Gå til innhold

Skal ikke dere ha barn snart?

Lisemor

Anbefalte innlegg

Er så lei av at folk stiller det spørsmålet. Når folk vet at jeg har hatt skade på eggstokkene ,og så maser de alikevell.

Hvorfor tenker folk ikke?

1 av 7 par trenger hjelp til å bli gravide og folk burde tenkt seg om før de stiller et så privat spørsmål.

Spørsmålet blir bare verre og verre å takle. Har helst lyst å bare gråte hver gang noen spør.

Er i 13 prøveperiode og er superfølsom og utroligt sippete.

:cry::cry::cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår deg godt. :klem:

Har vært sammen med min kjære i 14 år og spørsmålet om ikke vi skal ha barn kommer opp rett som det er. Blir både sint og lei meg for dette maset.

Det er en privat sak.

Jeg slutta på p-pilla for 5 år siden, men det er ikke noe jeg har lyst til å fortelle i hvert familieselskap eller blandt alle kjente. Skal til på nytt IVF nå, men har ikke fortalt noen venner eller familie at vi har tatt sånne forsøk. Orker ikke det maset om hvordan det går, eller den medfølelsen om det ikke skulle gå.

Huff, dette ble mye syting, men det var godt å få det ut.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt! Ikke alltid like lett å heve seg over det. Folk er dumme og ufølsomme. Kanskje du rett og slett bare skal si hvordan det er? "Du vet jo at jeg har problemer med eggstokkene og sånn sett problemer med gravid, så jeg ville satt pris på at du ikke spurte om det mer." Noen ganger er direkte tale eneste mulighet.

Jeg pleier å si "slapp av, du skal nok få vite det dersom det skjer noe, så du slipper å spørre mer.".

Lykke til med kommentarene, og du må huske på, vi er mange med samme opplevelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig mye lei meg og frustrert pga slike spørsmål da vi sto i som verst med prøvingen... Ikke moro :frustrert:

Jeg fant på mange slags "forklaringer" - men spm dukket liksom opp ved en hver anledning.

Verst var det da vi giftet oss. Mange tok det for gitt av vi gjorde det fordi vi skulle ha barn (var ganske unge da vi gikk til alters - 22) - noe som ikke stemte... Men heldigvis var det ingen som tok det opp på selve dagen vår...

Æsj... folk er dumme enkelte ganger - eller kanskje bare uvitende... :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, det å vere her inne hos dere og "syte" litt hjelper jo en hel masse.

Jeg er ei sånn ei som ikke vil fortelle det til noen at vi prøver. Kun 2 gode veninner vet det.

Synes det er en privatsak.

Denne måneden har det gått opp for meg at vi går veien mot prøverør og det skremmer meg, og så blir jeg såret fordi det er jo meg det er noe galt med. Og det skremmer meg at vi kan gjennomgå 3 prøverørs forsøk uten at det gir resultater.

Vil bare ha et lite barn sammen med min mann.

(det ble litt syting til- kunne endre overskriften til sytesida)

Vell.Nytt år med nye muligheter. :P

Håper vi blir fruktbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Vi var av de heldige som ble gravide fort - etter 2pp.

Men det tok sin tid før vi ble enige om tidspungtet for når vi ville prøve...og derfor ble jeg også veldig lei meg når folk spurte og grav...helt uttrolig hvor tankeløse enkelte er! Heldigvis var det ei på jobben som hadde hatt problemer med å få barn, hun fikk en stopper på komentarene ;)

Men "maset" fra familie og venner fortsatte jo...

De gikk gjerne i "ser du har lagt på deg -er det noe på gang-duren" Jeg svarte bare at "nei, jeg har bare blitt feit!" ;) Da ble det stille, gitt...hehe!

Jeg må si at jeg føler med dere!!

Aldri om jeg skal mase på noen - aldri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg jobbet på en typisk kvinnearbeidsplass i flere år og der var det et satans mas om barn når noen hadde forlovet seg, flyttet sammen eller var nygifte.

Jeg er den dag i dag stolt over at jeg var en av dem som fikk slutt på dette gnålet. Fatter ikke at folk kan være så tankeløse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er av de som stort sett har valgt å være åpen med problemet, og da unngår vi mye av maset.....

Skjønner dere som ikke vil si noe godt. Og idag når så mange har problemer synes jeg faktisk at folk rundt omkring kan tenke seg litt bedre om før de kommer med sånne teite spørsmål :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cinzia, ikke innlogget

Vi har nettopp fortalt våre nærmeste at vi skal til med IVF, og det var en del som ble litt lange i maska da, ja, og som i ettertid har kommet og bedt om unnskyldning for at de har mast og kommet med upassende kommentarer tidligere. Vel, tilpass for dem tenker jeg egentlig, selv om jeg kanskje kan forstå at mange ikke tenker at det er veldig slitsomt og sårende å få kommentarer og spm om barn hele tiden. Om ikke annet, så har jeg iallefall lært en del om dette i den tiden vi har vært prøvere, og jeg kommer aldri selv til å spørre/kommentere om folk skal ha barn!!! Jeg har forresten hatt veldig positive erfaringer når det gjelder å fortelle folk at vi prøver/er henvist til IVF, men skal også innrømme at det slettes ikke er alle jeg ønsker å fortelle det til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får samme masete spørsmålene, og vi har overhodet ingen planer om barn på laaang tid. Kan godt forstå at det er mer plagsomt, og ikke minst sårende å bli mast på når man har problem med å få det til på den naturlige måten.

Det eneste som hjelper er vel å si det til folk, selv om man gjerne ønsker å holde slikt innad i familien.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvor mye folk kan få seg til å spørre om :-x Men vet ganske godt hvordan det er.. Vi har vært sammen i 6 år nå og giftet oss for et halvt år siden og siden den gang har folk begynt å mase noe helt sinnsykt. Da vi kom på middag hos mannen sin familie i julen bretter de ut kåpen min for å se om det skjuler seg en mage under der :o Får høre til stadighet " hvorfor setter dere ikke i gang med å lage barn, da?". Jeg begynner å bli ganske lei, forstår ikke folk at det noen ganger tar litt tid? Vel, ikke vennene mine.. for dem har det alle klaffet på første forsøk eller så har barnet vært et "uhell".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...