Gå til innhold

Betale for ubrukt legetime?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde time til å få fjernet en føflekk. Da jeg kom til timen, fikk jeg beskjed om at de ikke hadde kapasitet til å fjerne føflekke den dagen, og måtte flytte timen min til 2 dager senere. 

Jeg fikk fjernet føflekken på neste time og betalte for det.

Men, i dag fikk jeg regning på 210,- på e-post for den første timen. Som ikke ble brukt til noe som helst annet enn at jeg fikk beskjed om at timen måtte flyttes. Jeg mener det er uhørt at jeg skal betale for at de ikke hadde tid til å utføre inngrepet jeg hadde bestilt time til. Var inne hos legen i 30-40 sekunder før hun fant ut at skiftestuen ikke var ledig. Hva mener dere?

Anonymkode: a759c...121

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde time til å få fjernet en føflekk. Da jeg kom til timen, fikk jeg beskjed om at de ikke hadde kapasitet til å fjerne føflekke den dagen, og måtte flytte timen min til 2 dager senere. 

Jeg fikk fjernet føflekken på neste time og betalte for det.

Men, i dag fikk jeg regning på 210,- på e-post for den første timen. Som ikke ble brukt til noe som helst annet enn at jeg fikk beskjed om at timen måtte flyttes. Jeg mener det er uhørt at jeg skal betale for at de ikke hadde tid til å utføre inngrepet jeg hadde bestilt time til. Var inne hos legen i 30-40 sekunder før hun fant ut at skiftestuen ikke var ledig. Hva mener dere?

Anonymkode: a759c...121

Spesielt at de sender regning for en time de selv har flyttet ja. Ville sendt de en forespørsel om det stemmer. 

Hvis de står på sitt hadde jeg bare betalt, 210,- er ikke allverden. 

Anonymkode: 3a338...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener bestemt at du ikke skal betale for en time de avlyste. Ta en telefon til de.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har de nok gjort en feil. Ville tatt en telefon i morgen, så ordner det seg helt sikkert :) 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde time til å få fjernet en føflekk. Da jeg kom til timen, fikk jeg beskjed om at de ikke hadde kapasitet til å fjerne føflekke den dagen, og måtte flytte timen min til 2 dager senere. 

Jeg fikk fjernet føflekken på neste time og betalte for det.

Men, i dag fikk jeg regning på 210,- på e-post for den første timen. Som ikke ble brukt til noe som helst annet enn at jeg fikk beskjed om at timen måtte flyttes. Jeg mener det er uhørt at jeg skal betale for at de ikke hadde tid til å utføre inngrepet jeg hadde bestilt time til. Var inne hos legen i 30-40 sekunder før hun fant ut at skiftestuen ikke var ledig. Hva mener dere?

Anonymkode: a759c...121

Dette er sikkert et resultat av den elektroniske verden, og denne regningen har sikkert blitt sendt automatisk. Ta en telefon til de så ordner deg seg sikkert.

 

Anonymkode: f5ed4...6df

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er nok en regning som har blitt sendt automatisk. Bare ta en telefon dit :) jeg fikk regning en gang selv om jeg hadde frikort. Ringte dit og de slettet den 

Anonymkode: 58e0c...448

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med timeoppsett på sykehus og jeg ville sørget for at du ved neste time ikke måtte betale egenandel. Har du allerede hatt den nye timen og betalt for den hadde jeg kontaktet personalet å spurt om du kunne fått refundert første time. Det skal ikke gå utover pasienten at behandlende lege ikke får utført planlagt undersøkelse, spesielt ikke hvis man ikke har en samtale en gang...

Anonymkode: 8ca46...81f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal ta kontakt, jeg synes det er rart om jeg må betale fordi at DE ikke kunne utføre avtalt inngrep. 

Anonymkode: a759c...121

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et annet spørsmål. Jeg hadde time Kl 14. Hadde en avtale senere på dagen, og forventer faktisk ventetid på et legekontor. Jeg forventer 30 til 45 min. Når jeg hadde ventet 2 timer måtte jeg gå. Sa fra i luken at jeg ikke har mulighet til å sitte lengre. Senere mottok jeg regning på timen. Er det riktig?

Anonymkode: db254...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et annet spørsmål. Jeg hadde time Kl 14. Hadde en avtale senere på dagen, og forventer faktisk ventetid på et legekontor. Jeg forventer 30 til 45 min. Når jeg hadde ventet 2 timer måtte jeg gå. Sa fra i luken at jeg ikke har mulighet til å sitte lengre. Senere mottok jeg regning på timen. Er det riktig?

Anonymkode: db254...d34

Nei.

 

Det høres ut som du bør bytte legekontor.....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta nå kontakt med legesenteret du var på da. Vi kan ikke hjelpe deg dessverre

Anonymkode: 7caab...fd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sugar&Spice skrev:

Nei.

 

Det høres ut som du bør bytte legekontor.....

Mye kan skje på et legekontor. Det var bla 2 akutte tilfeller som kom inn. Uansett føler jeg ikke for å betale for meg

Anonymkode: db254...d34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg skal ta kontakt, jeg synes det er rart om jeg må betale fordi at DE ikke kunne utføre avtalt inngrep. 

Anonymkode: a759c...121

Som flere andre skriver. Det er sikkert noe med systemet som feilet. 

Anonymkode: 58e0c...448

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Tuesday, August 01, 2017 den 19.28, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber med timeoppsett på sykehus og jeg ville sørget for at du ved neste time ikke måtte betale egenandel. Har du allerede hatt den nye timen og betalt for den hadde jeg kontaktet personalet å spurt om du kunne fått refundert første time. Det skal ikke gå utover pasienten at behandlende lege ikke får utført planlagt undersøkelse, spesielt ikke hvis man ikke har en samtale en gang...

Anonymkode: 8ca46...81f

Sykehusene har egne regler på dette. De samme reglene gjelder ikke hos leger utenfor sykehusenes vegger. 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et annet spørsmål. Jeg hadde time Kl 14. Hadde en avtale senere på dagen, og forventer faktisk ventetid på et legekontor. Jeg forventer 30 til 45 min. Når jeg hadde ventet 2 timer måtte jeg gå. Sa fra i luken at jeg ikke har mulighet til å sitte lengre. Senere mottok jeg regning på timen. Er det riktig?

Anonymkode: db254...d34

Du velger å gå, dermed kan legen fakturere deg. På legekontor utenfor sykehusene er det anledning til  fakturere i ditt tilfelle. Men i ts sitt tilfelle, der legekontoret ikke makter å gjøre det du har fått time til, så er det legekontorets ansvar og dermed deres kostnad at ts ikke får gjort det hun møtte opp for å få utført. Ergo skulle ikke ts betale for timen og i hvertfql ikke betale uteblitt time takst. 

Anonymkode: 37a1e...f88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sykehusene har egne regler på dette. De samme reglene gjelder ikke hos leger utenfor sykehusenes vegger. 

Du velger å gå, dermed kan legen fakturere deg. På legekontor utenfor sykehusene er det anledning til  fakturere i ditt tilfelle. Men i ts sitt tilfelle, der legekontoret ikke makter å gjøre det du har fått time til, så er det legekontorets ansvar og dermed deres kostnad at ts ikke får gjort det hun møtte opp for å få utført. Ergo skulle ikke ts betale for timen og i hvertfql ikke betale uteblitt time takst. 

Anonymkode: 37a1e...f88

Med en totimers forsinkelse, kan da avtalepartneren kreve erstattet eventuelt økonomisk tap utsettelsen/avtalebruddet har medført. Makan til frekkhet. Det får da være grenser. Alle andre regner på ørene, men for folk flest skal det det ikke være grenser for hva de skal tåle. 

Anonymkode: 31640...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et annet spørsmål. Jeg hadde time Kl 14. Hadde en avtale senere på dagen, og forventer faktisk ventetid på et legekontor. Jeg forventer 30 til 45 min. Når jeg hadde ventet 2 timer måtte jeg gå. Sa fra i luken at jeg ikke har mulighet til å sitte lengre. Senere mottok jeg regning på timen. Er det riktig?

Anonymkode: db254...d34

Selvsagt skal du ikke betale for det. Jeg setter av en time til 90 minutter for en legetime. Hvis de ikke dukker opp sier jeg ifra og drar.

Send fakturaen i retur med påskriften "Bestridt". Ikke forklar ytterligere, når de skal jævles gidder jeg ikke gjøre det enkelt for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et annet spørsmål. Jeg hadde time Kl 14. Hadde en avtale senere på dagen, og forventer faktisk ventetid på et legekontor. Jeg forventer 30 til 45 min. Når jeg hadde ventet 2 timer måtte jeg gå. Sa fra i luken at jeg ikke har mulighet til å sitte lengre. Senere mottok jeg regning på timen. Er det riktig?

Anonymkode: db254...d34

Nei, ikke riktig, du må kontakte dem.

Jeg mener å ha hørt at dersom man må vente over 1 time på legetimen, så slipper man å betale egenandelen. Mulig dette var et forslag som aldri ble noe av?

Anonymkode: b84fb...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke riktig, du må kontakte dem.

Jeg mener å ha hørt at dersom man må vente over 1 time på legetimen, så slipper man å betale egenandelen. Mulig dette var et forslag som aldri ble noe av?

Anonymkode: b84fb...39a

Det var to timer, det var kun i spesialisthelsetjenesten og det er ikke slik nå lenger. 

Anonymkode: 1036f...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke riktig, du må kontakte dem.

Jeg mener å ha hørt at dersom man må vente over 1 time på legetimen, så slipper man å betale egenandelen. Mulig dette var et forslag som aldri ble noe av?

Anonymkode: b84fb...39a

Det var slik hos legekontoret jeg tilhørte før i allefall :) Måtte du vente en time eller lengre, betalte du ingenting. Fastlegen min hadde ofte ca 55 minutters ventetid da... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...