Gå til innhold

Lånekassen: noen som har fått utbetalt enda?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det står påminesider at utbetalingen skal skje i dag, ale vilkår er oppfylt og alt i orden, men ingen penger. Noen som har fått? Jeg vil på butikken å kjøpe mat :ler:

Anonymkode: 7eba6...ecf

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har heller ikke fått noe. Stusset litt på det, for jeg har alltid brukt å få fra Lånekassen tidligere enn den datoen som står på på mine sider.

Anonymkode: 5ba85...af4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting her heller. Litt kjipt siden jeg skulle gjøre unna handlingen i dag 

Anonymkode: bfc3f...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrist

Har ikke fått enda, men satser på at det kommer. Vanligvis er ikke pengene på kontoen min før rundt klokken 14 eller 15, den 14 hver måned. Så jeg regner med pengene er der iløpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ennå ikke. Og heller ikke noen av de jeg kjenner. I fjor fikk jeg sent utbetalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er normal utbetalingsdato for august? Sønnen min skal gå på en skole med skolepenger, og jeg skal administrere dette, lurer derfor på når vi kan forvente at første utbetaling kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest boblebrist
3 minutter siden, mmd skrev:

Hva er normal utbetalingsdato for august? Sønnen min skal gå på en skole med skolepenger, og jeg skal administrere dette, lurer derfor på når vi kan forvente at første utbetaling kommer.

Hvis han logger inn på lånekassen så skal det stå der når hans utbetalingsdato er og om alle vilkårene er oppfylt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, TinyBean skrev:

Jeg har fått! :laugh:

Gratulerer! Håper jeg også får! (Da skal jeg bestille meg nye sko) :) Alle skoene mine er heeeelt ødelagt.. :nordvesta:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, monrox skrev:

Gratulerer! Håper jeg også får! (Da skal jeg bestille meg nye sko) :) Alle skoene mine er heeeelt ødelagt.. :nordvesta:

Lurer nesten på om jeg må gjøre det og :fnise: Brukt samme skoene i nesten to år og de er godt brukt!

Men først støvsuger, dataskjermer, mat, kjøleskapsbur, gulvteppe, bøker, osv. Gjør nok et lite innhugg i storstipendet denne handelen her, hehe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, TinyBean skrev:

Lurer nesten på om jeg må gjøre det og :fnise: Brukt samme skoene i nesten to år og de er godt brukt!

Men først støvsuger, dataskjermer, mat, kjøleskapsbur, gulvteppe, bøker, osv. Gjør nok et lite innhugg i storstipendet denne handelen her, hehe.

Ja det er mye man trenger ;) Nå fikk jeg pengene jeg også! :edie::nori::mynona::alice:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, monrox skrev:

Ja det er mye man trenger ;) Nå fikk jeg pengene jeg også! :edie::nori::mynona::alice:

Blir nok en handletur i morra nå :D Heldigvis trenger jeg ikke klær, det hadde tatt enda større jafs :PHar en plan om å kjøpe ting så billig som mulig så jeg kan beholde så mye av pengene igjen som mulig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, TinyBean skrev:

Blir nok en handletur i morra nå :D Heldigvis trenger jeg ikke klær, det hadde tatt enda større jafs :PHar en plan om å kjøpe ting så billig som mulig så jeg kan beholde så mye av pengene igjen som mulig.

Det høres veldig lurt ut :) Jeg skal prøve å få kjøpt en del mat som jeg kan fryse ned... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, mmd skrev:

Hvis det er videregående skole han skal gå på er første utbetaling først etter at han har starta på skolen. Da først vil skolen sende melding til Lånekassen om at han har møtt til undervisning.

Ved høyere utdanning skjer første utbetaling fra nå og utover hvis alle vilkår er oppfylt (signert avtale om støtte, gyldig kontonummer, betalt semesteravgift og semesterregistrert seg).

Anonymkode: 3b0e8...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ååå så heldige dere er, får ikke betalt semesteravgift en gang før i neste uke, og da tar det enda noen dager til lånekassen registrerer det. Kan dere ikke fortelle hva dere shopper da og dele gleden med oss som blir gal av å vente? :fnise:

Anonymkode: 7df9a...166

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ååå så heldige dere er, får ikke betalt semesteravgift en gang før i neste uke, og da tar det enda noen dager til lånekassen registrerer det. Kan dere ikke fortelle hva dere shopper da og dele gleden med oss som blir gal av å vente? :fnise:

Kan legge ut handlelista om det gleder deg :fnise:

• To pc-skjermer (Kjøpte stasjonær men glemte å legge til skjermer)
  • Gulvteppe
  • Bur til å holde maten trygg i kjøleskapet (deler kjøkken)
  • Nye sko
  • Minikjøleskap til drikke og godis på eget rom
  • Støvsuger
  • Den første mathandelen som er STOR :D 
  • Sikkert en god middag og godteri for å feire når jeg endelig er ferdig innflyttet ;) 

Har beregnet rundt 8000 totalt på denne lista, men håper jeg får det til billigere. Har ikke regnet med studiebøker da jeg vil vente til jeg vet hva jeg trenger, men går nok noen lapper der og.

Endret av TinyBean
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det om å gjøre og shoppe så mye som mulig og i tillegg oppfordre til å fortelle om shoppingen? Er det ikke bedre å sitte litt på pengene og heller ha litt bedre råd igjennom hele semesteret? Klag ikke over dårlig råd i november og desember, når det første man tenker på når man får storstipendet er shopping.    

Anonymkode: 91458...cda

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det om å gjøre og shoppe så mye som mulig og i tillegg oppfordre til å fortelle om shoppingen? Er det ikke bedre å sitte litt på pengene og heller ha litt bedre råd igjennom hele semesteret? Klag ikke over dårlig råd i november og desember, når det første man tenker på når man får storstipendet er shopping.    

Anonymkode: 91458...cda

Det var en tråd her hvor svært mange nevnte det var ytterst få som gikk av skaftet når de fikk utbetalt penger, men i denne tråden så høres det jo ut som de nettopp går av skaftet. Man bruker en masse penger i starten og mot slutten må man jobbe filla av seg for å få penger man kunne ha hatt om man var litt mer sparsommelig. Men det er vel slik at pengene brenner i lommen for noen. 

Anonymkode: 4a214...5f8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...