har heller ikke knust noen tidligere, men har bare hatt Samsung-telefoner med "gorillaglass".

Anonymkode: 13ae7...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader ja, to ganger har det skjedd meg. Sony Xperia Z1 compact, og tvert det kom en bitteliten ripe på skjermen funket ikke skjermdritten i det hele tatt, mobilen var ubrukelig. Fant en som kunne reparere for noe mellom 1000-1500 kr, husker ikke summen men det var vondt i sjela for denne idiotiske studenten. Fikk høre at modellen min var noe ala "utdatert" (forståelig da Z3-versjonen allerede var i butikken, og jeg kjøpte min på salg) og skjermen kunne være vanskelig å få tak i. Likevel klarte jeg å knuse skjermen på ny etter ca tre fire mnd, da skaffet jeg meg Samsung Alpha og brukt både skjermbeskytter og mobil-etui fra starten. Den er like fin i dag uten problemer (selv etter et par hundre støt i gulvet) og er over 2 år gammel.

Anonymkode: 3e8a7...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Aldri. Jeg har plastfilm over skjermen samt fulldekkende cover til mobilen. Har Samsung S5 og nå 8. Bruker iPhone på jobb og den er utrolig glatt uten cover av noe slag. Hadde den vært min private så hadde jeg mistet den mange ganger og garantert knust skjermen på den.

Anonymkode: 9f1fa...296

IPhonen er glatt ja. Har mistet min 7s i gulvet utallige ganger pga det. Heldigvis aldri knust verken skjerm eller ødelagt andre ting på den, men har som regel på et tynt cover så den ikke blir så glatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, etter snart ti år med smarttelefon har det aldri skjedd :)

Jeg tar godt vare på tingene mine :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri. Har aldri knust noen mobil. Hverken ny eller gammel.

Fatter ikke hvordan folk klarer å knuse mobilene, eller miste dem i toalettet

Endret av Honey Dew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri knust her heller, hadde samsung s2 før og samsung s6 nå. Har ikke deksel eller noe annet på den heller.

Anonymkode: 57adf...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Honey Dew skrev:

Aldri. Har aldri knust noen mobil. Hverken ny eller gammel.

Fatter ikke hvordan folk klarer å knuse mobilene, eller miste dem i toalettet

Det fattet ikke jeg heller, helt til denne lånetelefonen gikk i stykker i vesken min. Jeg har aldri knust eller fysisk skadet en mobil tidligere, så jeg er så vanvittig frustrert.

Anonymkode: 13ae7...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oi! Det var mye skjermknusing! Har det skjedd konkrete uhell, eller har de gått i stykker uten noen videre identifiserbar årsak?

Anonymkode: 13ae7...c63

Mista i asfalten gitt.    En gang annenhvert år i gjennomsnitt.

Nå skjer det ikke lenger, for jeg har lagt på skjermbeskytter og glasset tåler alt. Det er virkelig verdt pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jepp. Første jeg knuste var en rimelig Huawei. Så knuste jeg en dyrere (ca 3000) LG. Mannen har knust en iPhone, og nå har han funnet sprekker i glasset på Samsung Galaxy. 

Jeg har nå begynt å ha mobilen i sånn lommebok-deksel/lær-deksel. Har ødelagt to sånne, så er ganske sikker på at jeg hadde knust denne mobilen hadde det ikke vært for dekselet... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt smarttelefon i ca ti år og mistet telefon i gulvet ca tusen ganger - men til slutt klarte jeg å knuse et glass (iPhone 6s). Det skjedde da jeg mistet telefonen ned på singel med coveret åpent... kun min egen feil. Jeg har kjøpt skjerm for 150kr på Amazon, men den funker fint nå, så jeg tenkte å vente til den nye iPhonen kommer før jeg bytter, i tilfelle jeg ødelegger telefonen. 😜

Anonymkode: 56f12...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei aldri, og jeg bruker ikke deksel. Har hatt iphone 5s, samsung galaxy note 3 og har nå iphone 65. Men jeg har mistet de to første nevnte i do.

Anonymkode: 0a1b0...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei aldri, og jeg bruker ikke deksel. Har hatt iphone 5s, samsung galaxy note 3 og har nå iphone 65. Men jeg har mistet de to første nevnte i do.

Anonymkode: 0a1b0...27b

iphone 6s mente jeg*

Anonymkode: 0a1b0...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...