AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #1 Del Skrevet 3. august 2017 Hei! Har kommet til det stedet i livet hvor vi begynner å spare mot hus, regner med å ha egenkapital i orden i løpet av neste vår en gang. Men... har aldri kjøpt hus, ikke en gang vært på en visning. Forsikringer? Se etter fukt eller andre feil ved visning? Hva med rørsystem, isolasjon, tak? Eller hva skal en tenke på? Har absolutt null peiling på alle områder. Kan dere som har kjøpt hus eller skal kjøpe hus, komme med alle derrs tips, råd og tanker? Hadde satt så stor pris på det! Anonymkode: b4bb2...733 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 3. august 2017 #2 Del Skrevet 3. august 2017 Jeg kan ikke så mye selv, men jeg tok turen innom DnB for et års tid siden og fikk en gratis bok om huskjøp "for dummies" Vet ikke om det var en kampanje de hadde, men kanskje de fortsatt har det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuith Skrevet 3. august 2017 #3 Del Skrevet 3. august 2017 Jeg var på et kurs hos DNB om alt fra hvordan velge hus til lån, forsikringer, lover, etc. Var er kurs på 1-2 timer og vi var vel rundt 5 personer der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekkoet Skrevet 3. august 2017 #4 Del Skrevet 3. august 2017 Gode råd. En annen ting er å prate om det med personer som har kjøpt hus, både nylig eller flere ganger. Foreldre, venner, søsken etc. Et forum er jo også grei for konkrete spørsmål, men jeg ville tro at en samtale flyter lettere når man prater med noen. Alt etter budsjett, tidshorisont og plassering går det jo og an å se om det bygges eller planlegges nybygg i området. Kan være en del fordeler med dette og. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 3. august 2017 #5 Del Skrevet 3. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Har kommet til det stedet i livet hvor vi begynner å spare mot hus, regner med å ha egenkapital i orden i løpet av neste vår en gang. Men... har aldri kjøpt hus, ikke en gang vært på en visning. Forsikringer? Se etter fukt eller andre feil ved visning? Hva med rørsystem, isolasjon, tak? Eller hva skal en tenke på? Har absolutt null peiling på alle områder. Kan dere som har kjøpt hus eller skal kjøpe hus, komme med alle derrs tips, råd og tanker? Hadde satt så stor pris på det! Anonymkode: b4bb2...733 Det lureste du kan gjøre, er å få med deg egen takstmann. Selger/megler behøver ikke å vite hvem du har med deg, de har et mye skarpere øye for de feilene som måtte være, som vi andre ikke ser. Eller en snekker, men kjenner du ingen som kan stille opp uten noen godtgjørelse, kan det bli litt dyrere totalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå