Gå til innhold

Aldri opplevd å bli feiret..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Et lite (patetisk) hjertesukk på kvelden.. jeg fyller straks 30 år. Jeg hadde nok et lite håp om at samboer i skjul hadde ordnet med en feiring av noe slag (både fordi han spurte om jeg ønsket det for en tid tilbake, og jeg svarte ja-- i tillegg ordnet jeg surpriseparty for han både sist bursdag, samt for noen år siden). I forbifarten idag nevnte han at han ikke hadde fått tid til å ordne noe til bursdagen min i år (har ingen grunn til å tvile på dette, det ble ikke sagt som en avledningsmanøver).. problemet mitt er at jeg ble så fryktelig skuffet av dette.. jeg skjønner godt at han ikke har hatt tid til å organisere nå, vi har fryktelig mye å gjøre på både privaten og jobb for tiden- jeg er ikke direkte skuffet over han. Jeg er bare skuffet på mine egne vegne. Jeg har vært i x-antall 30 årslag det siste året og skal sikkert i fler innen året er over. Alle i min bekjentskapskrets har blitt feiret da de rundet 30 (samt tidligere) av folk nær seg.. jeg har vært med å arrangere for flere, både nå i det siste, samt tidligere år.. jeg har mange venner og er på ingen måte ensom. Allikevel er det ingen som finner det naturlig å ordne istand noe sånt for meg ( nå høres jeg veldig patetisk ut, i know--- men godt å få det ut på et anonymt sted..) jg har bursdag i sommerferien, så det ble relativt tidlig slik at bursdagen min "ble utsatt" til skolestart--- for så å bare renne ut i sanden... jeg har alltid syntes det har vært gøy å overraske andre, både med bursdager og babyshowers, etc.. allikevel har jeg aldri opplevd noe lignende selv.. ikke engang da jeg var gravid i fjor sommer og var på flere babyshowers med mine venninner, var det noen som tenkte på organisere dette for meg.. jeg kjenner bare nå at jeg er så genuint skuffet (men vil selvsagt aldri ytre dette til mine nærmeste, det høres kun sutrete og patetisk ut..).. det er ikke gavene etc som er viktig for meg, men bare det å føle at jeg blir satt pris på, at noen har møtt opp kun pga meg- det hadde vært hyggelig.. vil legge til at det på ingen måte er synd på meg, jeg har et fin familie og gode venner... jeg kjenner bare på en genuin skuffelse som jeg ikke kan dele med noen av disse, uten å fremstå patetisk..

Anonymkode: a23e9...53f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke be selv? Spørre venninnene dine og familie om de kan hjelpe deg. Kanskje interessen kommer fra de og det blir en veldig fin feiring. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forstår deg godt. Jeg er eldre enn deg og har heller aldri opplevd det. Hadde vært morro om det skjedde en gang i livet, men tror ikke det kommer til å skje.

Anonymkode: 321fd...ed1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, drop-dead skrev:

Kan du ikke be selv? Spørre venninnene dine og familie om de kan hjelpe deg. Kanskje interessen kommer fra de og det blir en veldig fin feiring. 

Men da blir jo poenget for ts borte. Alle kan be inn til selskap. Ts har en drøm om at noen arrangerer et surprise party for henne.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest JanHelge

Ikke bare runde år som skulle blitt feiret, men spesielt dem. At din samboer ikke stelte i stand noe for deg er fra mitt ståsted dårlig av han, selv har jeg alltid ivaretatt ikke bare samboere men også venner og familie på dagene deres. Pleier å bruke alt fra 1000 kroner til 5000 kroner bare på bursdagsgaven til dama mi jeg, og selvfølgelig steller jeg i stand et overraskelsesparty for henne avhengig av om hun fyller det ene eller andre tallet, alltid kjent hverandres venner uansett så det er ikke vanskelig å få arrangert. Slik jeg ser det er det viktig å ivareta hverandre og det er det minste enn kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg faktisk at JEG gjerne vil stelle istand til 30-års lag for deg, jeg skjønner godt at du er skuffet...
Det er som du skriver noe med det å føle at man blir satt pris på. Jeg tviler ikke et sekund på at du er høyt verdsatt av de rundt deg, men kan det være at folk er vant til at du arrangerer og har blitt litt bortskjemte (og ego) av det?

Jeg har ikke så mange råd, annet enn at jeg håper noen våkner opp i omgangskretsen din, sææærlig din samboer, og varter opp med en overraskelsesfest du sent vil glemme! :nordvesta:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da blir jo poenget for ts borte. Alle kan be inn til selskap. Ts har en drøm om at noen arrangerer et surprise party for henne.

Ja, men nå er det jo faktisk sånn at ingen har fikset surpriseparty. Skjønner at det er kjipt, men da må man prøve å snu det på en måte da.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk er egoister enkelt og greit. De vil gjerne feires, men orker ikke ta i et tak for å feire å feire andre. "Noen andre fikser sikkert" eller ikke tenker overhode på det. 

Her må jeg sende sms til både famile og venner om de skal overhode huske at jeg har bursdag, å komme i et selskap hadde de aldri tatt seg tid til. Så gitt opp å prøve å fikse feiring selv. 

Anonymkode: 6a2af...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg klarer egentlig ikke å relatere meg til denne følelsen du sitter med. Er du så sikker på at samboeren din hadde det samme behovet som deg? Er du sikker på at han klarer å forstå hvor viktig det er for deg? Personlig er ikke dette noe jeg skulle ha ønsket, og om noen i min krets ønsker dette må de nesten gi uttrykk for dette. 

Er vennene dine venner med hverandre? Hvis ikke vil det naturlig nok vanskeliggjøre det. 

Anonymkode: 3c25f...da5

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bursdag er dritt! Har ikke venner å feire med engang.

Anonymkode: 5d558...dac

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer egentlig ikke å relatere meg til denne følelsen du sitter med. Er du så sikker på at samboeren din hadde det samme behovet som deg? Er du sikker på at han klarer å forstå hvor viktig det er for deg? Personlig er ikke dette noe jeg skulle ha ønsket, og om noen i min krets ønsker dette må de nesten gi uttrykk for dette. 

Er vennene dine venner med hverandre? Hvis ikke vil det naturlig nok vanskeliggjøre det. 

Anonymkode: 3c25f...da5

Samboer ga selv uttrykk for at han ønsket å bli overrasket med fest på sin 30 årsdag, så han kan nok relatere seg til dette.. allikevel, jeg vil påpeke at jeg ikke er skuffet over han, vi har mye å drive med om dagen så det går i ett.. mine venner er venner med hverandre så de kunne fint organisert dette sammen.. allikevel er det heller ingen konkrete venninner jeg er skuffet over, alle har vel nok med sitt.. jeg er kun skuffet på mine egne vegne, over at ingen har tenkt tanken at "x nå fyller 30- hun må vi feire".. jeg skjønner at mange ikke kan relatere seg til dette, det er ikke uten grunn til st jeg kun velger å lufte dette på et anonymt forum.. forhåpentligvis ser jeg hvor patetisk det er så denne dype følelsen av skuffelse går over i skam..😏

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skjønner deg godt jeg TS.. Du er ikke patetisk.  Klart det er sårt når man er med å arrangere for andre, men aldri får noe tilbake..Jeg kjenner meg veldig godt igjen! 

Anonymkode: cfeee...7e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det vanlige er jo at bursdagsbarnet selv inviterer til selskap. Om du absolutt ikke ønsker å invitere selv, må du be noen om å gjøre det for deg. Folk er jo ikke tankelesere. Synes dog det er noe merkelig å skulle holde stort selskap for en tredveåring, det er vel heller noe man gjerne sparer til man fyller femti. 

Anonymkode: 11869...782

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er samboeren din virkelig så opptatt at han ikke kunne be venninnene dine komme på besøk en lørdag med gave? Han kan bestille mat og kake fra resturanter. Er han virkelig for opptatt til dette?

Anonymkode: af6fb...829

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går vel fint å invitere selv, jeg inviterte til mitt eget 30-års lag. Vi spiste, og så stakk vi på en pub, hyggelig kveld :) 

Anonymkode: 64399...3be

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Herregud, TS dette fikser seg. Du skal gå å snakke om disse følelsene til kjæresten din. Trenger ikke snakke om at du skammer deg. Bare si det rett ut, jeg har lyst å feire at jeg blir 30 år. Ikke noe å være flau at du vil ha selskap mange mennesker som vil det. Hallo, det heter bursdagsselskap. Hvis du vil at det skal være en overraskelse så si det til kjæresten din.

Nå har vi hatt mye, og vi har ikke tid, men jeg ville blitt glad om du kunne laget noe sånt til meg når vi får tid. 11 nov står plutselig hele gjengen der. Det hadde blitt overraskelse det. :yvonne: :yvonne:  

Hvis ikke det går lag din egen greie. Great Gatsby tema med champagnetårn og full pakke. Pynt hjemmet ditt, kjøp ny kjole, fiks håret hos frisøren. Livet er for kort til å være lei seg for noe sånt. Gidder ikke andre å dra igang fest for meg, da får jeg gjøre det selv. 

Babyshower syns jeg man bare burde avskaffe først som sist. Det er jo så mange tråder på KG om folk som er lei seg pga det. Buhu, venninnene mine ga meg ikke babyshower ( bryr de seg om meg), venninna mi forventer at jeg skal betale hele hennes babyshower ( og jeg har ingen penger) og fandens oldemor. Det er ikke sånn det skal være når man venter barn. MAKAN

Anonymkode: 1cf45...125

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig at du må si det rett ut. Og sende invitasjoner selv. Spør evt. noen av venninnene dine og samboer om de har lyst til å hjelpe deg med å planlegge/organisere.

Det er typisk at den som selv er flink til å gjøre stas på andre, selv blir glemt. Men ikke kast bort 30-årsdagen din på å sture over dette. Gjør som AB over foreslår, lag festen som overgår alle andre fester selv!

Anonymkode: 300df...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her, takk for tilbakemeldinger alle sammen-- jeg tar til meg alle. Jeg kan selvsagt arrangere selv, det er på en måte ikke det det står på--- jeg er bare skuffet over at jeg ikke ble viet den samme oppmerksomheten som alle andre i min omgangskrets. Både venninner og samboer har fått overraskelsesfester i leide lokaler, med mat, masse folk og stor ståhei-- og samtlige har satt pris på dette. Derfor hadde jeg vel et håp om at akkurat denne bursdagen skulle noen huske på meg også.. sånn ble det ikke.. og som flere her påpeker så er det kanskje ikke noe man skal regne med- eller sutre over.. jeg tar til meg det😊 Så får jeg klistre på meg et smil i det neste 30-årslagene utover høsten😏 Jeg er selv med på å arrangere 2 av dem.. i-landsproblem helt klart.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bursdagen din vært enda? Ser du skriver i hi at du straks fyller, men litt senere virker det som om dagen din har vært allerede. Sånn ellers, er du hun som gjerne blir "glemt" i andre sammenhenger og? (sett bort fra feiringer) Selv er jeg hun som blir "glemt", og jeg skjønner at det er sårt med mangel på selskap.

Endret av Viernes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...