Gå til innhold

Timelønn lærervikar


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nå ferdig med 3 av årene på lærerhøyskolen (60 studiepoeng i pedagogikk, 60 (120) studiepoeng i to andre fag, totalt 180 godkjente studiepoeng). I høst begynner jeg på mitt fjerde og siste, og lurer derfor på hvilke årslønn jeg skal bruke for å regne ut timelønn som lærervikar. Siden jeg er ferdig med 3 år og har en bachelor, lurer jeg på om jeg går under kategorien "lærer" eller "Stillinger med krav om høyskoleutdanning" som ligger på noe med 370 000 kr i årslønn eller vil jeg fremdeles bli lønnet som "Stillinger uten særskilt krav om utdanning"?

Anonymkode: b5d8c...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tjener barneskolelærere så lite? Studerer du virkelig fem år for å tjene 370 000?!

Jeg tror vikarer har egen lønn egentlig.

Har vurdert å jobbe på videregående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, amativeReflection skrev:

Tjener barneskolelærere så lite? Studerer du virkelig fem år for å tjene 370 000?!

Jeg tror vikarer har egen lønn egentlig.

Har vurdert å jobbe på videregående.

Kan du ikke lese? TS skriver at en vikarlønn for 3 årige bachelorer er rundt 370.000, ikke en 5 årig masterutdannet lektor (som forøvrig har en medianlønn på 560.000).

Anonymkode: 55427...050

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke lese? TS skriver at en vikarlønn for 3 årige bachelorer er rundt 370.000, ikke en 5 årig masterutdannet lektor (som forøvrig har en medianlønn på 560.000).

Anonymkode: 55427...050

Begynnerlønnen som er interessant egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vel 320 kr. i timen når jeg tok vikartimer på grunnskolen. Du må regne med å bli lønnet som "lærer uten godkjent utdanning" så lenge du ikke har vitnemål. Jeg fikk hvert fall beskjed om at de ikke var nødt til å lønne meg noe bedre selv om jeg var ferdig med fire av fem år på grunnskolelærerutdanningen. Jeg vet også at enkelte i klassen fikk lønn som adjunkt når de var ferdige med fjerde studieår. I de tilfellene var det vel en rektor på skolen de jobbet på som var grei da heller ikke de hadde krav på å bli lønnet som adjunkt. 

Anonymkode: 5dde1...b77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, amativeReflection skrev:

Begynnerlønnen som er interessant egentlig.

Enig i det. Det tar 16 år å opparbeide seg full ansiennitet. Begynnerlønna for lektorer uten opprykk er ok på 480k. Går ikke over 500 000 før det har gått 8 år. Ufaglært lærer er utrolig dårlig betalt. 

Til TS: Tror det rett og slett avhenger av utdanningsløpet ditt. Mitt var lagt opp slik at jeg kunne få adjunktlønn etter 4 år. Usikker på om det er en lovfestet rett eller bare vanlig praksis der jeg bor. 

Anonymkode: 77e18...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig i det. Det tar 16 år å opparbeide seg full ansiennitet. Begynnerlønna for lektorer uten opprykk er ok på 480k. Går ikke over 500 000 før det har gått 8 år. Ufaglært lærer er utrolig dårlig betalt. 

Til TS: Tror det rett og slett avhenger av utdanningsløpet ditt. Mitt var lagt opp slik at jeg kunne få adjunktlønn etter 4 år. Usikker på om det er en lovfestet rett eller bare vanlig praksis der jeg bor. 

Anonymkode: 77e18...7d7

Er ny garantilønnsavtale fra 1.8 :) Startlønn til lektor er nå 489.900. Lønna bikker 500 000 etter 4 år etter nåværende avtale. 

Anonymkode: 5dde1...b77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ny garantilønnsavtale fra 1.8 :) Startlønn til lektor er nå 489.900. Lønna bikker 500 000 etter 4 år etter nåværende avtale. 

Anonymkode: 5dde1...b77

Det er bare en justering iht kostnadsnivå. 

Anonymkode: 77e18...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...