Gå til innhold

Huseier holder ikke innflyttningsdato'n han først satt!!! Får ikke flyttet inn før 4 dager etter

Elena87

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det ikke er brannvarsler, brannslukningsutstyr, så melder du i fra til utleier om en mangel. Da har huseier mulighet/rett til å rette på mangelen, og hvis huseier ikke gjør det, så kan du kjøpe utstyret, og kreve avslag i leien for den summen. 

Anonymkode: 9c0eb...611

Ja det visste jeg men det er ett stykke til butikker, og jeg syntes det er han som bør ta seg tid til det når det er han sitt ansvar, men jeg vil jo ikke dø i brann om det skulle oppstått heller.. Jeg tror jeg skal si at jeg må kontakte brannvesen angåande sjekk av boligen, eller får jeg problemer for det? 

Har også ett spørsmål til.. vet dere om han får igjen på forsikringa om det skulle oppstått brann uten varsler? Han har nok brannforsikring og jeg har innbo forsikring. Og får jeg igjen da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Da gir du huseier beskjed om at hun jenten ikke kommer inn. Pakk ned det du kan. Vask det du kan.

Anonymkode: c8fb7...155

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis alt hadde gått riktig for seg så skulle du hatt leiligheten fra 1 august. 
Men jeg synes det ofte ikke gjør det.

Og her må jeg si at det går fort i svingene. Jeg har aldri flyttet den ene dagen og nestemann står og venter på utsiden av dørstokken med lasset sitt når jeg flytter. Slik at innflytningsdatoen bort i mot er den samme.

Jeg har alltid hatt minst 14 dager å gå på minst, fordi det som regel blir forsinkelser. Så får jeg leiligheten fra 1, august, hadde jeg nok overlappet i 14 dager ( så neste overtar 15 august) før neste skulle ha min leilighet for ikke å havne på gata regelrett. 
For blir det forsinkelser som du nå opplever. 

Sist jeg flyttet ble det en hel mnd, men da hadde jeg kjøpt huset jeg skulle flytte inn i. Men de som eide huset klarte selvfølgelig ikke å holde datoen, da er jeg glad jeg hadde en hel mnd å gå på i leiligheten,

Anonymkode: 921e7...ec1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis alt hadde gått riktig for seg så skulle du hatt leiligheten fra 1 august. 
Men jeg synes det ofte ikke gjør det.

Og her må jeg si at det går fort i svingene. Jeg har aldri flyttet den ene dagen og nestemann står og venter på utsiden av dørstokken med lasset sitt når jeg flytter. Slik at innflytningsdatoen bort i mot er den samme.

Jeg har alltid hatt minst 14 dager å gå på minst, fordi det som regel blir forsinkelser. Så får jeg leiligheten fra 1, august, hadde jeg nok overlappet i 14 dager ( så neste overtar 15 august) før neste skulle ha min leilighet for ikke å havne på gata regelrett. 
For blir det forsinkelser som du nå opplever. 

Sist jeg flyttet ble det en hel mnd, men da hadde jeg kjøpt huset jeg skulle flytte inn i. Men de som eide huset klarte selvfølgelig ikke å holde datoen, da er jeg glad jeg hadde en hel mnd å gå på i leiligheten,

Anonymkode: 921e7...ec1

Ja, forsinkelser kan oppstå, men man skal ikke finne seg i at det "bare er sånt som skjer" eller "det som er vanlig". Avtale er en avtale, og om man må overlappe så er det utleier som skal betale for at man f. eks. må vente to uker på å flytte inn i en leilighet man allerede har avtalt å flytte inn i to uker tidligere. 

Anonymkode: 66868...055

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Elena87 skrev:

Nei det har jeg ikke, hvordan kan jeg få tak i dette? Fungerer det å ta bilde fra parkeringen på nedsiden der man ser alle tingene hennes stå ute på hele verandaen? 

Kanskje sende henne en sms med f.eks: hvorfor har du ikke overholdt utflyttingsdatoen? jeg har betalt leien f.o.m i dag. 

Se hva hun svarer, så vipps, så har du bevis på dette. :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, millennial skrev:

Kanskje sende henne en sms med f.eks: hvorfor har du ikke overholdt utflyttingsdatoen? jeg har betalt leien f.o.m i dag. 

Da har jeg det på melding da😀 Står, at vi vil helst at de blir ferdige så fort som mulig, og at det blir ett rent kaos å flytte inn 5 Aug. som moren, osv! ☺ Han svarte at det var avtalt da men det er det jo ikke... eneste han sa var jo at det kom ei ny 5 August så da hadde jeg tid til vasking, ikke at jeg også måtte flytte 4 dager forsinket (har jo heldigvis kontrakt på 1 Aug. da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du kontrakt, ts?

Anonymkode: 06e4b...cf7

Leste du ikke hovedinnlegget?

Anonymkode: ee0f3...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Elena87 skrev:

Jeg har ikke andre alternativer... 

Hvor i landet holder du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Elena87 skrev:

Hun er fult klar over at innflytningsdatoen var 1 August :/ Men de har ganske rar personlighet, sånn "bryr seg ikke" personlighet og finner på unnskyldninger og begynner på nye temaer.. nå har jeg stortsett tatt det over melding, men jeg snakket igjen med huseier i dag og han sa at de pakket for harde livet, men de har nesten ikke vært hjemme engang, og det er ingenting som er rørt på i løpet av 2 dager hvertfall (av tinga de har satt på leilighetens veranda). 

Ja og jeg skal faktisk jobbe den dagen, hadde jeg visst dette på forhånd hadde jeg bedt om fri fra jobben, men nå er alle ute i ferie utenom 2 stk, som også skal jobbe med meg på lørdag.. det kommer til å bli veldig travelt etter jobb på lørdag, men jeg har også tenkt på at jeg kan starte å flytte over om de er ferdig 4 August på kvelden da og holde på natten lang til jeg skal på jobb, men det kommer nok til å gå utover arbeidsdagen.. og det er jo ikke min skyld at jeg ikke fikk leiligheten 1, når jeg hadde fri, noe jeg også har 3 og 4 Aug. :-(

Man kan bo i en leilighet i 14 dager etter utflyttningsdato så det er jo ikke hun som flytter ut sin feil.

Utleier er personen som har skapt problemet med å sette innflytting og utflytting for tett.

Her burde du planlagt bedre, slike datoer endrer seg ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, millennial skrev:

Hvorfor plage den andre beboeren? Som faktisk har all mulighet til å bruke inntil 14 dager lengre på å flytte ut etter egent forgodtbefinnendene.

Hun er ikke part i denne saken. Skjønner ikke hvorfor hun blir plaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, amativeReflection skrev:

Man kan bo i en leilighet i 14 dager etter utflyttningsdato så det er jo ikke hun som flytter ut sin feil.

Utleier er personen som har skapt problemet med å sette innflytting og utflytting for tett.

hvor har du fått dette fra...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, amativeReflection skrev:

Nei, selvfølgelig kan ikke leietaker bo i leiligheten 14 dager etter at vedkommende har sagt opp leieavtalen. 

Seriøse utleiere holder ikke folk for narr!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, millennial skrev:

hvor har du fått dette fra...

Varsel om fravikelse vil gi deg en 14 dagers frist til å flytte ut. Mens disse dagene går trenger du kun å betale dagsleie og det får ingen øvrige konsekvenser for deg som leietager.

6 minutter siden, Bakepulver skrev:

Nei, selvfølgelig kan ikke leietaker bo i leiligheten 14 dager etter at vedkommende har sagt opp leieavtalen. 

Seriøse utleiere holder ikke folk for narr!

Hva skjer hvis jeg ikke gjør det? Kommer utkastelsespolitiet og kaster meg ut? Får jeg bot? Kommer garden å bærer meg ut?

Eneste som skjer hvis man bor lengre er at man får en sånn: https://www.politi.no/globalassets/02-tjenester-admin/tvangsfullbyrdelse/varsler/fravikelse-leietiden-har-utlopt/varsel-leietid-tvangsfullbyrdelsesloven-paragraf-4-18-bokmal.pdf

Den gir deg 14 dagers frist (merk at det er fra den er sendt, mange utleiere er trege med å sende så da har du ennå mer tid).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, amativeReflection skrev:

Varsel om fravikelse vil gi deg en 14 dagers frist til å flytte ut. Mens disse dagene går trenger du kun å betale dagsleie og det får ingen øvrige konsekvenser for deg som leietager.

Hva skjer hvis jeg ikke gjør det? Kommer utkastelsespolitiet og kaster meg ut? Får jeg bot? Kommer garden å bærer meg ut?

Eneste som skjer hvis man bor lengre er at man får en sånn: https://www.politi.no/globalassets/02-tjenester-admin/tvangsfullbyrdelse/varsler/fravikelse-leietiden-har-utlopt/varsel-leietid-tvangsfullbyrdelsesloven-paragraf-4-18-bokmal.pdf

Den gir deg 14 dagers frist (merk at det er fra den er sendt, mange utleiere er trege med å sende så da har du ennå mer tid).

Leietaker har fremdeles ikke lov å bo lenger enn kontrakten tilsier. Det er ulovlig og utleier kan derfor levere dette søte brevet til leietaker. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bakepulver skrev:

Leietaker har fremdeles ikke lov å bo lenger enn kontrakten tilsier. Det er ulovlig og utleier kan derfor levere dette søte brevet til leietaker. 

Det er ikke ulovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, amativeReflection skrev:

Det er ikke ulovlig.

6. Tilbakelevering

6.1 Når skal boligen tilbakeleveres?
Ved tidsbestemt avtale følger opphørstidspunkt av avtalen. Ved oppsigelse er det når oppsigelsestiden utløper, eller eventuelt når oppsigelsen er stadfestet ved rettskraftig dom. Ved heving er det ved mottakelse av hevingserklæring, eller eventuelt senere angitt tidspunkt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 timer siden, Forundret.. skrev:

Hvor i landet holder du til?

Telemark ☺ 

Endret av Elena87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 timer siden, amativeReflection skrev:

Det er ikke ulovlig.

Vet du forskjellen på ulovlig og strafbart?

Det er ikke greit å gjøre noe ulovlig bare fordi det ikke er straffbart...

Anonymkode: dee7f...1a6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet du forskjellen på ulovlig og strafbart?

Det er ikke greit å gjøre noe ulovlig bare fordi det ikke er straffbart...

Anonymkode: dee7f...1a6

Selvsagt er det det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huseier har herved satt standarden for hva som er greit. Du må nesten bare si til huseier at vedkommende som skal overta leiligheten din må vente i en dag eller to ekstra.

Hva kan han egentlig gjøre med det? Ingenting. 

Endret av penny_
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...