Gå til innhold

Lånekassen spm


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk dette opp da jeg skulle søke om nytt lån for høsten igjen, ble litt usikker på hva jeg bør gjøre? Burde jeg vente til avtalen går  ut og søke igjen da eller bare søke nå? For det gamle lånet mitt vil vel ikke løpe med renter mens jeg studerer og da blir vel avtalen opphevet? Og hvordan vet jeg om det er lånekassen eller jeg som taper/tjener på dette? 

 

 

 

IMG_0542.thumb.PNG.a275ff32e30fa99eb2ec3875422a0899.PNG

Anonymkode: e902d...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan nok bare søke, men du burde såklart ringe inn og høre (åpenbart). 

Anonymkode: 08367...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må betale det du har tjent på å ha fastrente vs flytende rente. Vet ikke hva str på lånet ditt er, men jeg avbrøt en 5 års fastrenteavtale for et lån på 250 000 og måtte betale ca 800 kr. 

Anonymkode: a1c85...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du må betale det du har tjent på å ha fastrente vs flytende rente. Vet ikke hva str på lånet ditt er, men jeg avbrøt en 5 års fastrenteavtale for et lån på 250 000 og måtte betale ca 800 kr. 

Anonymkode: a1c85...c18

Ikke helt riktig. Du må betale det Lånekassen taper på at du bryter avtalen, altså differansen mellom renten du har og den tilsvarende fastrenten banken nå tilbyr. Hvis derimot renten du har er lavere enn det som nå tilbys, vil du få penger tilbake. 

Siden det er under en måned igjen av avtalen, vil denne differansen være særdeles liten, så jeg vil si tut og kjør. 😊

Anonymkode: 7f2b9...fe5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...