Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det forsvarlig? Hva må jeg isåfall tenke på? 

Anonymkode: bd256...977

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du? Er det du og typen som skal til syden? Er du singel og skal ha one night stand for å bli gravid? Tenker at det siste der er jo ikke lurt hverken her til lands eller syden med tanke på seksuell overførbare sykdommer og det er vel egentlig det minste problemet ved det hele...

Anonymkode: f163a...338

• Liker 1
Skrevet

Vi drar til syden nå om en uke, for min del er lette og gode klær, samt birkenstock sandaler ett must. Jeg hovner veldig opp o føttene i varmen. Ellers er det å sørge for stekt eller kokt mat, særlig kjøtt og egg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du? Er det du og typen som skal til syden? Er du singel og skal ha one night stand for å bli gravid? Tenker at det siste der er jo ikke lurt hverken her til lands eller syden med tanke på seksuell overførbare sykdommer og det er vel egentlig det minste problemet ved det hele...

For et flåsete svar:P Det er forsvarlig med noen forhåndsregler. Faren for toxoplasmasmitte,listeria og salmonella er mye større. Sørg derfor for at alt av kjøtt er helt gjennomstekt. At grønnsaker gjerne er varmebehandlet, og at du skyller av frukta selv om du har muligheten. Sørg for at egg du spiser er gjennomstekt/kokt. Jeg unngikk også is(softis og kuleis). Jeg unngikk salat. Pass på god håndhygiene:) jeg unngikk direkte sollys på magen, og sørget også for å unngå overoppheting/høy kroppstemperatur. Jeg solet derfor ikke hele kroppen uavbrutt over lengre tid som jeg pleier å gjøre i syden. Jeg sola meg på madrass i vannet eller lå under parasoll med beina i sola fks. La et hvitt klede over magen hvis kroppen var i sola. Smør deg masse! lett å få stygge pigmentflekker når man er gravid, som ikke forvinner. Drikk masse masse! God tur:gravid:

Anonymkode: e859e...e5a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For et flåsete svar:P Det er forsvarlig med noen forhåndsregler. Faren for toxoplasmasmitte,listeria og salmonella er mye større. Sørg derfor for at alt av kjøtt er helt gjennomstekt. At grønnsaker gjerne er varmebehandlet, og at du skyller av frukta selv om du har muligheten. Sørg for at egg du spiser er gjennomstekt/kokt. Jeg unngikk også is(softis og kuleis). Jeg unngikk salat. Pass på god håndhygiene:) jeg unngikk direkte sollys på magen, og sørget også for å unngå overoppheting/høy kroppstemperatur. Jeg solet derfor ikke hele kroppen uavbrutt over lengre tid som jeg pleier å gjøre i syden. Jeg sola meg på madrass i vannet eller lå under parasoll med beina i sola fks. La et hvitt klede over magen hvis kroppen var i sola. Smør deg masse! lett å få stygge pigmentflekker når man er gravid, som ikke forvinner. Drikk masse masse! God tur:gravid:

Vet du, her må jeg legge meg langflat..Jeg misforstod spørsmålet fullstendig! Nå skjønner jeg ikke hvordan jeg klarte å lese det slik jeg tolket det. 

Beklager!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du, her må jeg legge meg langflat..Jeg misforstod spørsmålet fullstendig! Nå skjønner jeg ikke hvordan jeg klarte å lese det slik jeg tolket det. 

Beklager!

Okei:fnise: trodde du forsto men da skjønner jeg :P

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det forsvarlig? Hva må jeg isåfall tenke på? 

De første du tenker på og undersøker er at du har en reiseforsikring som dekker svangerskapsrelaterte tilstander og eventuelt prematur fødsel. Noen stder vil de ikke ta deg inn på sykehus uten dette, andre steder slipper du ikke ut igjen før du har betalt mens regningen fortsetter å vokse. 

Uten den typen forsikring skal du ha meget god økonomi for å reise ut av Norge i gravid tilstand.

Anonymkode: 21119...016

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å være gravid i syden høres helt pyton ut! Sorry, men jeg kan ikke forstå at noen reiser til varmere strøk frivillig når de er gravide 🙈

Anonymkode: 4d018...d33

• Liker 1
Skrevet

Jeg var i syden når jeg var 6 måneder på vei, men det var ikke midt på sommeren, så slapp den verste varmen. Hadde god reiseforsikring som ville ha dekket det dersom noe hadde skjedd i forhold til svangerskapet så lenge jeg var under 36 uker på vei. 

Ellers anbefaler de vel at man har støttestrømper på flyet og at man prøver å reise seg opp og gå litt innimellom på flyturen. Og så klart god mathygiene. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på Crand canary  i starten av juli og var da i uke 30. Det var helt nydelig, men jeg hadde aldri orket å reist andre steder som gravid på denne tiden iallefall! Ikke spis isbiter og vær forsiktig med salat og kjøtt. Ikke kjøp is uten den er pakket inn...Ellers ta med støttestrømper til flyturen😃

Anonymkode: 2ef84...0ac

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Minlillelykke skrev:

Vi drar til syden nå om en uke, for min del er lette og gode klær, samt birkenstock sandaler ett must. Jeg hovner veldig opp o føttene i varmen. Ellers er det å sørge for stekt eller kokt mat, særlig kjøtt og egg.

Og unngå oster som du ikke vet m sikkerhet er pasteurisert, som feta og diverse mykoster, som ikke har vært stekt (ost på pizza går greit pga steking). 

Anonymkode: 87668...c8a

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å være gravid i syden høres helt pyton ut! Sorry, men jeg kan ikke forstå at noen reiser til varmere strøk frivillig når de er gravide 🙈

Anonymkode: 4d018...d33

Kjære vene, det er da forskjell på å være gravid i uke 19, 18 og 34. Og fra person til person. Dro til Hellas da jeg var i uke 20, var ikke mer plaget av varmen fordi jeg var gravid, og deilig å bare gå m lette sommerkjoler og tunikaer m flipflops. Fulgte bare rådene over. Bodde på et bra hotell og ettersom "Syden" er jo langt innenfor sivilisasjonen - er ikke Calculatta liksom - så det var ikke noe vanskelig. 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og unngå oster som du ikke vet m sikkerhet er pasteurisert, som feta og diverse mykoster, som ikke har vært stekt (ost på pizza går greit pga steking). 

Det har jeg aldri tenkt over, men jeg har med norvegia hjemmefra🙈 Spiser generelt lite ost, så sant den ikke er smeltet. Og da foretrekker jeg revet mozarella

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir veldig usikker på om jeg skal reise. Er det verdt det? Har noen vært i syden og hatt det fint med gravidmage?

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir veldig usikker på om jeg skal reise. Er det verdt det? Har noen vært i syden og hatt det fint med gravidmage?

Hvis reisen allerede er bestilt og dere ikke kan få refundert alt kostnadsfritt(noe jeg regner med at ikke går) så ville jeg reist ja. Og gjort det beste ut av det. Jeg kommer imidlertid ikke til å legge opp til noen tur i mitt neste svangerskap 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ville jeg aldri gjort! Er så mye dritt der. Om du skal dra må du kun drikke flaskevann og aldri spise ute på restaurant.

Anonymkode: 5738d...427

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det ville jeg aldri gjort! Er så mye dritt der. Om du skal dra må du kun drikke flaskevann og aldri spise ute på restaurant.

Det der er en helt syk overdivelse:klaske:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har hatt det supert. Hvor langt er du på vei og hvor skal dere reise? 

Det spørs litt hvor reisevant du er - jeg vil anta at skeptikerne her er litt "Ludvig" - det er fall det, alt som ikke er som du har der hjemme. Det er liksom ikke slik at alt i Norge er så mye tryggere. Du kommer jo ikke til å spise kebab på et gatehjørne i Kairo. Resortene til de kjente reiseselskapene har normal god hygiene.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aldri spise ute? Hva slags vås er det? Har vært i spania i begge mine svangerskap og kun spist ute. Gikk da helt fint! Det finnes ingen anbefaling mot å ikke spise på restaurant. Alle vet jo at flaskevann skal drikkes i sydligere strøk.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Farlig? Dere er klar over at det finnes gravide i andre land enn Norge, ikke sant?

Anonymkode: b3de5...1e6

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...