Gå til innhold

Lånekassen: noen som har fått utbetalt enda?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det om å gjøre og shoppe så mye som mulig og i tillegg oppfordre til å fortelle om shoppingen? Er det ikke bedre å sitte litt på pengene og heller ha litt bedre råd igjennom hele semesteret? Klag ikke over dårlig råd i november og desember, når det første man tenker på når man får storstipendet er shopping.    

Anonymkode: 91458...cda

Jeg tror de fleste studenter, spesielt dem som ikke har jobb, føler at de fortjener noe nytt til skolestart. Det er ikke slik at man kan kjøpe seg fine ting gjennom hele året, som student. Og om noen velger å shoppe litt etter å ha fått stor-stipend så er det helt greit etter min mening. Noen bruker jo mange tusen på alkohol i fadder-uka. Og når man har drømt om nye sko eller en ny jakke i flere mnd så må man jo få lov til å dele gleden med andre. Men selvfølgelig er det jo viktig å sette av litt penger.

Anonymkode: 11d67...fc7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitat

Hvorfor er det om å gjøre og shoppe så mye som mulig og i tillegg oppfordre til å fortelle om shoppingen? Er det ikke bedre å sitte litt på pengene og heller ha litt bedre råd igjennom hele semesteret? Klag ikke over dårlig råd i november og desember, når det første man tenker på når man får storstipendet er shopping.  

Shoppe så mye som mulig? Jeg snakker om ting til studier her, ikke luksusfellen deltakere på shoppingspree på ullared. Jeg gleder meg til å dra rundt å prøve sekker, finne skrivesaker og notatblokk, se på pensumlista og finne ut hvilke bøker jeg skal bestille, jeg må også ha laptop da jeg ikke har en fra før av, har fått masse fine hybelting fra familie men er et par småting jeg trenger der også (leselampe må jeg ha, og kan hende jeg unner meg en sånn stoooor håndduk som noen har på stranda, for sprinting mellom bad og soverom når jeg har glemt noe).

De fleste av oss har planlagt og ordnet budsjett i uker nå, og gleder oss VELDIG til å shoppe det vi trenger, så ja jeg blir kjempeglad om folk forteller om sine innkjøp og tipser oss andre, uansett om det er et viskelær til 2 kroner, en skikkelig god notatbok eller nytt sengetøy til hybelen.

Anonymkode: 7df9a...166

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Kan legge ut handlelista om det gleder deg :fnise:

Det gjør det ja! 2 skjermer, det høres dyrt ut!

Håper du får en kjempefin shoppingtur, gleder meg selv til å handle inn mat og lage en skikkelig middag når alt er på plass!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

se på pensumlista og finne ut hvilke bøker jeg skal bestille,

Det bør du vente med til skolestart. For hva gjør du hvis lærer sier at den boken ikke er noe du skal ha likevel? Da sitter du der med en bok du ikke kan bruke.  

Anonymkode: 4a214...5f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat

Det bør du vente med til skolestart. For hva gjør du hvis lærer sier at den boken ikke er noe du skal ha likevel? Da sitter du der med en bok du ikke kan bruke.  

Det tror jeg kommer litt an på studie, mitt studie har lagt ut oppdatert pensumsliste denne uken, og det står at noen av bøkene skal brukes til våren og senere i studiet også, mens andre bøker er merket med "mulige endringer ved studiestart". Det er også 14 dagers angrerett, så jeg kommer iallefall til å bestille noen, enkelte er også lagt ut brukt på finn nå, så om jeg får en bok til 800 kr for 150 kr så slår jeg til. I noen emner kan man godt ha "feil" bok også, f.eks i mange av realfagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har  betalt semesterregistrert meg i dag. hvor lang tid tar det før det blir godkjent hos Lånekassen?

Må jeg i tillegg semesterregistrere meg for å få utbetaling? 

Anonymkode: ec778...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrist

Jeg kostet på meg både klementiner og cantaloupe nå når jeg var på butikken nå, i tillegg til det mest nødvendige av matvarer. Kanskje jeg til og med kjøper meg en flaske vin til helgen. Fy skamme meg. Jeg burde vel spare de pengene november istendefor.

Endret av boblebrist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har  betalt semesterregistrert meg i dag. hvor lang tid tar det før det blir godkjent hos Lånekassen?

Må jeg i tillegg semesterregistrere meg for å få utbetaling? 

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff å titti, takket ja til studieplass på lørdag men det var ikke før i går jeg fikk betale semesteravgiften. Enda står det at de ikke har mottatt pengene i systemet, som vil si at jeg ikke får semesterregistrere meg enda, sikkert ikke før i morgen. Siden jeg antar at systemet går så tregt vil det antageligvis igjen si at jeg ikke får utbetalt før tidligst mandag om jeg er heldig. Men heldigvis er det ikke krise for min del, det hadde bare vært godt å ha alt på stell og starte opp skoleåret, utålmodige meg :)

Anonymkode: 3d23f...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk utbetalt rundt klokka 14 idag. :) men søkte så fort jeg kunne, og betalte så fort jeg fikk svar :) 

Anonymkode: 31f14...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør det ja! 2 skjermer, det høres dyrt ut!

Håper du får en kjempefin shoppingtur, gleder meg selv til å handle inn mat og lage en skikkelig middag når alt er på plass!

Er snart 28 men sitter fremdeles med den "flytte ut for første gang"-følelsen nå. Er nok fordi jeg har bodd hos min far i tre år, så skal bli så deilig med egen plass, om det så er en liten søt hybel på 13-14 kvadrat :D Kjenner at jeg egentlig ikke trenger større plass enn det heller.

Har også funnet et par skjermer som koster en tusenlapp per stykk, så blir ikke så galt :)  Har stålkontroll på hva som skal ut i morgen og har satt total beløpsgrense som jeg nekter å gå over. Har i tillegg satt inn to månedsleier på egen konto og litt på sparing, så her er det itt no tull! ;) 

Kos deg du og! :D 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På høgskolen som jeg går på åpna de ikke for å godkjenne planen og betale avgift før 1 august. Så da gjorde jeg det. Må vente på at høgskolen sender bekreftelse på at jeg er student.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har fått :-)  ikke så mye å juble av når

man plutselig bare skal jobbe deltid med stipend istedenfor full jobb, håper tre år går fort 😫😫😫

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk betalt regning på ntnu nå (førsteårs) :) Så da håper jeg det blir studielån i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...